Pioneer VSX-921 Airplay og nettradiotrøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-921 Airplay og nettradiotrøbbel

Hei. Håper det er noen her som kan hjelpe meg.

Har bygd meg nytt hus og innstallert følgende:

Forsterker: Pioneer VSX-921 (nyeste firmware)
    Router: Dlink DIR655

8 soner med høytallere i taket rundtom i forskjellige rom i huset, med egen volumkontroll/dimmer i hvert rom. Videre er det kablet ned til et rackskap i "teknisk rom" hvor de 8 sonene går inn på en sonedeler som gir 8 stereo utganger fra h/v front utgangene på min Pioneer VSX-921.

Her er tanken å kjøre samme signal ut til alle soner der man kan regulere volumet lokalt i hvert rom, og skifte kilde via et apple produkt.

Dette fungerer forsåvidt greit. Men eg finner ikke lenger Pioneeren på airplay (Pioneeren funket på airplay før eg satte den inn i nye huset, med samme router).
    Til sammenligning finner eg alltid min Dlink Boxeebox via airplay, som er koblet på samme nettverk.
    Og eg får koble til Pioneeren via "iControlAV2" uten problemer, å skifte kilde med den osv.

Nettradioen på Pioneeren skifter også til stadighet radiokanaler selv, noe som er veldig slitsomt.

Har prøvd noe av det som er nevnt på forumet, slå av og på produkter, hjemknappen på ipad og slikt, uten lykke.

Håper det er noen der ute som kan gi noen tips og råd. Er selv ny her på forumet.

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har funnet ut etter noe feilsøking at det fungerer mye bedre med en gammel D-link router eg fikk lånt meg.

Noen som har en ide hva eg kan gjøre med den nye?
    Kan det være noen porter som er sperret eller noe slik?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •