Oppsett av hjemmekino m/ CM9 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan i hvert fall si at jeg selv er VELDIG fornøyd med mine CM9.

Mine er koblet til en Pioneer LX55.
    Kunne nok foret høyttalerne med mer futt...og titter derfor etter en passende effektforsterker for å gjøre det mer komplett :-)

Uansett vil du ha glede av disse høyttalerne i mange mange år... Og de spiller bare bedre og bedre synes jeg :-)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jokkumsen
    Det ble lyttetur på fredag.
    CM9 vs Dali Ikon 7. BB King følte jeg passet veldig bra til CM'n. Hørte også på et par låter fra The dark side of the moon. Avsluttet med Sad but true av Metallica. Må si lydbildet imponerte meg veldig og jeg følte at CM9 var mer behagelig, særlig med høyt volum. Var koblet til en effektforsterker og en rimelig receiver, begge fra NAD, og jeg var veldig fornøyd med lyden, så jeg tror dette oppsettet vil passe meg bra
    Fikk du hørt forskjellige alternativer på elektronikksiden?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Fikk du hørt forskjellige alternativer på elektronikksiden?
    Ehh har de noe forskjellig på hifiklubben som kan drive BW CM9 bra bortsett fra den største NAD effekten da?

Da må man vel opp til Classe og det koster vel like mye som en bruktbil.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Ehh har de noe forskjellig på hifiklubben som kan drive BW CM9 bra bortsett fra den største NAD effekten da?

Da må man vel opp til Classe og det koster vel like mye som en bruktbil.
    Trodde han hadde tenkt å sammenligne receiver, med en stereoforsterker. Lyngdorf effekt er jo en mulighet, eller Denon/Nad M3 integrert.

Som du nevnte tidligere, så syns også jeg at NADs C-serie er grå i lyden. Husker jeg hørte B&W Nautilus 804 med en eller annen effektforsterker, og det var kraftig nedtur ift de andre alternativene jeg sjekket ut.

Dog dersom man er fornøyd med et oppsett, er det jo lurt å ikke teste videre, dersom man kan si seg fornøyd med det. Uheldigvis er ikke mitt hode skrudd sammen slik, så jeg ville nok lurt på "hva om...?"

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde han hadde tenkt å sammenligne receiver, med en stereoforsterker. Lyngdorf effekt er jo en mulighet, eller Denon/Nad M3 integrert.

Som du nevnte tidligere, så syns også jeg at NADs C-serie er grå i lyden. Husker jeg hørte B&W Nautilus 804 med en eller annen effektforsterker, og det var kraftig nedtur ift de andre alternativene jeg sjekket ut.

Dog dersom man er fornøyd med et oppsett, er det jo lurt å ikke teste videre, dersom man kan si seg fornøyd med det. Uheldigvis er ikke mitt hode skrudd sammen slik, så jeg ville nok lurt på "hva om...?"
    Nei, tror ikke det. Tror han har bestemt seg for surroundreceiver, effekt og høytalere for film og musikk kombo.

Lyngdorf prøvde han vel tidligere og det låt ikke bra. Lyngdorf er vist ikke så stor og sterk heller...

NAD har vel massevis av kraftreserver, men kan for enkelte høytalere bli litt lys/skarp i diskanten, tror ikke det gjelder BW.. Ellers synes jeg instrumenter låter skikkelig heftig på en sterk NAD. Damestemmer låter ikke like bra...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som mener receiver med effekttrinn er saliggjørende:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-lyden-ja.html

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som mener receiver med effekttrinn er saliggjørende:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-lyden-ja.html
    Har ikke sagt det er saliggjørende. Mener at det er et greit kompromiss for perfekt film og meget god musikk. Jeg har også nevnt det optimale med int stereo eller pre stereo med Home cinema funksjon.

Er fullstendig enig med deg at stereo er beste for musikken. Men synes at stereo har ofte litt dårlige tilkoblingsfunksjoner. Gleder meg til stereo kommer med Hdmi som er mer og mer brukt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Er fullstendig enig med deg at stereo er beste for musikken. Men synes at stereo har ofte litt dårlige tilkoblingsfunksjoner. Gleder meg til stereo kommer med Hdmi som er mer og mer brukt.
    Helt enig, skal jeg koble en Apple TV til Bladelius Thor, så må jeg ha en DAC eller noe annet mikk. Innebygd dac er hvertfall en fordel. Men gjerne dyrt...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •