Oppsett av hjemmekino m/ CM9 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Dette er en receiver som fungerer glimmers på B&W CM9
    Pioneer SC-LX76 surroundreceiver - Sort

Til denne prisen nekter jeg å tro du får noe bedre, ikke engang i stereo. Pioneer er kraftig, godt oppløst og låter nøytralt, noe som passer den noe varme CM9 som hånd i hanske. Mange kjører komboen Pioneer reveicer og CM9

Siden, når du føler for det ville jeg flesket til med et høykvalitets tokanals sluttrinn for frontene. Ikke kjøp et billig femkanalstrinn, det er mitt råd. Det vil neppe tilføre noe, heller trekke ned lydkvaliteten.

NB! CMC2 er senteren som passer sammen med CM9. Du bør holde deg til denne for klangmessig uniformitet.
    Tokanals sluttrinn, da tenker du på f.eks en effektforsterker som støtter/er dedikert til frontene (2 kanaler)?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel trådstarter bestemt seg for surround slik jeg har forstått det.. Kanskje en stereoforforsterker med hjemmekinoinngang og en effektdel ville vært en god start.

Jeg ville valgt hjemmekinoreceiver og effektdel om det var meg, men tror ikke jeg ville ventet med å kjøpe effekt.

En Hjemmekino av god kvalitet har ganske god forforsterker-egenskaper med en god effektdel, du får nok bedre med en dedikert stereoforforsterker, men etter min mening tror er det mest snakk om små nyanser.

Når det har vært sagt så har jeg prøvd stereo forforsterkere som Yamaha 1900 danket ut med null problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ikke for å være ufin, men dette er jo kraftig skivebom. Mener du virkelig at en dedikert stereoforsterker med nypris rundt 25k ikke spiller bedre enn en receiver til 10k? En receiver hvor du betaler for 7 forsterkere, bildebehandlingskretser, lydbehandlingskretser, lisenser, radio, tilkoblinger mm, istedet for en ren tokanals, hvor alle pengene er lagt inn i den ene kretsen? Ja, du om det. Ikke ofte jeg er så bastant, men her tar du feil.

Men for all del, sikkert en god receiver, men CM 9 fortjener bedre.

Arnie, Hegelen er ikke så verst, jeg testet den hjemme, og valgte da Krell KAV 400xi som jeg syns hadde mer dynamikk og bedre bass. Senere skiftet jeg til Bladelius Thor II, som nå bør kunne fås brukt rundt 11-12k, som jeg syns hadde de gode egenskapene fra Krellen, men var enda mer åpen i toppen.

Det er klart, skal man ha surround, og ha hvertfall senter i samme serie som frontene, så sprekker budsjettet kraftig. Senter til 8,5k, pluss bakhøyttalere og sub, blir fort 35k pluss i bare høyttalere. Så kommer elektronikk og kabler i tillegg, og da er det fort 45-50 totalt.

Det er viktig å ta en behovsanalyse i slike tilfeller. Gå og få demonstert film også på et godt stereooppsett, og se om ikke det er noe man syns man kan leve med. Mye god filmopplevelse i et godt stereoanlegg også, selv om det er tøft med surround. Lettere å integrere i heimen, og man får vel også lettere "byggetillatelse" hos interiørarkitekten hjemme...
    Budsjettet på 35K er tiltenkt frontene, samt forsterkerdelen. Starter med 2.1 med ønske om å utvide til 5.1. Sub har jeg ikke tittet på enda, det kommer avslutningsvis.

Derfor var tanken om en receiver fristende, da den kommer innenfor startbudsjettet.
    For da kan jeg utvide med en effektforsterker når det skal tilføres flere komponenter (de skal være i samme klasse, ihvertfall til å begynne med).

Jeg skal absolutt høre på en stereoforsterker. Hvis jeg personlig føler at forskjellen er verdt pengene/reduserte funksjoner, så vil jo valget bli vanskelig.
    Hvis jeg opplever forskjellen som minimal, vil jeg nok gå for receiver m/ effekttrinn når dette blir nødvendig.
    Jeg blir nok mer obs på forskjellene når jeg spilt en stund, men per nå har jeg ikke et veldig stort sammenligningsgrunnlag.

Sett at jeg kjøpte en brukt tokanals for å drive frontene, hva vil alternativet være når det skal utvides? Må tokanalen byttes ut, eller finnes det en måte å få kombinert med et effekttrin?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jokkumsen
    Tokanals sluttrinn, da tenker du på f.eks en effektforsterker som støtter/er dedikert til frontene (2 kanaler)?
    Tokanals sluttrinn er det samme som stereo effekt, og ja til frontene i hjemmekino eller feks i et stereo-oppsett.

Kjøper du en effektdel med god kvalitet er anvendelig og kan du feks også bruke om du en dag skulle bestemme deg for å selge kinoen og gå over til ren stereo.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet på 35K er tiltenkt frontene, samt forsterkerdelen. Starter med 2.1 med ønske om å utvide til 5.1. Sub har jeg ikke tittet på enda, det kommer avslutningsvis.

Derfor var tanken om en receiver fristende, da den kommer innenfor startbudsjettet.
    For da kan jeg utvide med en effektforsterker når det skal tilføres flere komponenter (de skal være i samme klasse, ihvertfall til å begynne med).

Jeg skal absolutt høre på en stereoforsterker. Hvis jeg personlig føler at forskjellen er verdt pengene/reduserte funksjoner, så vil jo valget bli vanskelig.
    Hvis jeg opplever forskjellen som minimal, vil jeg nok gå for receiver m/ effekttrinn når dette blir nødvendig.
    Jeg blir nok mer obs på forskjellene når jeg spilt en stund, men per nå har jeg ikke et veldig stort sammenligningsgrunnlag.

Sett at jeg kjøpte en brukt tokanals for å drive frontene, hva vil alternativet være når det skal utvides? Må tokanalen byttes ut, eller finnes det en måte å få kombinert med et effekttrin?
    Da ser du gjerne etter en tokanals stereoforsterker med hjemmekinoinngang. Koster jo gjerne litt ekstra. XTZ er vel den rimeligste, men tror ikke det er nok for BW desverre. Det finnes mye å velge mellom, men da bør du gjerne titte litt utenom hifiklubben også, for jeg kan ikke huske at de har så mye av dette. Mulig de har en Cambridge eller lignende som har dette, Denon har litt lite krutt tror jeg, iaf ifølge hifiklubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Nå har vel trådstarter bestemt seg for surround slik jeg har forstått det.. Kanskje en stereoforforsterker med hjemmekinoinngang og en effektdel ville vært en god start.

Jeg ville valgt hjemmekinoreceiver og effektdel om det var meg, men tror ikke jeg ville ventet med å kjøpe effekt.

En Hjemmekino av god kvalitet har ganske god forforsterker-egenskaper med en god effektdel, du får nok bedre med en dedikert stereoforforsterker, men etter min mening tror er det mest snakk om små nyanser.

Når det har vært sagt så har jeg prøvd stereo forforsterkere som Yamaha 1900 danket ut med null problem.
    Kan stereoforforsterkeren være tokanals, eller bommer jeg nå (med tanke på at det skal utvides til 5.1 etterhvert).

Starter med 2.1 pga budsjettet, samt at jeg vil ha noe av god kvalitet som jeg kan kose meg med å utvide. Liker at det finnes så mange muligheter og vil ikke låse meg fast med èn gang

Skal få tatt en tur til neste uke for å prøve de forskjellige oppsettene, så får jeg se hva som passer min musikksmak og film. De har heldigvis et demorom m/ projektor på det ene stedet, så her skal vi se hvor komfortabel The Dark Knight og Crossroads 2007 er med dette oppsettet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser du gjerne etter en tokanals stereoforsterker med hjemmekinoinngang. Koster jo gjerne litt ekstra. XTZ er vel den rimeligste, men tror ikke det er nok for BW desverre. Det finnes mye å velge mellom, men da bør du gjerne titte litt utenom hifiklubben også, for jeg kan ikke huske at de har så mye av dette. Mulig de har en Cambridge eller lignende som har dette, Denon har litt lite krutt tror jeg, iaf ifølge hifiklubben.
    Hva med NAD M3?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan stereoforforsterkeren være tokanals, eller bommer jeg nå (med tanke på at det skal utvides til 5.1 etterhvert).

Starter med 2.1 pga budsjettet, samt at jeg vil ha noe av god kvalitet som jeg kan kose meg med å utvide. Liker at det finnes så mange muligheter og vil ikke låse meg fast med èn gang

Skal få tatt en tur til neste uke for å prøve de forskjellige oppsettene, så får jeg se hva som passer min musikksmak og film. De har heldigvis et demorom m/ projektor på det ene stedet, så her skal vi se hvor komfortabel The Dark Knight og Crossroads 2007 er med dette oppsettet
    En stereoforforsterker er alltid tokanals ja. Stereo er jo to kanaler. Er du på utkikk etter dette trenger du da helst en forforsterker med hjemmekinoinngang, ellers må du bytte ledninger ofte. Hjemmekinoinngang betyr at du linker stereon med hjemmekinoen slik at du ved å trykke en knapp kan gå fra Stereo til hjemmekino enkelt. Da får du max utbytte av både stereo og hjemmekino.

Men det kan koste, her inne på AVforum finner du mange som meg som bruker hjemmekino som pre og effekt og er fornøyd med det. Men jeg tror det er få som bruker kun hjemmekinoreceiver og høytalere og er fornøyd med musikken. For det er litt sant som han over her sier. I en hjemmekinoreceiver betaler du for alt fra 5-7 mindre effektdeler, til radio, bildekvalitet, hdmi kontakter osv osv. Men dette føler jeg vi utligner når vi kobler til en god effektforsterker om du forstår.

Jeg er iallefall godt fornøyd med Yamaha hjemmekino som forforsterker og effektforsterker til musikk. I dag hører jeg faktisk mest på musikk, det er mest kona som vil se en film av og til.

Hjemmekinoreceivere har HDMI inngang, og dette er svært viktig synes jeg, og er en av grunnen til at jeg ikke har giddet å gå over til stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stereoforforsterker er alltid tokanals ja. Stereo er jo to kanaler. Er du på utkikk etter dette trenger du da helst en forforsterker med hjemmekinoinngang, ellers må du bytte ledninger ofte. Hjemmekinoinngang betyr at du linker stereon med hjemmekinoen slik at du ved å trykke en knapp kan gå fra Stereo til hjemmekino enkelt. Da får du max utbytte av både stereo og hjemmekino.

Men det kan koste, her inne på AVforum finner du mange som meg som bruker hjemmekino som pre og effekt og er fornøyd med det. Men jeg tror det er få som bruker kun hjemmekinoreceiver og høytalere og er fornøyd med musikken. For det er litt sant som han over her sier. I en hjemmekinoreceiver betaler du for alt fra 5-7 mindre effektdeler, til radio, bildekvalitet, hdmi kontakter osv osv. Men dette føler jeg vi utligner når vi kobler til en god effektforsterker om du forstår.

Jeg er iallefall godt fornøyd med Yamaha hjemmekino som forforsterker og effektforsterker til musikk. I dag hører jeg faktisk mest på musikk, det er mest kona som vil se en film av og til.

Hjemmekinoreceivere har HDMI inngang, og dette er svært viktig synes jeg, og er en av grunnen til at jeg ikke har giddet å gå over til stereo.
    Takk for svar, nå gikk det litt mer opp for meg her.. En stereoforsterker m/ hjemmekinoinngang og effekt vil kunne gi bedre musikkopplevelser, men vil muligens koste mer enn hva det smaker.

En Hjemmekinoreceiver m/ effekt vil være et godt alternativ og vil også koste meg mindre penger, så med mindre jeg er veldig kresen så kan dette muligens være et veldig OK oppsett?
    Er det kun pris du har tenkt på, eller har du funksjoner i receiveren som du føler du ville savnet veldig hvis du byttet?
    Hvis jeg f.eks kjører en Apple TV, PS3(Snart 4, hurra), dedikert Blu-Ray spiller (mulig dette blir aktuelt) og en Wii, så vil det bli mye tukling med ledninger i lengden med en steroforsterker?

Det er vel bildeoppskalering og kvalitet på bildet det går på?
    Det blir en VT50 65" på veggen, så bildekvaliteten er viktig den også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med NAD M3?

Jo men den har vel ikke hjemmekinoinngang?

Denne har feks det, men vet ikke om det er nok watt....

CAMBRIDGE Azur 851A Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, nå gikk det litt mer opp for meg her.. En stereoforsterker m/ hjemmekinoinngang og effekt vil kunne gi bedre musikkopplevelser, men vil muligens koste mer enn hva det smaker.

En Hjemmekinoreceiver m/ effekt vil være et godt alternativ og vil også koste meg mindre penger, så med mindre jeg er veldig kresen så kan dette muligens være et veldig OK oppsett?
    Er det kun pris du har tenkt på, eller har du funksjoner i receiveren som du føler du ville savnet veldig hvis du byttet?
    Det er vel bildeoppskalering og kvalitet på bildet det går på?
    Det blir en VT50 65" på veggen, så bildekvaliteten er viktig den også.
    Ja det er riktig mener jeg.

Bildebrikken i min hjemmekino bruker jeg ikke, den er for dårlig for min smak. Jeg bruker istedenfor brikken i min Denon blurayspiller.
    Men i nyere hjemmekinoer så er det sikkert bedre bildebrikker også.

Mulighet for flerkanaler HDlyd og HDMI er sef det viktigste, idag er det mer og mer vanlig med bluraykonserter, bluraymusikk osv og da er det greit å ha mulighet for hjemmekino synes jeg. Dette ville jeg savnet. Så har du lydkorreksjonen som få stereoforsterkere har.

Og for ikke å glemme, bedre integrering av subwoofer enn jeg vil tro man får med en stereoforsterker.

Dette er alle sterkere kort for min del.

Jeg har tenkt pris, kvalitet og kombo mtp film og musikk. Denon bluray står for filmen, Yamaha 1900 står for surroundlyd og forforsterker+mediasenter. XTZ AP 100 står for effekten til musikk og front til film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er riktig mener jeg.

Bildebrikken i min hjemmekino bruker jeg ikke, den er for dårlig for min smak. Jeg bruker istedenfor brikken i min Denon blurayspiller.
    Men i nyere hjemmekinoer så er det sikkert bedre bildebrikker også.

Mulighet for flerkanaler HDlyd og HDMI er sef det viktigste, idag er det mer og mer vanlig med bluraykonserter, bluraymusikk osv og da er det greit å ha mulighet for hjemmekino synes jeg. Dette ville jeg savnet. Så har du lydkorreksjonen som få stereoforsterkere har.

Og for ikke å glemme, bedre integrering av subwoofer enn jeg vil tro man får med en stereoforsterker.

Dette er alle sterkere kort for min del.
    Blu-raykonserter vil det gå endel i, og det med lydkorreksjon er også en fin greie.
    Tror jeg rett og slett er avhengig av flere funksjoner enn en stereoforsterker gir, samt at jeg ikke er en såpass avansert bruker at dette blir noe problem.

Takk for gode svar, nå kan jeg dra og få en demo på div. utstyr med litt mer kunnskap i bagasjen.
    Er greit å kunne stille noen kritiske spm, slik at man ikke tar all info fra forhandler som god fisk.

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lest grovt igjennom tråden..

Hei.

Hvis du skal utvide til 5.1 oppsett (hjemmekino) de kommende årene vil jeg anbefale deg å begynne med en hjemmekinoreceiver som har mulighet for å fungere som forforsterker på stereokanalene senere. Dette er funksjonalitet som garantert er tilstede i prisklassen du bør vurdere for å drive såpass store høyttalere som CM9 i stereo (men dobbeltsjekk uansett!).

Når det er sagt, velg en receiver som er kraftig nok til å kunne drive senter og bakkanaler (i størrelsesorden du ser for deg) på et senere tidspunkt slik at du kan oppgradere med effektforsterker på stereosiden.

Lydkvaliteten i en hjemmekinoreceiver kan være på linje med en rendyrket stereoforsterker, men den kan også være noen hakk under.

Prøv deg frem med innstillinger som "pure audio", "direct" eller tilsvarende for stereolytting på de som har slik funksjonalitet.

Har aldri hørt CM9, men når dette er sagt har positiv erfaring med sterolydbildet til Rotel RSX-1550 (denne er nok svak for å drive CM9). Onkyo TX-NR818 med pure audio aktivert er også ok i stereo (men sikkert også svak).

Du må uansett la ørene dine bestemme til slutt dette med lydbildet.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et alternativ til CM9 som du bør sjekke ut er System Audio Mantra 60, for tida nedsatt til 10 lapper hos Soundgarden. Da blir det kroner til overs som kan brukes til sub.

Mener også å ha hørt at den en litt mindre strømkrevende enn CM9..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wabble
    Hei.

Hvis du skal utvide til 5.1 oppsett (hjemmekino) de kommende årene vil jeg anbefale deg å begynne med en hjemmekinoreceiver som har mulighet for å fungere som forforsterker på stereokanalene senere. Dette er funksjonalitet som garantert er tilstede i prisklassen du bør vurdere for å drive såpass store høyttalere som CM9 i stereo (men dobbeltsjekk uansett!).

Når det er sagt, velg en receiver som er kraftig nok til å kunne drive senter og bakkanaler (i størrelsesorden du ser for deg) på et senere tidspunkt slik at du kan oppgradere med effektforsterker på stereosiden.

Lydkvaliteten i en hjemmekinoreceiver kan være på linje med en rendyrket stereoforsterker, men den kan også være noen hakk under.

Prøv deg frem med innstillinger som "pure audio", "direct" eller tilsvarende for stereolytting på de som har slik funksjonalitet.

Har aldri hørt CM9, men når dette er sagt har positiv erfaring med sterolydbildet til Rotel RSX-1550 (denne er nok svak for å drive CM9). Onkyo TX-NR818 med pure audio aktivert er også ok i stereo (men sikkert også svak).

Du må uansett la ørene dine bestemme til slutt dette med lydbildet.
    Ja, det heller mot dette alternativet.
    Jeg skal ta en tur innom HIFI-klubben senere i dag og se om jeg kan få lytte til litt ulike oppsett, så kan jeg gi en tilbakemelding om hva min personlige mening er. Er spent på om jeg vil merke noen stor forskjell.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter: Når antar du at du vil utvide til surround? Hvis det er snakk om et par år, ville jeg definitivt ventet med å kjøpe receiver, siden de gjerne oppdateres årlig. Kjøper du en brukt integrert stereoforsterker med hjemmekinoinngang, er det jo flere alternativer: Du kan beholde den når du utvider og la den drive frontene, eller du kan selge den for omtrent det du ga for den. Jeg tjente to tusen på 6 mnd på min Krell... Brukte forsterkere faller ikke mye i verdi, og muliggjør rokkeringer i oppsettet uten at lomeboka blør. Blir det for dyrt, er det jo også mulig å selge stereoforsterkeren og la den finansiere en receiver og en effektforsterker. Sørg bare for å kjøpe et merke som er lett omsettelig. Som nevnt, jeg hadde budrunde på min Krell...

Hadde selv en Sony-receiver til rundt 15k i sin tid, samtidig med en likt priset integrert forsterker. Ikke tvil om hva som spilte best. Husk også at forforsterkerdelen er mye bedre i en stereoforsterker enn i en receiver, slik at når du skal høre på musikk, så er det en fordel å kunne koble ut receiveren helt.

Med effekttrinn ville jeg lagt meg på en receiver rundt ti tusen, pluss effekttrinn, f.eks Yamaha RX-V 1020. Emotiva er mye nevnt, kjenner ikke til det. Ville styrt unna rimeligere NAD, syns de er gråe i lyden ift mye annet. Parasound er vel et godt alternativ, samme med Rotel.

Noen eks, ift prisnivå:

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Inntill kr 10.000

Når du skal på demo, hør på musikk i stereo fra en receiver og fra en NAD M3 om mulig, og se hvilke forskjeller det er. Er du fornød med en receiver er jo det topp, men sørg for å ha hørt potensialet i høyttalerene før du bestemmer deg.

PS:
    Ta deg en tur til Skjeberg og sjekk ut Bladeliusen...

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det heller mot dette alternativet.
    Jeg skal ta en tur innom HIFI-klubben senere i dag og se om jeg kan få lytte til litt ulike oppsett, så kan jeg gi en tilbakemelding om hva min personlige mening er. Er spent på om jeg vil merke noen stor forskjell.
    Lykke til med lyttingen! Som jeg mener jeg leste tidligere i tråden, hør gjerne på den største i DM serien også. Den spiller nok litt tøffere, men til Blues så skal det jo være litt mørkt og grumsete?
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyttetur utsatt?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den perfekte høytaleren til Blues må jo være en amerikansk høytaler.. Amerikanske høytalere har den skikkelige live følelsen og det ekstra i bunn.

En rimelig variant kunne jo vært Klipsch.. tenker kanskje Palladium eller Scala....

Men det perfekte ville vært JBL Arrays, disse fåes for en ikke så alfor dyr penge på brukten, og med feks en Yamaha hjemmekino som pre (Perfekt match for JBL), og en god sterk effektforsterker, da er man ikke langt unna Nirvana.

Skrotnisse her inne hadde vel et lignende oppsett om jeg husker korrekt...

Er nok litt over budgett, og litt offtopic men en veldig god ide...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Lyttetur utsatt?
    Det ble lyttetur på fredag.
    CM9 vs Dali Ikon 7. BB King følte jeg passet veldig bra til CM'n. Hørte også på et par låter fra The dark side of the moon. Avsluttet med Sad but true av Metallica. Må si lydbildet imponerte meg veldig og jeg følte at CM9 var mer behagelig, særlig med høyt volum. Var koblet til en effektforsterker og en rimelig receiver, begge fra NAD, og jeg var veldig fornøyd med lyden, så jeg tror dette oppsettet vil passe meg bra

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •