Denon avr2310 lyd forsvinner, hjelp før nyttårsfest?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon avr2310 lyd forsvinner, hjelp før nyttårsfest?

Satt opp pc med hdmi til reciver og er klar for nyttårsfest imorra.

Men hvis jeg stopper en sang eller bytter fra spotify til feks youtube eller mp3 som ligger på pcn kommer det plutselig ikke lyd.

For å få lyd tilbake kan jeg gå inn på innstillinger og audio og bytte om på hvilken som helst lydinnstilling så kommer plutselig lyden tilbake. Dette skjer ofte.(innstilling på reciver)

Noen som har noe tips? Defekt reciver? Dårlig kabel?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen har noe tips, bytta hdmi inngang på reciver nå men det hjalp ikke. Til byen å kjøpe ny hdmi kabel imorra og se om det kan hjelpe.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny hdmi kabel hjalp heller ikke. Lyden kommer også tilbake om jeg tar ut og inn hdmi kabel på pc.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om du finner en hdmi repeat funksjon på reciveren din. Kan høres ut som den ikke skjønner at du bytter kilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    Satt opp pc med hdmi til reciver og er klar for nyttårsfest imorra.

Men hvis jeg stopper en sang eller bytter fra spotify til feks youtube eller mp3 som ligger på pcn kommer det plutselig ikke lyd.

For å få lyd tilbake kan jeg gå inn på innstillinger og audio og bytte om på hvilken som helst lydinnstilling så kommer plutselig lyden tilbake. Dette skjer ofte.(innstilling på reciver)

Noen som har noe tips? Defekt reciver? Dårlig kabel?
    Virker veldig snodig hvis du har kobla rett. Har koblet til bærbar PC mange ganger til min 2310 å aldri hatt noe problem med lyden på den måten du beskriver.Jeg bruker AUX-inngangen (hdmi). Høres nesten ut som et pc problem enn et receiverproblem. Men kan være en innstilling på receiver også da uten at jeg kan sette fingeren på noe i farta...du kan jo gi en tilbakemelding på om du fant ut av det.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo ikke kobla feil med hdmi. Inn i pc og prøvd 2 forskjellige innganger på receiver. Skal se om jeg finner hdmi repeat innstillinger. Hvis det hadde vært pc er det vel rart at lyden kommer tilbake om jeg går inn og ut av lydinnstillinger på receiver. Med engang jeg går ut av menyen er lyden tilbake.

Kan og ta hdmi kabel ut og inn på pc så er lyd tilbake.

Er vel for gammel til å sende på rep/feilsøking og koste på den noe særlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo ikke kobla feil med hdmi. Inn i pc og prøvd 2 forskjellige innganger på receiver. Skal se om jeg finner hdmi repeat innstillinger. Hvis det hadde vært pc er det vel rart at lyden kommer tilbake om jeg går inn og ut av lydinnstillinger på receiver. Med engang jeg går ut av menyen er lyden tilbake.

Kan og ta hdmi kabel ut og inn på pc så er lyd tilbake.

Er vel for gammel til å sende på rep/feilsøking og koste på den noe særlig.
    Nei det skal jo ikke være mulig he he. Ring Klubben å spør. Dessuten er ikke 2310 så gammel da. Er jo 5 års reklamasjonsfrist. Kan jo også lese bruksanvisningen. Leste litt jeg,men fant ikke ut av for mye,men kansje hdmi-setup eller input assign er områder å se nærmere på. eventuelt bare nullstille receiveren å se om det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pcen har ikke hdmi som standard lydavspilling. Den skifter til dette hver gang du setter inn hdmi kontakten. Når pcen skrur ned skjermen og setter igang strømsparing kuttes lyden til hdmi ut.
    Sett hdmi som standard avspilling og sett strømegenskaper til aldri å slå av lydkort.

Drt er ikke feil på forsterkeren din!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rillto
    Pcen har ikke hdmi som standard lydavspilling. Den skifter til dette hver gang du setter inn hdmi kontakten. Når pcen skrur ned skjermen og setter igang strømsparing kuttes lyden til hdmi ut.
    Sett hdmi som standard avspilling og sett strømegenskaper til aldri å slå av lydkort.

Drt er ikke feil på forsterkeren din!
    Har satt strømegenskaper til aldri å slå seg av. Men takkk for tips om å sette hdmi som standard. Det skal testes imorra. Bra tips, håper det er så enkelt, hørtes fornuftig ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt strømegenskaper til aldri å slå seg av. Men takkk for tips om å sette hdmi som standard. Det skal testes imorra. Bra tips, håper det er så enkelt, hørtes fornuftig ut.
    Aha,smart :-) Så det er pc allikevel he he Heldigvis får man nesten si :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •