Pioneer SC-LX86 vs Anthem MRX-700 vs Onkyo TX-NR1010

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX86 vs Anthem MRX-700 vs Onkyo TX-NR1010

Hei!
    Har i dag et eldre Harman Kardon sourroundanlegg uten HDMI, så nå er tiden kommet for oppgradering til både HD lyd og HD bilde :-D
    Har kikket litt rundt på forskjellige recievere, og egentlig kommet frem til at valget står mellom Pioneer SC-LX86, Anthem MRX-700 og Onkyo TX-NR1010. Det jeg er på jakt etter er et anlegg som kan drive B&W DM683 eller tilsvarende høyttalere uten problemer. Dette vil kun stort sett brukes til film, og jeg har ikke behov for "tusenvis" av lydinnstillinger og tilkoblingsmuligheter, men jeg vil ha et anlegg som takler film bra! Bildekilde vil være en flatskjerm på 55-60". Personlig heller jeg nok litt mot Anthem, men det er sikkert flere her inne som er mye mer kvalifisert til å gi meg noen gode tips på veien mot den nye HD verdenen, og ønsker gjerne å motta litt input på fordeler og ulemper med disse
    Alle tips og meningsytringer mottas med takk.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anthen er vel best på romkorreksjon ,og spiller etter sigende veldig bra,men har lite "ekstra-utstyr" !

Onkyo er bra utstyrt (innebygd Spotify f.eks) ,men er vel en av de merkene med mest feil/trøbbel etter hva jeg har inntrykk av!

Pioneer er godt utsyrt , har innebygd usb-dac f.eks - bra med krefter,men mangler muligheter for justeringer under 63 hz som et minus!

Ingen av receiverne vil vel dra DM 683 til 100%,da disse krever mye strøm pga lave impedanser!
    Så hvis du har el SKAL ha disse,så kan det vere lurere å kjøpe en litt billigere receiver,og spe på med et effekt-trinn til frontene..

Men generelt så er jo Pio kjent for å vere en god match til B&W !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tjommi
    Hei!
    Har i dag et eldre Harman Kardon sourroundanlegg uten HDMI, så nå er tiden kommet for oppgradering til både HD lyd og HD bilde :-D
    Har kikket litt rundt på forskjellige recievere, og egentlig kommet frem til at valget står mellom Pioneer SC-LX86, Anthem MRX-700 og Onkyo TX-NR1010. Det jeg er på jakt etter er et anlegg som kan drive B&W DM683 eller tilsvarende høyttalere uten problemer. Dette vil kun stort sett brukes til film, og jeg har ikke behov for "tusenvis" av lydinnstillinger og tilkoblingsmuligheter, men jeg vil ha et anlegg som takler film bra! Bildekilde vil være en flatskjerm på 55-60". Personlig heller jeg nok litt mot Anthem, men det er sikkert flere her inne som er mye mer kvalifisert til å gi meg noen gode tips på veien mot den nye HD verdenen, og ønsker gjerne å motta litt input på fordeler og ulemper med disse
    Alle tips og meningsytringer mottas med takk.
    Hvorfor ikke vurdere Rotel til dette?
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som sagt åpen for alle mulige forslag. Er bare de tre nevnte jeg har kikket mest på så langt. Dersom noen av disse har problemer med å drive DM683 fullt ut, så er jeg selvsagt åpen for nye impulser. Hadde dog ikke tenkt å bruke så mye over 20k på reciever eller prosessor/effekttrinn.
    Er ikke fastlåst på DM683, men liker lyden i disse. Så kunne vel kanskje skrevet DM683 eller tilsvarende

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-A 3020 bør også tas med i vurderingen - gjerne sammen med Monitor Audio RX 8 som et alternativ til DM 683 .

Dette vil spille med høy underholdningsfaktor
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Beklageligvis så ser det ut som om jeg må helt til Oslo for å få lyttet på Monitor Audio'ene da jeg ikke kan finne noen som selger disse i Trondheim.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •