Noen som vet om Yamaha RX-V1800 takler 3D?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som vet om Yamaha RX-V1800 takler 3D?

Har akkurat bestillt en Sony HW30 og lurer på om jeg må bytte ut Receiveren. ER veldig fornøyd med denne men den støtter jo "bare" HDMI 1.3. Noen kloke hoder har sagt at det er ikke et must med 1.4 og at det henger litt på kabel, receiver båndbredde osv. Er det noen som har denne receiveren som har testet denne mot 3D?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel kjøre HDMI kabelen rett fra Blurayspilleren og rett i projektoren?
    Da slipper du å bytte receiver.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Hva med lyden?

Mulig 3d funker med 720p eller 1080i men jeg er ikke sikker.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bluray-spillere har 2 stk HDMI utganger. Da kan bildet kjøres rett i projektor og lyd rett i receiver.

Hvis den ikke har to HDMI'er, har den mest sannsynlig en annen form for digital lydutgang (optisk, coax). Som han over sier, bruk HDMI til projektor og send lyd til reveiver. Sparer endel penger på det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Joda, men som nevnt her så blir det litt stress med lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Noen bluray-spillere har 2 stk HDMI utganger. Da kan bildet kjøres rett i projektor og lyd rett i receiver.

Hvis den ikke har to HDMI'er, har den mest sannsynlig en annen form for digital lydutgang (optisk, coax). Som han over sier, bruk HDMI til projektor og send lyd til reveiver. Sparer endel penger på det
    Har ikke 2 HDMI og optisk gir meg ikke HD lyd så det blir ikke aktuellt

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stress? Mener du at det blir usynkront mellom bilde på projektor og lyd fra Yamahaen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Stress? Mener du at det blir usynkront mellom bilde på projektor og lyd fra Yamahaen?
    Problemet er at jeg vil ha HD lyd og jeg har ikke 2 HDMI utganger på spillerne mine. Men for alt jeg vet så kanskje det virker. Får vel se når jeg får PJ.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker ikke på RXV 1900 i alle fall. Jeg måtte bytte blurayspiller for å få to HDMI ut. Måtte bytte spiller for å få 3D så da var det like greit å kjøpe en som virket med receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Det virker ikke på RXV 1900 i alle fall. Jeg måtte bytte blurayspiller for å få to HDMI ut. Måtte bytte spiller for å få 3D så da var det like greit å kjøpe en som virket med receiveren.
    Det var nyttig info. Da sliter sikkert jeg også på RX-V1800. Begynner å bli noen år nå. så kanskje jeg må oppgradere.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Det var nyttig info. Da sliter sikkert jeg også på RX-V1800. Begynner å bli noen år nå. så kanskje jeg må oppgradere.
    Det kommer vel an på hva du anser som mest aktuelt å oppgradere av blurayspiller og receiver. For min del var jo valget enkelt siden jeg ikke hadde 3d spiller. Og godt var det, for jeg er veldig glad i receiveren min. Og det går jo fort et par-tre blurayspillere på en receiver med tanke på pris.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har 3D på både spiller og pj, og samtidig ønsker et best mulig synkronisert og integrert oppsett, er det nok ikke så mange andre muligheter :-)

En RX-A1010 burde kunne være en god erstatning for RX-V1800. Denne har HDMI 3D pass-through, og du får den helt sikkert brukt for en overkommelig pris.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve med en HDMI splitter? Eneste minuset er jo att du ikke får opp noen OSD meny å må bytte om på kablene.

Men, ville uans ha gått for Panasonic sin BD med 2x HDMI ut eller kjøpt ny reciever.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får mange typer bd spillere med 2 hdmi ut fra ca 13-1400,- og oppover

Bare tull og kjøpe ny reciver for 3D

HDMI fungerer som handshake......en spiller/tv osv handshaker ikke 1.4 med et apparat som melder at den har HDMI 1.3 .....så man kan splitte hdmi så mye man ønsker men alikevel får man ikke skjult at reciver er hdmi 1.3

1800 er vel fra 2008 og HDMI 1.3..........hdmi 1.4 kom vel som utganger på komponenter våren 2010

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Man får mange typer bd spillere med 2 hdmi ut fra ca 13-1400,- og oppover

Bare tull og kjøpe ny reciver for 3D

HDMI fungerer som handshake......en spiller/tv osv handshaker ikke 1.4 med et apparat som melder at den har HDMI 1.3 .....så man kan splitte hdmi så mye man ønsker men alikevel får man ikke skjult at reciver er hdmi 1.3

1800 er vel fra 2008 og HDMI 1.3..........hdmi 1.4 kom vel som utganger på komponenter våren 2010
    Ok! Så det har ingenting med båndbredde og kvalitet på HDMI kabler og receiver å gjøre

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Så det har ingenting med båndbredde og kvalitet på HDMI kabler og receiver å gjøre
    Bare tull å kjøpe ny reciver for 3d da man får billige bd spillere med 3d og 2 hdmi ja.

Man har to ulike HDMI kabler siden 2008
    Standard ...2,25 Gbps som takler 720p / 1080i
    High speed ...som takler 10,2 Gbps ....1080p + full HD 3D

dette er hva HDMI kabler er sertifisert for (om de ikke er piratkabler osv)

Kjøper man kabler fra seriøse produsenter følger de denne sertifiseringsstandaren

En seriøs selger vil normalt kunne tilby sertifiserte kabler
    (normalt men er vel de som selger usertifiserte kabler også)

Kjøper man kabler fra useriøse produsenter/selgere så får man generelt mye dårlige kabler.

I mange år er HDMI kabler blitt solgt med versjons nummer ...1.3 ...1.4 osv.
    Dette er så villedende å sier ingen ting om hva en kabel takler
    (husk det viktige er standard eller high speed....med eller uten ethernet)
    HDMI versjoner har først verdi når det gjelder utstyr som tv,bd spiller , reciver osv.....med tillegg av informasjon om funksjoner.... )

http://www.hdmi.org/pdf/atlug_faqs/2...Q09_UPDATE.PDF

HDMI :: Consumers :: Buying Guide

Det er i hovedsak hva som er bra hdmi og dårlig hdmi kabel
    __________________________________________________ ____________

Reciver , bd spiller , pc , tv osv som har HDMI inngang/utgang vil ha HDMI chip/kontakt som følger HDMI serifisering ...feks hdmi
    1.0...1.1....1.2...1.2a...1.3...1.3a...1.3b...1.3c ...1.4...1.4a
    Sertifiseringen garanterer hva en slik utgang/inngangs kontakt skal kunne takle.
    Veldig skjelden kan HDMI oppdateres til å endre til utvidet bruk enn det den er laget som (ps3 er et eksempel på at man kan oppgrdere hdmi men feks gamle Yamaha recivere har den HDMI versjonen de ble solgt med å kan ikke opdateres/oppgraderes)

HDMI :: Resources :: FAQ
    __________________________________________________ ___________

Som HDMI kabel vil det i enkel tekst bety at så lenge den er High speed vil den sende full HD 3D ....det vil si hdmi 1.3 og 1.4 high speed kabel........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tull å kjøpe ny reciver for 3d da man får billige bd spillere med 3d og 2 hdmi ja.

Man har to ulike HDMI kabler siden 2008
    Standard ...2,25 Gbps som takler 720p / 1080i
    High speed ...som takler 10,2 Gbps ....1080p + full HD 3D

dette er hva HDMI kabler er sertifisert for (om de ikke er piratkabler osv)

Kjøper man kabler fra seriøse produsenter følger de denne sertifiseringsstandaren

En seriøs selger vil normalt kunne tilby sertifiserte kabler
    (normalt men er vel de som selger usertifiserte kabler også)

Kjøper man kabler fra useriøse produsenter/selgere så får man generelt mye dårlige kabler.

I mange år er HDMI kabler blitt solgt med versjons nummer ...1.3 ...1.4 osv.
    Dette er så villedende å sier ingen ting om hva en kabel takler
    (husk det viktige er standard eller high speed....med eller uten ethernet)
    HDMI versjoner har først verdi når det gjelder utstyr som tv,bd spiller , reciver osv.....med tillegg av informasjon om funksjoner.... )

http://www.hdmi.org/pdf/atlug_faqs/2...Q09_UPDATE.PDF

HDMI :: Consumers :: Buying Guide

Det er i hovedsak hva som er bra hdmi og dårlig hdmi kabel
    __________________________________________________ ____________

Reciver , bd spiller , pc , tv osv som har HDMI inngang/utgang vil ha HDMI chip/kontakt som følger HDMI serifisering ...feks hdmi
    1.0...1.1....1.2...1.2a...1.3...1.3a...1.3b...1.3c ...1.4...1.4a
    Sertifiseringen garanterer hva en slik utgang/inngangs kontakt skal kunne takle.
    Veldig skjelden kan HDMI oppdateres til å endre til utvidet bruk enn det den er laget som (ps3 er et eksempel på at man kan oppgrdere hdmi men feks gamle Yamaha recivere har den HDMI versjonen de ble solgt med å kan ikke opdateres/oppgraderes)

HDMI :: Resources :: FAQ
    __________________________________________________ ___________

Som HDMI kabel vil det i enkel tekst bety at så lenge den er High speed vil den sende full HD 3D ....det vil si hdmi 1.3 og 1.4 high speed kabel........
    Ja da konkludere vi med at dette vil uansett ikke fungere da receiver har HDMI 1.3 . Har også en HTPC med en Plextor BD spiller på. Denne fungerer utmerket som HD spiller. Her har jeg et ATI HD6450 grafikkort som jeg kjører alt igjennom. Oppdaget at jeg har 2 PCIexpress spor så jeg har plass til et slikt grafikkort til. De koster jo bare ca 300,-. Kanskje jeg kan kjøre Bildet via HDMI rett i PJ og lyden via HDMI i receiver. Må da få brukt et av korta til bilde og det andre til lyd. Må testes.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om målet er 3d så husk at 3d er så mangt ...fra 3d light til full hd 3d......så man ikke kjører 3d light å tror man har full hd 3d :-)
    3D TV Formats Explained

om målet er lite penger tror heller jeg ville kjøpt feks en slik med 2 hdmi så får man det meste med 1 bd spiller og eldre hdmi reciver
    slippe alt pc klunder og treg oppstart

ASUS - Multimedia- ASUS O!Play BDS-700

takler nær sagt alt av formater..også iso
    Specifications.....ASUS - Multimedia- ASUS O!Play BDS-700

eller lignende spiller

Har selv htpc bygget på Z68 Motherboard Series Manufacturing - ASRock Inc. med skjermkort hd6850 men aldri i verden om jeg gidder å bruke noe så tungvint som en htpc til video avspiller ..så bra som en standalone bd spiller blir det heller ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om målet er 3d så husk at 3d er så mangt ...fra 3d light til full hd 3d......så man ikke kjører 3d light å tror man har full hd 3d :-)
    3D TV Formats Explained

om målet er lite penger tror heller jeg ville kjøpt feks en slik med 2 hdmi så får man det meste med 1 bd spiller og eldre hdmi reciver
    slippe alt pc klunder og treg oppstart

ASUS - Multimedia- ASUS O!Play BDS-700

takler nær sagt alt av formater..også iso
    Specifications.....ASUS - Multimedia- ASUS O!Play BDS-700

eller lignende spiller

Har selv htpc bygget på Z68 Motherboard Series Manufacturing - ASRock Inc. med skjermkort hd6850 men aldri i verden om jeg gidder å bruke noe så tungvint som en htpc til video avspiller ..så bra som en standalone bd spiller blir det heller ikke
    Målet er jo å kunne bruke 3D fullt ut. Å spare penger er vel ikke det store målet.

Målet er også å ikke ha noen kompromisser. Har testet diverse bokser men det er alltid et eller anna kompromiss. Med PCen så er det ikke det. Det fungerer helt optimalt. Har et ATI HD6670 og en Plextor BD spiller. Dette i kombinasjon med Power DVD og en i3 CPU og SSD harddisk. Dette fungerer knirkefritt. Vet at det er farlig å si knirkefritt. Men jeg ser ingen forskjell på en Panasonic BD80, PS3 og HTPCen. Med tilgang til Netflix, HBO, alt av formater, BD, BD iso, Full HD lyd, internett, mus, tastatur, ja hele pakka. Da har jeg egentlig ikke bruk for noe annet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •