Nad C375BEE eller Cambridge Azur 851A ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad C375BEE eller Cambridge Azur 851A ??

Jeg er på utkikk etter ny forsterker. Jeg vurderer Nad C375BEE eller Cambridge Azur 851A.

Hvilken bør jeg gå for?? Synspunkter og tips mottas med stor takknemlighet!

Forsterkeren skal drive et par Klipsch RF-62 Mk1.

Musikk: Går mest i rock...

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch liker IKKE NAD og jeg tror Cambridge og blir for lyst med Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Klipsch liker IKKE NAD og jeg tror Cambridge og blir for lyst med Klipsch.
    Glemte å nevne at jeg er ganske fersk og uerfaren ift. Hi-Fi. Er du snill å begrunner/ utdype svaret ditt litt?

På forhånd takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne at jeg er ganske fersk og uerfaren ift. Hi-Fi. Er du snill å begrunner/ utdype svaret ditt litt?

På forhånd takk!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Denon PMA1510. Nydelig forsterker med undervurdert nydelig lyd! Kanon produkt! .

Newcomer marius883 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignaturen til NAD passer ikke spesielt bra med Klipsch :|
    Vil du ha bra effekt og en god match til Klipsch, samt til en grei pris, ta en titt på emotiva sine effektrinn

Emotiva Audio Corporation | Rethink High-End

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye sånn "passer ikke" kommentarer. Skeptisk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig, da NAD og Klipsch selges ofte isammen i USA, og der høres det da ut til å spille bra .

Har selv NAD M3 på Klipsch RF82, og det spiller iallefall i mine ører veldig bra. Og NAD 375 er ikke så langt unna M3 lydsignaturmessig .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både NAD og Cambridge går for å være dårlige matcher til Klipsch, dette er ikke uten grunn.

Til RF62 Mk1 ville jeg sett meg rundt etter en Yamaha, Marantz, eller annen forsterker som går for å være varm og rolig i toppen. Mulig Denon også kan være et alternativ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metallsulten: Hva mener du?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at folk ikke egentlig kan høre forskjell på forsterkere på et vanlig lyttevolum, men når det spilles meget høyt (på randen av hva forsterkeren klarer å levere) så er det da mer relevant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Jeg mener at folk ikke egentlig kan høre forskjell på forsterkere på et vanlig lyttevolum, men når det spilles meget høyt (på randen av hva forsterkeren klarer å levere) så er det da mer relevant.
    Tuller du?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg bare visst det for ti år siden..

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mrgstar

På forhånd takk!!
    En kamerat hadde Klipsch med NAD, det spillte veldig høyt, men med skarp diskant og han måtte ha full bass på forsterkaren.
    Han kjøpte seg rørforsterkar fra Kina, nå spiller det meget behagelig
    Håper det var til hjelp:-D

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og Vincent hybrid f.eks SV-236= Gullkombo!
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HÆ?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er akustikken i høyttaleren, og rommet som avgjør lyden. Ikke hvilket merke forsterkeren har...

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er akustikken i høyttaleren, og rommet som avgjør lyden. Ikke hvilket merke forsterkeren har...
    Om du mener at samspillet mellom rom og høyttaler er viktigere enn nyanser mellom tilsvarende gode forsterkere i samme prisklasse så er jeg enig. Kommer man forbi prissjiktet med mindre gode forsterkere så ender man til slutt opp med nyanseforskjeller som kan være vanskelige å plukke ut for de fleste.

Med det sagt hadde jeg få problemer ned å høre forskjell på tilsvarende prosess modeller fra NAD, Cambridge og Denon. Hører du ikke forskjell tyder det på at du har noen andre problemer i anlegget.

Så - agree to disagree for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså jeg har byttet forsterker fra en philips 951 til en gammel Sony reciver til en Parasound kombo å sitter nå med en Vincent 236. Hørte veldig stor forskjell mellom hver gang jeg byttet, reciveren spilte klart dårligst å mest grøtet lyd. Philipsen spilte slettes ikke så ille men litt hard til tider. Parasoundkomboen spilte veldig bra, bra med detaljer å samtidig rolig lydbilde. Vincent 236 er den forsterkeren som har vært best til nå, her fikk jeg enda mer detaljer, enda litt mer trykk i bunn å samtidig veldig behagelig lydbilde.

så de som ikke hører forskjell på forsterkere har enten byttet til noe som spiller veldig likt den forrige eller så vet de ikke hva de skal høre etter. Blir på samme måte som en som mener en Toyota Corolla er like god å kjøre som en Alfa Romeo, den personen har rett å slett ikke kompetanse nok til å bedømme forskjellene. Dette er ikke ment til noen spesielle, men ser flere plasser at folk mener akustiske tiltak har mye mer for seg enn forsterkerbytte. Tull mener jeg, samme høyttaler kan spille alt fra glimrende til veldig middelmådig med forskjellige forsterkere.

Glemte vel å si at jeg har testet disse forsterkerne på Klipsch b3 å på Klipsch rf-63

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Altså jeg har byttet forsterker fra en philips 951 til en gammel Sony reciver til en Parasound kombo å sitter nå med en Vincent 236. Hørte veldig stor forskjell mellom hver gang jeg byttet, reciveren spilte klart dårligst å mest grøtet lyd. Philipsen spilte slettes ikke så ille men litt hard til tider. Parasoundkomboen spilte veldig bra, bra med detaljer å samtidig rolig lydbilde. Vincent 236 er den forsterkeren som har vært best til nå, her fikk jeg enda mer detaljer, enda litt mer trykk i bunn å samtidig veldig behagelig lydbilde.

så de som ikke hører forskjell på forsterkere har enten byttet til noe som spiller veldig likt den forrige eller så vet de ikke hva de skal høre etter. Blir på samme måte som en som mener en Toyota Corolla er like god å kjøre som en Alfa Romeo, den personen har rett å slett ikke kompetanse nok til å bedømme forskjellene. Dette er ikke ment til noen spesielle, men ser flere plasser at folk mener akustiske tiltak har mye mer for seg enn forsterkerbytte. Tull mener jeg, samme høyttaler kan spille alt fra glimrende til veldig middelmådig med forskjellige forsterkere.

Glemte vel å si at jeg har testet disse forsterkerne på Klipsch b3 å på Klipsch rf-63
    Om du har et godt anlegg vil i de fleste tilfeller akustikktiltak gi deg mer igjen lydmessig enn oppgraderinger på forsterkersiden. Spesielt om du ser dette krone for krone. Har du en uegnet forsterker trenger ikke det være en sannhet. Om du bare tenker enkeltkomponenter så mister man ofte det grunnleggende perspektivet at det er summen av anlegget som teller. Der er samspillet mellom rom og høyttaler og samspillet mellom forsterker og høyttalere viktig, men om det blir aldri virkelig bra før rommet er med på laget.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •