Oppsett av 4.1-anlegg, og tips ønskes.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsett av 4.1-anlegg, og tips ønskes.

G'aften!

Får snart litt flere høytalere i hus, og ønsker litt grunnleggende info, siden jeg er grønn på det her. Følgende utstyr skal brukes:

LG BD-390 Bluray-spiller
    Denon AVR-1610 reciever m/Audyssey

Front: 2xScandyna Smallpods
    Bak: 2xScandyna Minipods
    Sub: Cambridge X200 (200w, 3x6,5")

Det jeg lurer på, er stort sett hva reciever og BD-spiller bør stå på. "Multi EQ", "Dynamic EQ"? BD-spiller står på 5.1 og "Pimary Pass-thru", og har valg på sampling freq. på 48/96/192KHz. Hva bør denne stå på? Og hva anbefales på crossover til sub? Jeg antar at mye vil si seg selv etterhvert, men siden dette blir et 4.1-anlegg inntil videre, ønsker jeg å vite om det er noe ekstra som må stilles inn?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audunsen
    G'aften!

Får snart litt flere høytalere i hus, og ønsker litt grunnleggende info, siden jeg er grønn på det her. Følgende utstyr skal brukes:

LG BD-390 Bluray-spiller
    Denon AVR-1610 reciever m/Audyssey

Front: 2xScandyna Smallpods
    Bak: 2xScandyna Minipods
    Sub: Cambridge X200 (200w, 3x6,5")

Det jeg lurer på, er stort sett hva reciever og BD-spiller bør stå på. "Multi EQ", "Dynamic EQ"? BD-spiller står på 5.1 og "Pimary Pass-thru", og har valg på sampling freq. på 48/96/192KHz. Hva bør denne stå på? Og hva anbefales på crossover til sub? Jeg antar at mye vil si seg selv etterhvert, men siden dette blir et 4.1-anlegg inntil videre, ønsker jeg å vite om det er noe ekstra som må stilles inn?
    Dynamic EQ ville jeg slått av siden det bare er en funksjon som - sakset fra HFK: "Dynamic EQ er en avansert digital ”loudness”-funksjon som kan tilpasse lyden til lavt volum. Perfekt til sent om kvelden når andre i huset skal sove."
    Så ikke til vanlig bruk altså :-)
    Kjenner ikke spilleren din så aner ikke hva slags innstillinger på den. Crossover på sub settes normalt til 80hz,men ser at du kjører relativt små høyttalere,også suben,så ikke sikkert det er riktig for deg. Men la autooppsettet gjøre innstillingen først. Så sjekker du resultatene og tester ut åssen det høres. Låter det bra så la det være med det ;-) Bare husk å plassere høyttalerne sånn tålig bra først.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •