Plassering av forsterkere oppå hverandre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av forsterkere oppå hverandre?

Hei

Jeg har nå gått til innkjøp av en Parasound NC2250 for å hjelpe min Onkyo tx-nr3009 med mine klipsch Rf-82.
    I den forbindelse, har jeg plassert parasaounden på en hengende plate litt over reciever i stereo-benken. Problemet, er at det blir for trangt i overkant (maks 0.5 cm, og jeg er redd for at den skal gå for varm. Kjenner den produserer en del varme slik den står nå.
    Onkyoen er jo heller ikke direkte kald av seg, og har bare et par cm klaring opp til platen over.
    Har egentlig ingen annen plass å ha forsterkerne, så lurer derfor på om kan plassere de oppå hverandre, for fjerner jeg platen, vil jeg få litt bedre plass til dem. Men I hvilken rekkefølge? Begge vil jo varme opp hverandre, å det er kanskje ikke så heldig? I tillegg, har man jo dette med vekten på dem.

Eller vil det heller lønne seg å ordne noen andre føtter til parasounden? De originale føttene bygger jo en del, så mulig man kan ta halvparten?

Eller er vifter den beste løsningen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn en annen løsning er mitt råd. Dumt å ta sjangsen med å sette de oppå hverandre. Etter min mening bør det være minst 5 cm klaring uansett åssen du plasserer de.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Finn en annen løsning er mitt råd. Dumt å ta sjangsen med å sette de oppå hverandre. Etter min mening bør det være minst 5 cm klaring uansett åssen du plasserer de.

Var liksom det jeg fryktet ja. Da har jeg nok et problem gitt. Hmmm...
    Tv-benken er bare 3 måneder gammel, og er veldig fornøyd med den (det er også fruen i huset) Så har ikke lyst til å bytte.
    Å plassere forsterkerne oppå benken på hver side av center kunne jo gått ann, men kjenner jeg fruen rett, vil det bli totalt uaktuelt. (hun klagde bra da center kom dit)
    (Synes jeg hører noen svinger pisken her, men må prøve å inngå visse kompromisser for å få det litt som jeg vil her i stuen.) ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Var liksom det jeg fryktet ja. Da har jeg nok et problem gitt. Hmmm...
    Tv-benken er bare 3 måneder gammel, og er veldig fornøyd med den (det er også fruen i huset) Så har ikke lyst til å bytte.
    Å plassere forsterkerne oppå benken på hver side av center kunne jo gått ann, men kjenner jeg fruen rett, vil det bli totalt uaktuelt. (hun klagde bra da center kom dit)
    (Synes jeg hører noen svinger pisken her, men må prøve å inngå visse kompromisser for å få det litt som jeg vil her i stuen.) ops:
    Du begynner med å kjøpe en STOOR bukett ROSER til dama!!!!
    Har du bilde av tvbenken så hadde det vært gøy å se åssen du har oppsette nå ?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt om noen som har rigga opp pc-kabinetts vifter bak på slike trange løsninger.

Er kanskje ikke helt optimalt men vil gi betraktelig bedre luftstrøming rundt forsterkerne.

Skulle ikke trenge noe spess efaring for og mikke til og du kan eventuele skjøte i en liten bryter så du kan ha en av/på knapp.

Er garantert noen her på forumet som har gjort det, skulle ikke være vanskelig og finne med google heller.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte helt denne tråden jeg.
    Vel, nå har jeg kvittet meg med Onkyoen, så da er man kvitt den værste varmeovnen. Parasounden var det mulig å sette i 2-4 ohm drift for å få ned temperaturen, så den blir knapt lunken lenger.
    Så om kommende reciever vil bli Yamaha eller Marantz, så tror jeg det skal gå greit å plassere den oppå Parasounden uten videre problem. Skulle det skape noen problem, får jeg lage meg oppsett med vifter i bakkant som startes via trigger.
    Fruen har jeg allerede pushet hardt nok for å komme dit jeg er nå, og i tillegg har fått innvilget Kino-sofa, så tør ikke be om mer på en stund nå.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke forsterkerne slår seg av har du jo ikke noe problem.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyoen ble det problem med. Der klikket HDMI-kortet Når det ble for varmt. Etter 10 min av fungerte det fint igjen. Men, nå er ikke det et tema lenger, da denne recieveren er solgt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •