Lyngdorf 2200 med feilkode E 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Lyngdorf 2200 med feilkode E 50

Hei på dere !
    Jeg er det man kan kalle en skikkelig amatør, men som liker bra lyd da det gjelder !! :-D Har hatt denne lyngdorfen (uten room perfect) sammen med lyngdorf CD - spiller en stund og er da egentlig veldig fornøyd. Synes det blir VELDIG klar lyd innimellom litt etter hvilket låtvalg jeg tar. Men bassen går da ikke an å justere eller? Bruksanvisning , men ikke på norsk! Nå kutter`n på volum litt over 80 og jeg må slån helt av og på igjen , og den virker igjen . Har spilt høyere før uten problem ? Er det for å spare høytalerene eller !!? Får feilkode E 50 hver gang. Bruker Klipsch høytalere.
    Trodde en så relativt dyr forsterker skulle justere bassen automatisk.
    Jeg fikk en annen feilkode sist jeg hadde problem ( E82) og da måtte jeg sende den inn. Var borte i flere uker og ikke var det akkurat gratis heller :|
    Håper noen kan komme med noen bra tips!

Fin nettside forresten 8)

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk samme E50 problemet da jeg skulle kjøpe TDAI2200. Har Infinity RS IIb høyttalere, som er kjent for å ha en vrien impedanskurve.
    Konkluderte med at denne forsterkeren er for svak. Fikk heldigvis levert den tilbake.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    77 er egentlig maksvolum på forsterkeren. Alt over 77 er gain, og kan være skadelig for høyttalerne.

TDA2200 uten romkorreksjon har et svært omfattende equalizer-system, men da må du ha en usb til RS232-overgang og en RS232-kabel.

Hvorfor spiller du over 80, egentlig? Det må jo være forferdelig høyt, spesielt på et par Klipsch-høyttalere med høy følsomhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei ! takker for svar... hmmm, godt spørsmål det at, - hvorfor jeg spiller såå høyt ! - men det vrenger seg ikke og det er klokkeklar lyd og plutselig blir det lugnt. Det har jo ikke vært slik tidligere. Mener du at det rett og slett er for å spare høyttalerene !!?? Har ikke så peiling. Og det er jo så jævlig mye å velge i av kabler , overganger osv. I følge HI -FI Sagene, så var denna kabelen best. (Digital overføring fra en dockingstasjon. ) Men samme problem kommer hvis jeg bruker cd. Innfestingene av kablene på selve høyttalerene hadde skrudd seg opp litt, tenkte at det ble for mye motstand. Men det hjalp ikke å etterstramme disse. Også er det jo litt etter hvilket låtvalg det er snakk om, ikke alle som egner seg å skru opp så høyt. jeg kunne ihvertfall tenkt meg å kunne justere bassen, diskant , mellomtone osv. Er det for å koble til PC de kablene du nevner eller? Bør gå skole for detta trur je.... :neutral:

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caterpillar
    Hei på dere !
    Jeg er det man kan kalle en skikkelig amatør, men som liker bra lyd da det gjelder !! :-D Har hatt denne lyngdorfen (uten room perfect) sammen med lyngdorf CD - spiller en stund og er da egentlig veldig fornøyd. Synes det blir VELDIG klar lyd innimellom litt etter hvilket låtvalg jeg tar. Men bassen går da ikke an å justere eller? Bruksanvisning , men ikke på norsk! Nå kutter`n på volum litt over 80 og jeg må slån helt av og på igjen , og den virker igjen . Har spilt høyere før uten problem ? Er det for å spare høytalerene eller !!? Får feilkode E 50 hver gang. Bruker Klipsch høytalere.
    Trodde en så relativt dyr forsterker skulle justere bassen automatisk.
    Jeg fikk en annen feilkode sist jeg hadde problem ( E82) og da måtte jeg sende den inn. Var borte i flere uker og ikke var det akkurat gratis heller :|
    Håper noen kan komme med noen bra tips!

Fin nettside forresten 8)
    Def. Vol.
    The Default Volume setting controls the default volume at start-up and can be set from 0 to 99 dB.
    However, a setting over 88 is not recommended as this corresponds to max output with full scale digital
    input.

Som du ser annbefaler de ikke settings over 88. da dette gir max output på signalet.
    Dette er også settingen som justeres automatisk når du benytter forsterkeren din som effekt via bypass fra reciver.

Det du derimot kan gjøre er å gå inn i menyen på valgt linjeinngang og redusere volumet der slik at max output på signalet fra cd/avspiller forsterkes tidligere sånn at all informasjon i signalet er med i en tidligere fase av volumsetting.

Da spiller forsterkeren rent,pent og høyt nok og all informasjon i mediet er med. Lydstyrke preferansene dine kan jeg dog ikke hanskes med hvis du mener bare svinehøyt er godt nok.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry! Det er selvfølgelig 88 som er grensen, ikke 77 som jeg skrev. Da gir det mer mening

Kabelen er for å koble til PC, ja. Da laster du ned Voicing Tool herfra. Der kan du gjøre svært mange innstillinger, men de er ganske lett å forstå om du bare tar deg litt tid. Hvilken firmware har du på den? Du kan sjekke det i menyen. Siste versjon er 3.8.

Et enkelt google-søk ga dette resultatet:
    Yahoo! Groups

Det er altså noen andre som har hatt samme feilkode, der feilen enten har vært for sterkt inngangssignal fra en kilde, eller en feil med en transistor. Det kan jo kanskje se litt ut som en feil om du opplever det både fra CD-spiller og dockingstasjon. Er dockingstasjonen koblet analogt eller digitalt til forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for råd og tips... Da skal jeg se hva jeg får til her. takk - takk