Generelle spørsmål om Recivere og Pioneer Sc LX86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Generelle spørsmål om Recivere og Pioneer Sc LX86

Hei Hei!

Jeg er en lykkelig eier av en Pioneer Sc Lx86 (har et 5.2 oppsett). Men har noen generelle spørsmål om reciverne generelt og ikke minst pioneeren.

nr1: Jeg har ikke gjennomført MCACC-kalibreringen enda pga at høyttalerene ikke er satt helt perfekt:-) men jeg har vært inne å stilt på høyttalerene i forhold til om fronten, senter og suround er small eller large (altså inne på instillingene som dere sikkert skjønner:-)) Det jeg har lagt merke til er at hvis jeg setter frotene som small så spiller SW i stereo. Mens hvis jeg setter de på large spilleren den ikke. Spørsmålet jeg da lurer på er er det noen fordeler å sette høyttalerene som large? Er B&W DS3 small eller large?:-) også til slutt, jeg er mann som liker litt power kan jeg ikke ha frontene på large og samtidig velge å ta med SW?

Nr2: Etter at jeg har kjørt kallibreringen, kan jeg da evt. velge forskjellige lydformater f.eks: Dolby True HD eller DTS. Eller ødelegger dette kallibreringen? Så må jeg bare større hva slags format foretrekker dere??? Er det noe som er bedre enn noe annet??? :-)

Nr3: Så til dere Pioneer Sc LX86 eiere. Er det noen kule/spennende funksjoner med forsterkeren som dere ønsker å dele meg/andre???

Sitter å ser på KonTiki. Blir 100 ganger bedre med god lyd

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. hvis du setter sub fra "on" til "plus" i oppsettet ditt, vil SW spille med i stereo selv om du har hatt frontene til "large"
    2. MCAAC vil ikke gi deg noen flere lydformat, det den enkelt fortalt gjør er å kalibrere frekvenskurve i forhold til rom og setter tidsforsinkelse fra høytalere til lytteposisjon.
    3. regner med at du har funnet ut at du kan streame nettradio og musikk fra server i hjemmenettverk. At du kan bruke android telefon som fjernkontroll m.m.?

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 7.1 men har samtidig et par stereo høyttalere som jeg ønsker å bruke i samme rom til musikk etc.

1. Hvordan får jeg brukt (7.1)subben til enten zone 2 evt B speakers?
    2. Kan jeg kjøre pre out på B speakers?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •