"Bitt av lyd basillen!" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Jeg tror at jo bedre utstyr man har, jo mindre behøver man å bruke EQ.
    Er dere enige i dette?
    Tja, vet egentlig ikke om jeg er helt enig i dette. Hvis man har et helt akustisk dødt rom bør en dyr høytaler spille relativt flatt men de færreste av oss har dette. En Eq vil jeg tro kan hjelpe på i de fleste rom for å korrigere forskjeller i amplituder ved ulike frekvenser som en følge av rommets egenskaper.

En annen grunn til jeg tror eq har noe for seg er at de færreste har samme smak når det gjelder hva som er god lyd. For min egen del tror jeg ikke en helt flat frekvenskurve nødvendigvis høres veldig bra ut i mine ører.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Tja, vet egentlig ikke om jeg er helt enig i dette. Hvis man har et helt akustisk dødt rom bør en dyr høytaler spille relativt flatt men de færreste av oss har dette. En Eq vil jeg tro kan hjelpe på i de fleste rom for å korrigere forskjeller i amplituder ved ulike frekvenser som en følge av rommets egenskaper.

En annen grunn til jeg tror eq har noe for seg er at de færreste har samme smak når det gjelder hva som er god lyd. For min egen del tror jeg ikke en helt flat frekvenskurve nødvendigvis høres veldig bra ut i mine ører.
    Har sittet i hele kveld å "fiklet" videre med oppsettet. Nå synes jeg faktisk "Pure direkt" høres veldig bra ut, når jeg har lydvolum på ca -30-
    Hvis jeg har 2ch, så holder det med -40. Men dette gjelder bare på musikk, v/ vanlig tv kikking synes jeg lyden er mye bedre med 2ch (og EQ). Dette har kanskje en sammenheng med kvaliteten på kildemateriellet?

Det er rart hvor små forandringer kan utgjøre den siste biten i pusslespillet, men det er moro når en selv føler det faller på plass:-D
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •