Lyd øker og minker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd øker og minker

Hei!

Har en Harman/Kardon AVR 165.
    Når jeg har på lyd (musikk, film, HDMI, phono osv) varierer lyden. Diskanten blir plutselig høyere i styrke før den faller ned og blir borte, før den går opp igjen osv. Bassen tror jeg holder seg i ro. Nå har jeg Dynavoice Challenger M-65, men det har vært det samme på alle andre høyttalere jeg har hatt med denne receiveren. Er det noe jeg kan stille på eller må jeg levere den inn igjen?
    Kabler sitter godt og er koblet riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang
    Hei!

Har en Harman/Kardon AVR 165.
    Når jeg har på lyd (musikk, film, HDMI, phono osv) varierer lyden. Diskanten blir plutselig høyere i styrke før den faller ned og blir borte, før den går opp igjen osv. Bassen tror jeg holder seg i ro. Nå har jeg Dynavoice Challenger M-65, men det har vært det samme på alle andre høyttalere jeg har hatt med denne receiveren. Er det noe jeg kan stille på eller må jeg levere den inn igjen?
    Kabler sitter godt og er koblet riktig.
    Høres ut som noe er galt,men tenkte først det var en innstilling på receiver. Er av og til noe som kalles dynamisk lyd og det kan jo være sånnt som kjører lyden litt opp og ned alt etter hvor høyt musikken blir spilt. Prøv å legg merke til om det er på bare høyt volum eller om det skjer uansett.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg merket for litt siden at jeg hadde samme problem som du beskriver, var helt fryktelig og høre på musikk på denne måten! merket da at dynamisk volum var slått på
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriver bare det her, i tilfelle noen som har samme problem kommer over tråden.

Hadde ikke noe kalt "dynamisk volum" eller noe tilsvarende på receiveren, det viste seg at den var ødelagt. Har levert den til reparasjon nå. Fikk ikke vite hva som var ødelagt, men antar at det hadde noe med koblingen i Front L og Front R å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang
    Skriver bare det her, i tilfelle noen som har samme problem kommer over tråden.

Hadde ikke noe kalt "dynamisk volum" eller noe tilsvarende på receiveren, det viste seg at den var ødelagt. Har levert den til reparasjon nå. Fikk ikke vite hva som var ødelagt, men antar at det hadde noe med koblingen i Front L og Front R å gjøre.
    Greit å få vite det. Håper det var en garantisak :-)

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Greit å få vite det. Håper det var en garantisak :-)
    Det var det! Den var bare 1,5 år gammel, så det gikk helt fint. Den er tilbake fra rep i morgen eller på mandag, etter to uker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •