ny receiver valg mellom pioneer lx 76 eller onkyo 1009?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny receiver valg mellom pioneer lx 76 eller onkyo 1009?

begge på tilbud på soundgarden, kjører idag 5.2+ front presence, har lagt opp kabel i helgen til 2 kanaler bak så blir 7.2+ front presence om ikke så lenge min onkyo 1007 skal nå oppgraderest, spørsmålet er hvilken av desse 2 som er å foretrekke, har forstått det slik romkorriksjonen hos pioneer er bedre en onkyo, og har flere muligheter for justering . har desverre ingen erfaring med pioneer sine receivere, kun hatt onkyo denon og yamaha tidlegere. har så langt fått anbefaling av pioneer, hva sier dere her inne vedrørende dette valget?

yamaha 3020 burde vel også vere en kandidat her?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen råd å få ?:?

hvordan er onkyo 1010 i forhold til 1009, kan det vere verdt prisen?
    frister mest å prøve pioneeren, alltid arti med noe helt nytt
    men flott om noen som har erfaring fra begge merker her kan komme med et synspunkt.

faktisk fått et tilbud på yamaha 3020 til 11k også så omteent samme pris alle 3 da, men hvilken prosessor er best...hmmmm ikke lett nei

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo-en har jo den klart mest avanserte og beste RK-en, XT32.
    Denne kan gjøre veldig mye bra i subområdet for deg.
    Yamaha-en til 11 K virker til å være et kupp. Denne lar deg ta etterjusteringer etter RK. Yamaha-en er også meget kraftig og går for å være det gøyeste til film.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Onkyo-en har jo den klart mest avanserte og beste RK-en, XT32.
    Denne kan gjøre veldig mye bra i subområdet for deg.
    Yamaha-en til 11 K virker til å være et kupp. Denne lar deg ta etterjusteringer etter RK. Yamaha-en er også meget kraftig og går for å være det gøyeste til film.
    +1. Har bare bra erfaringer med Yamaha. De er vel også viden kjent for å være mer pålitelige enn f. eks Onkyo. Hdmi-panelet er vel/har vært et stort problem med Onkyo sine receivere. Vil du ha en virkelig stor oppgradering, spesielt i stereo ville jeg tatt en en skikkelig titt på Marantz AV 7005'n som ligger her på torget! Lykke til! :wink:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at du kjører Klipsch må du her tenke like mye på de forskjellige produktenes lydsignatur som specs og digitalt ekstrastæsj. De glatter tross alt ikke over noe disse høytalerne dine

Nå har jeg ikke hørt de modellene du referer til men jeg har hatt en del erfaring med disse produsentene opp igjennom årenes gang og her følger en kort oversikt over mine erfaring.

Pioneer: En utrolig fresk og klar lyd som fungerer ypperlig med klipsch på f.eks. Tehcno. Jeg personlig synes Pioneer sitt fokus på lydmessig klarhet gjør at de blir litt for lyse på Klipsch når det kommer til rock og actionfilmer.

Onkyo: Langt mer sedat lyd enn Pioneer men også rundere og kraftigere. Man får kanskje ikke helt den samme snerten på sylskarpe effekter, men til gjengjeld er den for meg på Klipsch langt mer lyttevennlig.

Yamaha: Klipsch og Yamaha er en suksessoppskrift åkke som hvordan man vrir og vender på det. Yamaha har en slags boogiefaktor som riktignok gjør ting litt larger than life, men som samtidig gjør det moro om det så være seg film, spill eller musikk.

Nå er det ikke slik at Pio og Onkyo vil være bomkjøp for de begge lager knakende gode produkter og det er mange som foretrekker av de fremfor Yamaha på Klipsch, men dette var i alle fall mine personlige meninger
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    ingen råd å få ?:?

hvordan er onkyo 1010 i forhold til 1009, kan det vere verdt prisen?
    frister mest å prøve pioneeren, alltid arti med noe helt nytt
    men flott om noen som har erfaring fra begge merker her kan komme med et synspunkt.

faktisk fått et tilbud på yamaha 3020 til 11k også så omteent samme pris alle 3 da, men hvilken prosessor er best...hmmmm ikke lett nei
    Hadde jeg hatt Klipsch Reference høyttalere, så hadde jeg styrt unna Pioneer.

Både Yamaha og Onkyo er (til det kjedsommelige) bra på Klipsch, men Yamaha kanskje et hestehode foran på filmlyd.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tilbakemeldinger, nå blir dette en receiver som kun skal brukest til film, å primært prosessordelen som er av interessse da alle høytalere får effektrinn.

så yamahaen er bedre enn pioneeren?, har forstått det slik etterjusteringer er mulig på pioneer også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    takker for tilbakemeldinger, nå blir dette en receiver som kun skal brukest til film, å primært prosessordelen som er av interessse da alle høytalere får effektrinn.

så yamahaen er bedre enn pioneeren?, har forstått det slik etterjusteringer er mulig på pioneer også.
    Ja, på Klipsch for film så er Yamaha ett bedre valg enn Pioneer i de flestes ører

Etterjusteringer finnes det naturligvis på Pioneer også, men det kvitter hvor mye du kan etterjustere for du kan rett og slett ikke fjerne produktets egenlyd; en egenlyd teknikerne faktisk har skapt og som alle forbinder med den produsenten
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Ja, på Klipsch for film så er Yamaha ett bedre valg enn Pioneer i de flestes ører

Etterjusteringer finnes det naturligvis på Pioneer også, men det kvitter hvor mye du kan etterjustere for du kan rett og slett ikke fjerne produktets egenlyd; en egenlyd teknikerne faktisk har skapt og som alle forbinder med den produsenten
    takker for svar, da heller jeg nok mot yamahaen og er spent på forbedringene denne gir kontra min gamle onkyo 1007

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spente er nok vi også, men da mer på hva du synes så her må du komme med en tilbakemelding når ny reciever er på plass og du får lyttet litt
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mye greit på brukten og, f.eks en Denon 3313 og Marantz 7005. Da får du mer for pengene kontra kjøpe nytt som du kan legge i andre oppgraderinger som Antimode til subber dersom du velger en reciever uten XT32.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •