Denon Problem. Hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon Problem. Hjelp

Hei.
    Jeg har en Denon AVR 2310
    Problemet er når jeg spiller musikk hvor jeg bare bruker front høyttalerne, så må jeg ha veldig mye volum på før det blir høyt nok. Det virker som den setter volumet så lavt etter en kalibrering så da må jeg ha mye volum før det blir høyt.

Blir fort til at volumet er på +10. Men da tar det litt tid så slår den seg av. Får spilt i ca 30sek eller noe.

Men jeg bruker bare pre out på alle kanaler så bruker ingen av høyttaler utgangene på den.

Har kjent på den å den er ikke noe varm.

Hvorfor skjer dette ?

Håper på svar :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simfju
    Hei.
    Jeg har en Denon AVR 2310
    Problemet er når jeg spiller musikk hvor jeg bare bruker front høyttalerne, så må jeg ha veldig mye volum på før det blir høyt nok. Det virker som den setter volumet så lavt etter en kalibrering så da må jeg ha mye volum før det blir høyt.

Blir fort til at volumet er på +10. Men da tar det litt tid så slår den seg av. Får spilt i ca 30sek eller noe.

Men jeg bruker bare pre out på alle kanaler så bruker ingen av høyttaler utgangene på den.

Har kjent på den å den er ikke noe varm.

Hvorfor skjer dette ?

Håper på svar :-D
    Hei,jeg bruker samme receiver (med pre-out) så mulig jeg kan hjelpe deg,men trenger litt mere info. Hva bruker du som kilde til musikk? Må vite hva annet du har koblet til.ikke sikkert det er receiveren....
    Pc koblet til? Hva slags kabler osv.... uansett så er + 10 kolossalt mye så noe galt er det vel hvis ikke du har ekstremt dårlig hørsel...he he :-)
    Men du sier det bare gjelder musikk med fronthøyttalerne. Betyr det at det spiller normalt på film? Har du prøvd å kjøre film med bare stereo? Hvordan er det da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg spiller fra pc. Bruker S/PDIF fiber kabel. Alt i pc-en står på max.
    Bruker litt forskjellig kabler. Helt vanlig kabler ( om det går ann å si )

De andre forsterkerene er jo koblet til, men de er ikke på når jeg bare spiller musikk.

På film med alt i drift har jeg ikke hatt noe problem.
    Har spilt film med bare frontene før å det gikk bra.
    Spiller karnsje litt høyere på musikk en film.

Tror ikke jeg har dårlig hørsel. Hehe

Hvis det ikke var nok detaljer så spør igjen.

Hvis jeg har nivået på + 3 på denoen så kan jeg jo stille opp volumet på effekt forsterkeren til lydnivået jeg ønsker å mer en det. Å da kan jeg spille uten at den slår seg av.
    Men da må jeg stille det ned igjen når jeg skal se på film.
    Skal vell ikke være nødvendig det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags effektforsterker har du da? Har du flere? Du sier noe om at den/de har egen volumkontroll? Stemmer det? Litt usikker på åssen du har kobla dette for du sier du har effektforsterker som ikke brukes når du hører musikk.Er det riktig? Mulig jeg misforstod,men du skriver jo at du bruker pre-out på alle kanaler og ikke de innebygde forsterkerne i receiveren.Virker litt snodig. Du bør jo bruke effektforsterkeren på frontene enten du spiller musikk eller film.Da er du i hvertfall sikker på at lydsignalet blir likt. Har du sjangs til å legge ut et bilde av åssen du har kobla dette? Eller forklare det nærmere hva som er koblet til hva? Kjører du fullt surround oppsett med eller flere HT?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 5.1 jeg har.
    Jeg har 2 Crown XTI
    En Vanlig Denon 2x100w
    Å en Hypex DS 8.0 ( skal byttes etter hvert )

Den ene Crown XTI er til frontene.
    Den andre Crown XTI er til Subbene.
    Denon 2x100w til Bak høyttalerne
    Hypex DS 8.0 til Center.

Det jeg mente var: På crown XTIèn til frontene, er det jo to pottmeter til volum. En til hver kanal. Så Hvis jeg vrir de til 100% så bør jeg jo ikke ha +10 på denon reciveren for at det spiller høyt nok. Så da holder det med -5 eller noe på Denon reciveren, å da slår den seg ikke av.

Skjønner hvis du ikke forstår. Vansklig å forklare med tekst syntes jeg.
    Kan også forklare hvorfor de ikke står på 100% til film bruk om du lurer på det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilt film lenge og høy nå. Å det går helt fint.

Er ikke noe som er lagt inn at den skal slå seg av etter en hvis tid da ?

Er så plagsomt å måtte skru på effekt forsterkeren hver gang jeg skal spille litt høyt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simfju
    Det er 5.1 jeg har.
    Jeg har 2 Crown XTI
    En Vanlig Denon 2x100w
    Å en Hypex DS 8.0 ( skal byttes etter hvert )

Den ene Crown XTI er til frontene.
    Den andre Crown XTI er til Subbene.
    Denon 2x100w til Bak høyttalerne
    Hypex DS 8.0 til Center.

Det jeg mente var: På crown XTIèn til frontene, er det jo to pottmeter til volum. En til hver kanal. Så Hvis jeg vrir de til 100% så bør jeg jo ikke ha +10 på denon reciveren for at det spiller høyt nok. Så da holder det med -5 eller noe på Denon reciveren, å da slår den seg ikke av.

Skjønner hvis du ikke forstår. Vansklig å forklare med tekst syntes jeg.
    Kan også forklare hvorfor de ikke står på 100% til film bruk om du lurer på det.
    Hvis du har koblet den ene effektforsterkeren (crown) til pre-out og bruker den til frontene så MÅ du jo ha den på for å få lyd. Hvis ikke blir det jo bare tull. Du kan jo ikke forvente å få noe lyd hvis den ikke er slått på når du spiller musikk i stereo. Slik du forklarer det så bruker du INGEN av de innebygde forsterkerne i 2310 (du har egne effektforsterkere til hver kanal) så da vil du jo heller ikke få noe lyd i de høyttalerne der EFFEKTENE ikke er påslått.DVS du MÅ ALLTID ha på effektforsterkeren til frontene for å få lyd i det hele tatt.Dessuten ville jeg satt potmeterne på crownene på fullt og heller bruke receiveren til å justere nivåene,enten at du gjør det manuelt eller at du bruker Audyssey-setup. Håper du skjønte litt mere nå :-) å at jeg gjorde det samme he he

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke vet det så er det i menyen (side 31 i bruksanvisningen på engelsk) en egen innstilling til hvordan du vil ha stereooppsettet. Dette er uavhengig av audyssey innstillingene. Trykk Menu, Audio setup, 2ch direct/stereo. Da kan du velge om du vil at suben skal spille med i stereo, Størrelse på høyttaler,delefrekvenser mm.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Crownen til frontene har jeg på når jeg spiller musikk og film. ( det er jo den som driver frontene, å er så klart på )
    Men de andre forsterkerene til center, sub og bakhøytallerne bør ikke være på når jeg spiller bare musikk.

Hvis pottmeterene på crownen står på fult, så blir lydnivået på frontene satt til -10.

Å da har jeg lest et sted, at det ambefales at volumet i denonen blir innenfor +10 og -10 etter en kalibrering. Derfor har jeg skrudd ned volumet, slik at etter en kalibrering så har denonen satt frontene til -6.

Vet du om det jeg har lest bare er tull ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har effektforsterker med volumpotmeter er det vanlig å sette disse til max . Så hvis du gjør det med Crownwn, kalibrerer på nytt så skal nok alt ordne seg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Når du har effektforsterker med volumpotmeter er det vanlig å sette disse til max . Så hvis du gjør det med Crownwn, kalibrerer på nytt så skal nok alt ordne seg
    ENITG. Bør løse seg da hvis høyttalerkablene er rett koblet til. Blir jo mye ledninger med så mange effektforsterkere

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crownwn faktisk, stammer når jeg skriver nå
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve på en ny kalibrering med potta på max så skal jeg se om det hjelper.

Men om Denonen setter alle kanalene til -10 så gjør det ikke noe ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •