Denon PMA-720 og aktiv sub.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon PMA-720 og aktiv sub.

Hei!

Jeg har bare et lite spørsmål;
    Denon PMA-720 har ikke en dedikert utgang for en aktiv subwoofer, kun to stk. pre outs.
    Jeg har aldri brukt en forsterker med bare pre-outs, men det funker jo uten problemer så langt.
    Det jeg lurer på er om jeg burde ha et mellomledd mellom forsterkeren og subben, eller om det holder med kun kabelen?
    Dette var kanskje et svært dumt spørsmål, men som sagt så har jeg aldri brukt en forsterker uten dedikert subwoofer utgang.

På forhånd takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eibon
    Hei!

Jeg har bare et lite spørsmål;
    Denon PMA-720 har ikke en dedikert utgang for en aktiv subwoofer, kun to stk. pre outs.
    Jeg har aldri brukt en forsterker med bare pre-outs, men det funker jo uten problemer så langt.
    Det jeg lurer på er om jeg burde ha et mellomledd mellom forsterkeren og subben, eller om det holder med kun kabelen?
    Dette var kanskje et svært dumt spørsmål, men som sagt så har jeg aldri brukt en forsterker uten dedikert subwoofer utgang.

På forhånd takk.
    Så lenge det er vanlig pre-out så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. En aktiv sub inneholder jo en vanlig forsterker og det er jo det pre-outs er beregnet til :-) Aner ikke hva slags mellomledd det egentlig skulle vært så er vel bare plug og play

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å koble fra pre-out L+R til subens L+R-inngang. Bruk både pre-out-L og pre-out-R - da får du med deg både høyre- og venstre-signalet. Med to suber, kobler du fra pre-out-L til venstre sub, og fra pre-out-R til høyre sub.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •