Nad 306 problemer valg av kilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad 306 problemer valg av kilde

får kun til å bruke tuner som avspilling, på cd aux osv blir lyden rar og lav virker nesten som jordingsfeil, tar jeg ene kontakten på noe annet blir lyden bra,, kan jeg rense bryteren eller må jeg rense bak på forsterkeren, kom med tips og forslag

Når kontaktene fra cd o.l skal kobles til bak på forsterker så blir lyden rar og man kan krysse cd left med aux right da blir det normalt, så det er tydlig noe overslag eller dårlig kontakt ??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johno
    fpr kun til å bruke tuner som avspilling, på cd aux osv blir lyden rar og lav virker nesten som jordingsfeil, tar jeg ene kontakten på noe annet blir lyden bra,, kan jeg rense bryteren eller må jeg rense bak på forsterkeren, kom med tips og forslag
    Hva mener du med at du tar den ene "kontakten" på noe annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Hva mener du med at du tar den ene "kontakten" på noe annet?
    hehe jeg mener av di to pluggene kontaktene som kommer fra cd spilleren f,eks hvis den ene står på cd left, så må den andre kanskje på aux right, det akkurat som det er overledning på cd aux video osv, funker normalt på tuner, håper dette hjelper litt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johno
    hehe jeg mener av di to pluggene kontaktene som kommer fra cd spilleren f,eks hvis den ene står på cd left, så må den andre kanskje på aux right, det akkurat som det er overledning på cd aux video osv, funker normalt på tuner, håper dette hjelper litt
    Åja sånn ja :-) Nå vet jeg ikke hvor mye du har koblet til denne forsterkeren,men det er ingenting i veien for å koble cd-spiller til f.eks aux inngangen dersom denne virker. Det som er litt viktig å vite er om dette er et problem som nettopp har oppstått eller om det kom som et resultat av at du nylig har koblet til noe nytt produkt. Er det en feil som bare oppstod sånn plutselig så tyder det på noe galt inni forsterkeren.
    Er bøylene mellom pre-out og main inn på plass?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Åja sånn ja :-) Nå vet jeg ikke hvor mye du har koblet til denne forsterkeren,men det er ingenting i veien for å koble cd-spiller til f.eks aux inngangen dersom denne virker. Det som er litt viktig å vite er om dette er et problem som nettopp har oppstått eller om det kom som et resultat av at du nylig har koblet til noe nytt produkt. Er det en feil som bare oppstod sånn plutselig så tyder det på noe galt inni forsterkeren.
    Er bøylene mellom pre-out og main inn på plass?
    bøylene er på plass ja det er kun tuner inngangen som er normal,, di andre flyter litt sammen, forsterkeren har ikke vært i bruk på leeenge så usikker på om jeg må rense velgeren forran eller om jeg må gjøre noe bak på forsterkern. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag noen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

velger problem?

det kan ofte oppstå mye støv i forsterkeren, jeg har selv en 306 som jeg bruker som pre amp og velger.. ingen fjærnkontroll..doh!!!.. men er du heldig så er det bare rusk , støg og fett som har samlet seg på velgeren ( den du velger source/inngang med), det kan godt hjelpe å spraye litt kontakt pray inn i denn ( ifra innsiden av amp'en), vri den godt mange ganger, frem og tilbage over og over........... la det dunste godt bort før du slå på forsterkeren så du slipper å få overslg på inngangene.

et forslag om ikke annet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •