Innkjøp av reciever eller forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innkjøp av reciever eller forsterker

Hei, og godt nyttår!

Da var det endelig klar for januarsalg, og penge svir i lommeboka..
    Jeg er på utkikk etter en ny reciever/forsterker, til en prislapp på ca 15k+/-

Høytalerne jeg sikler på, er Mythos ST (Definitive Technology Mythos ST) men det er ikke helt avklart enda.

For øyeblikket har jeg en billig pakke som består av en Yamaha RX-V667 som kjører jamo s606 front høytalere.

På grunn av jeg tenker å oppgradere ett par hakk, så har jeg ett par spørsmål:

Jeg ser på Pioneer SC LX86 og Hegel H100

Reciever:
    (Pioneer SC-LX86 surroundreceiver - Sort)

Integrert forsterker:
    (Hegel H100 USB Integrert forsterker - Sølv

Men greier ikke helt å bestemme meg.. Det jeg lurer på, er om det er mulig å kjøre Hegel-H100 som gir strøm ut på høytalerne, mens den recieveren jeg har velger hvilken lyd og bildekilde jeg ønsker å bruke.
    Eller må jeg kjøre den integrerte forsterkeren alene? Grunnen til dette er fordi ønsker å investere i en dyrere forsterker som greier å drive høytalerene mine (og kommende høytalere),
    å heller ha en billigere reciever hvor jeg slipper å tenke på watt, men bare hvilken teknologi den har f.eks ethernet, 4k, 3D og lignende
    Finnes det slike løsninger, og er det anbefalt?

Jeg skal for det meste høre på musikk, men skal ikke se bort ifra at det blir brukt til hjemmekino senere.

På forhånd, tusen takk!
    Mvh
    DanVazz

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har selv overhode ingen erfaring med Deftec, men jeg kan iaf annbefale deg å lete etter en pre-amp med HT-bypass og ett godt effekttrinn, eller en middels reciever sammen med effekttrinn.

Reciever vil uans være en speedbump som pre til musikkbruk uans hvor mye krefter den har.

Hvilken type musikk hører du på? Det finnes mange alternativer å velge mellom. Og siden du allerede er i prisklassen, så har du jo Monitor audio sin nye serie, Klipsch rf-7II og f.eks B&W Cm9
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •