Oppgradere fra RX-V1800 noen tips? Hvilken Yamaha tilsvarer denne i dag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere fra RX-V1800 noen tips? Hvilken Yamaha tilsvarer denne i dag?

Er stort sett veldig fornøyd med min RX-V1800, men iom at jeg skal ha 3D i hus så har jeg litt lyst å bytte ut receiver. Jeg vet jeg ikke må bytte den ut, men glem det. Om jeg vil ha noe tilsvarende av Yamaha, hvilken modell er det som gjelder da?. Kjører B&W CM7 som fronthøyttalere,men jeg har en Rotel 1072B som effekstforsterker på disse. Ellers så har jeg CMC1 som senter og Klipsch RF32 som side og B&W DM6 et eller annet som bakhøyttalere. Har jo ikke lyst å få dårligere lyd, men er litt usikker på hvilken modell som er ca likeverdig med den jeg har nå mot de nyeste modellene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-A1020 eller RX-A2020 vil være aktuelle kandidater vil jeg tro. Byttet selv fra RX-V1800 til RX-A810, og ble fornøyd med det. Men siden jeg bruker effektforsterker til alle kanaler så er ikke effekt noe tema i så måte.

1020/2020 har i tillegg til mer effekt enn 820 også mer avansert romkorreksjon om jeg ikke tar helt feil. Du kan lese mer om Aventage-receiverne i den dedikerte tråden for disse.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    RX-A1020 eller RX-A2020 vil være aktuelle kandidater vil jeg tro. Byttet selv fra RX-V1800 til RX-A810, og ble fornøyd med det. Men siden jeg bruker effektforsterker til alle kanaler så er ikke effekt noe tema i så måte.

1020/2020 har i tillegg til mer effekt enn 820 også mer avansert romkorreksjon om jeg ikke tar helt feil. Du kan lese mer om Aventage-receiverne i den dedikerte tråden for disse.
    Interessant! Hvordan opplevde du forskjellen mellom V1800 og A810?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å si, jeg byttet høyttalere i samme periode også, fra noen "små" Audio-Pro med en 6,5" i hver til Klipsch med to 8" i hver.

Men jeg føler at den er litt mer "laid-back", og noe mer detaljert på musikk, men uten at det var noen revolusjon. Dete har nok mye med effektforsterker å gjøre også, ville antakelig ha merket forskjell i krefter om jeg hadde brukt dem rett i høyttaler. Et grafisk grensesnitt gjør den også noe enklere å sette opp, men jeg savner de fire "minneplassene" jeg hadde med RX-V1800.

Liker også å kunne spille musikk direkte fra NAS med denne, men kunne godt tenkt meg mulighet for Spotify også.

Beklager at jeg ikke er så mye mer konkret, men det er litt vanskelig å sammenligne dem direkte.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er kanskje ikke så lett å svare på nei. Men du følte ikke at du nedgraderte? Jeg tror jeg betalt rundt 11 000,- for V1800 i sin tid, mens A820 koster vel ca 6500,- og A1020 koster vel rundt 8 500,-

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På effektsiden er det vel en nedgradering, men ikke på prosessorsiden.
    A810 var jo på salg i sommer, så jeg betalte bare 3k for den

Men om du ikke har effekt rund baut så ville jeg antakelig lagt meg på 1020 eller 2020. Generelt så går prisene ned, mener jeg betalte 8500,- for V1800 i sin tid, men da var den ikke helt ny på markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg droppet ny receiver. Kjøpte heller et grafikkort til i HTPCn. Et ATI HD6750. Da kjører jeg fra HDMI på det ene kortet direkte til PJ og fra det andre kortet rett i HDMI i receiver.

Har fått HW30 i hus og alt fungerer som smør. Full HD 3D og True HD lyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •