Kun lyd på hd-kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kun lyd på hd-kanaler

Hei, jeg har et problem som jeg ikke finner ut av.

Jeg har koblet min canal digital dekoder til min pioneer reciver med en hdmi kabel, og videre har jeg koblet tven til reciveren via en annen hdmi kabel. Reciveren har to eksterne høytalere. Veldig enkelt og greit opplegg.

Jeg får både lyd og bilde når jeg ser på HD-kanalene på canal digital dekoderen (nrk1 HD, espn HD, mtv HD osv osv), men når jeg setter på f.eks tv2, tv3 eller en annen kanal som ikke sendes i hd så får jeg ikke lyd..

Er det noen som aner hva dette kan skyldes?

Mvh ErlendP

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErlendP
    Hei, jeg har et problem som jeg ikke finner ut av.

Jeg har koblet min canal digital dekoder til min pioneer reciver med en hdmi kabel, og videre har jeg koblet tven til reciveren via en annen hdmi kabel. Reciveren har to eksterne høytalere. Veldig enkelt og greit opplegg.

Jeg får både lyd og bilde når jeg ser på HD-kanalene på canal digital dekoderen (nrk1 HD, espn HD, mtv HD osv osv), men når jeg setter på f.eks tv2, tv3 eller en annen kanal som ikke sendes i hd så får jeg ikke lyd..

Er det noen som aner hva dette kan skyldes?

Mvh ErlendP
    Tror det er en lydinnstilling på dekoderen du må endre. Har merket det samme hos meg. Meny-dekoderinnstillinger-lydinnstillinger-og så må du sette Dolby Digital lyd til NEI. Om den står på det fra før så aner jeg ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har forsøkt å forandre lydinstillingene på dekoderen men da forsvant lyden fra alle kanaler.. Må jeg kanskje stille på noe i recieveren da?

Et annet problem er at det ikke kommer lyd fra subwhofwren. Null lyd, selvom det er koblet til på riktig utkanal på recieveren..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •