Receiever til Audio Pro Avantek Nine

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiever til Audio Pro Avantek Nine

En kompis har kjøpt en gammel hjemmekinopakke fra Audio Pro, Avantek Nine 5.1. Han har fra før av en like gammel HK AVR-152. Da han sa at han skulle koble Audio Proene til denne ble jeg skeptisk og sa at han måtte være forsiktig, da jeg ikke hadde tro på at den gamle HKen ville greie å gi liv til disse gamle 4ohms høyttalerene.

Når han prøvde, spilte høyttalerene kun lav diskant(aktiv sub avslått) i begge frontkanalene. Regner med at det ikke var krefter nok til mellomtone og lavere frekvenser??? NB! Senter og surround spilte helt topp!

Uansett så fungerte det like dårlig som jeg fryktet...

Hvilke reciever bør han kjøpe? Skal kun brukes til film! Den må kunne drive høyttalersettet bra(ikke nødvendigtvis topp), ha lydmesig god match + ha 3D kompatiblitet og helst 4K.

Han ønsker å legge minst mulig i reciever da denne om et års tid flyttes til et mindre anlegg.

Ser i noen gamle tråder her på forumet at HK anbefales. Ser også at Onkyo og Yamaha anbefales til Audio Pro generelt.

Har sett på Onkyo 616 til 2795,- (gir denne nok effekt?), Onkyo 717 til 4995,- Yamaha RX-V773 til 3995,- eller HK 265 til 4995,- eller HK 270 til 5995,-
    Ser at noen på forumet er litt skeptiske til HK 270en da vekten har gått ned fra 11.1 kg til 7.7 kg

Setter pris på alle tips vi kan få :razz:

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomash
    En kompis har kjøpt en gammel hjemmekinopakke fra Audio Pro, Avantek Nine 5.1. Han har fra før av en like gammel HK AVR-152.

Den må kunne drive høyttalersettet bra(ikke nødvendigtvis topp), ha lydmesig god match + ha 3D kompatiblitet og helst 4K.

Han ønsker å legge minst mulig i reciever da denne om et års tid flyttes til et mindre anlegg.

Har sett på Onkyo 616 til 2795,- (gir denne nok effekt?)

Ja, burde ha plenty nok den. Driver AudioPro Black diamond v2 nokså godt, og de er mer tungdrevne.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avantek 9 har ve aktive basser hvis jeg ikke husker feil? Onkyoen, eller en Yamaha 771 bør kunne fungere greit nok, skulle man tro.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse krever ikke mye strøm så hadde sjekket litt innstilinger på forsterker og sett hvordan det er skrudd bak på ht. Jeg brukte avr 255 uten problem på disse iallfall.

Men 616 er vel det mest kurante alternativet når han først skal ha ny forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Disse krever ikke mye strøm så hadde sjekket litt innstilinger på forsterker og sett hvordan det er skrudd bak på ht. Jeg brukte avr 255 uten problem på disse iallfall.

Men 616 er vel det mest kurante alternativet når han først skal ha ny forsterker.
    Har forsøkt alt av instillinger - og selvsagt justering av HT. Har også koblet kablene fra frontene i bakhøyttalerene og de spilte helt topp selv om forsterkeren da sto på large.

Mener at den noe modne AVR 255 har en del mer krefter i forhold til den nesten 10 år gamle AVR 152. Tror heller ikke at delefilteret i begge frontene har tatt kvelden samtidig...

Uansett bør en ny forsterker på plass for å få glede av HD-lyd, og hvis dere tror Onkyo 616 greier å dra den så blir den fristende med dagens pris på 2795,-

Bruker Onkyo selv har en 808 i kinoen min

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aventek nine var en av mine første høyttalere. Rykte de på hk 980 med svært godt resultat. Vil tro at en reciver av nyere dato som du beskriver vil drive disse ganske bra..

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler helt klart Yamaha :-)
    Jeg har de sammen høytalerene og byttet fra Pioneer til Yamaha i høst og fikk ett kjempeløft. Jeg har en RX-A3010, men du klarer deg helt sikkert med minstemann i denne serien også.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Viser seg at datteren til selger hadde hatt fest før høyttalerene ble hentet!

Alle fire 5 1/4" var ødelagt. Nye elementer er på vei fra Neby.
    Satser på at lyden blir noe bedre med både ny Onkyo eller Yamaha (ikke 100% sikker på valget enda - prisen på 773 gikk plutselig opp en 1000lapp ) og nye elementer. Suben på den ene detter litt ut noen ganger når høyttaleren flyttes, så vi må nok få festet en kabel litt bedre!

Takk for råd og innspill!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomash
    Alle fire 5 1/4" var ødelagt. Nye elementer er på vei fra Neby.
    Satser på at lyden blir noe bedre med både ny Onkyo eller Yamaha (ikke 100% sikker på valget enda - prisen på 773 gikk plutselig opp en 1000lapp ) og nye elementer. Suben på den ene detter litt ut noen ganger når høyttaleren flyttes, så vi må nok få festet en kabel litt bedre!

Takk for råd og innspill!
    Yamaha 771 koster 3k, tviler på at det er mye ledmessig forskjell, usikker på andre forskjeller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •