Pioneer SC-LX86 og subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX86 og subwoofer

Hei. Jeg vurderer og kjøpe meg en Pioneer SC-LX86. Har 2 subber og denne har 2 utganger. Men har hørt at disse utgangene i realiteten bare er 1 enkel utgang. Og at der ikke er individuel korigering av disse.

Hvor viktig er egentlig dette? Hvilke andre forsterkerer er det og velge i når man kan få denne forsterkeren til rundt 13.000?

Kan nevnes at forsterker skal brukes sammen med KEF iQ90, iQ50 og iQ30, samt 2 stk PSW2500 subber.

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen grunn å kjøpe en så dyr reciver hvis du ikke skal bruke finessene den byr på. Da ville jeg kjøpt f.eks Onkyo 717 å en effektforsterker til frontrekken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jo bruke en del av de og. Blant annet muligheten for og bi ampe både center og fronthøytalere.

Men kan noen svare på hvor viktig det er og ha separat kalibrering av subbene?

Hva er eventuelt like bra alternativ når det kommer til separat reciever og effektforsterker? Må ha 2 hdmi utganger, og helst airplay.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt kommer an på hvordan rommet er..Har du et kvadratisk rom og plasserer dem symmetrisk vil du få " samme" resultater.
    Dette er jo selvfølgelig en sannhet med modifikasjoner og det er uansett en fordel å kalibrere manuelt på forhånd.

Evt sette subbene samme plassering.

Tror ikke du vil savne effekt uansett, men + for den todelt løsning er jo at du har mulighet å mikse å matche merker/ effekt og funksjoner..

Jeg ville lett ha slått til på denne!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •