Denon 4310, 3D, og HDMI 1.4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 4310, 3D, og HDMI 1.4

Så, jeg kjøpte meg en 4310 receiver for en stund siden, med den tanken i bakhodet at jeg kom aldri til å gå for 3D, siden jeg hadde en dedikert hjemmekino med projektor osv.

Plutselig kom dagen da jeg hadde smelt på enda en liten en, og kinoen blir ombygd til Gutterom.. Og da står jeg der og skal til og handle meg en litt voldsom tv, som sannsynligvis kommer til å ha støtte for 3D.

Problemet er jo, jeg må enten kjøre to HDMI-kabler ut fra samtlige signal-kilder og veksle både i receiver og tv, eller bytte receiveren. (Med samtlige signalkilder tenker jeg ps3, bd og mediacenter-pc), så det blir fort mye kabling.
    Å bytte ut receiveren kommer til å bli et tapsprosjekt av dimensjoner, så det er heller ikke noe jeg har lyst til.

Så, begynner jeg å tenke. Er det noen som har vært borti en forholdsvis enkel receiver som jeg kan bruke som en slags pre-amp, så alle kilder går inn i denne, og så tar jeg HDMI direkte til tv og multi-channel analog audio til 4310'en og bare bruker denne som en ren effektforsterker?

Eller er det noen andre tips? Det er garantert flere som har vært i samme situasjon..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du prøvd 3D gjennom receiveren? Er ikke overbevist om at det vil gå, og kan bekrefte at det ikke går på forgjengeren 4308, men mener å ha hørt/lest at noen fikk det til på 2808, og forsåvidt på en og annen gammel sak.

Uansett blir nok dobbelt kabling veien å gå, skaffer du en grei universal fj.kontroll med macro styring blir ikke det med innganger noe stress, fixer fj.kontrollen alt. PS3 trenger ikke mer enn opptisk til receiver og det finnes flere 3D BD spillere med dobbel hdmi ut for akkurat din problemstilling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •