Harman/Kardons utvalg, litt forvirret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman/Kardons utvalg, litt forvirret

Er det noen som kan hjelpe meg litt med utvalget til Harman Kardon når det gjelder receivere? Blir ikke helt klok på nettsidene deres, har hovedsaklig noen ting som forvirrer meg:

1. Når kom det sist en "ny generasjon" og hvilke modeller er endel av denne nye generasjonen? (Og er de klasse D? En receiver jeg så fra de var mystisk lett)
    2. Hvilken modell tilsvarer hvilken med europeiske vs amerikanske navn, er det noe system?
    3. Har de modeller med to sub-utganger som styres separat?
    4. Har de modeller med 2 HDMI ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av ATWindsor
    Er det noen som kan hjelpe meg litt med utvalget til Harman Kardon når det gjelder receivere? Blir ikke helt klok på nettsidene deres, har hovedsaklig noen ting som forvirrer meg:

1. Når kom det sist en "ny generasjon" og hvilke modeller er endel av denne nye generasjonen? (Og er de klasse D? En receiver jeg så fra de var mystisk lett)
    2. Hvilken modell tilsvarer hvilken med europeiske vs amerikanske navn, er det noe system?
    3. Har de modeller med to sub-utganger som styres separat?
    4. Har de modeller med 2 HDMI ut?
    Harman Kardon Avr 70
    Harman/Kardon AVR70 hos Lefflers HiFi & Hembio
    http://www.hifikulma.fi/WebRoot/Kaup...n-avr-70-2.jpg
    Harman Kardon Avr 170
    Harman/Kardon AVR170 hos Lefflers HiFi & Hembio
    http://www.hifikulma.fi/WebRoot/Kaup...avr-170-03.jpg
    Harman Kardon Avr 270
    Harman/Kardon AVR270 hos Lefflers HiFi & Hembio
    http://www.hifikulma.fi/WebRoot/Kaup...avr-270-03.jpg
    Harman Kardon Avr 370
    Harman/Kardon AVR370 hos Lefflers HiFi & Hembio
    http://www.ronis.hr/upload/artikli/l...-avr-370-1.png

Her har du en fin oversikt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt og testet noen av disse? Tenker særlig på 370.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er trist med Harman/Kardon. Vet ikke hvorfor de har klart å kjøre seg så til de grader ut på sidelinjen etter å ha hatt så gode signalkilder og receivere da DVD kom. Har hatt mye utstyr derfra, men de er ikke inne på topp fem av aktuelle alternativer lenger. I alle fall ikke for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Det er trist med Harman/Kardon. Vet ikke hvorfor de har klart å kjøre seg så til de grader ut på sidelinjen etter å ha hatt så gode signalkilder og receivere da DVD kom. Har hatt mye utstyr derfra, men de er ikke inne på topp fem av aktuelle alternativer lenger. I alle fall ikke for meg.
    Ja vel, det var jo informativt. Lyst til å dele litt om hvorfor og igjen særlig siste serien med receivere, hvorfor vil du ikke ha de?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobla
    Ja vel, det var jo informativt. Lyst til å dele litt om hvorfor og igjen særlig siste serien med receivere, hvorfor vil du ikke ha de?
    Mulig de begynner å ta igjen forspranget til andre merker, men når jeg ga opp Harman var det fordi produktene ikke lenger skilte seg ut med egenskaper som gjorde dem mer verdt enn andre merker for meg. Hadde DVD1 i sin tid, som fortsatt holder koken som en god signalkilde i brodern sitt anlegg. Den ble avløst av DVD22 som ikke skilte seg ut på annet vis enn at den hadde komponent ut, som jeg ville ha til min Toshiba tjock tv. AVR5000 var min andre hjemmekinoreceiver, men hadde jo en del tull med den selv om den skilte seg ut med godt design. Ble bitt av hifibasillen og kjøpte en ordentlig stereoforsterker, og da hadde ikke AVR5000 sjanse i havet til å imponere meg lenger. H/K gikk over til å bli et rent Elkjøp pg Svinesund merke etter hvert, samt at plast og annenrangs prosessering tok over. De har hengt etter siden den gang og bare innført nye funksjoner fordi de var nødt, i motsetning til i gamle dager når de satset på produkter som gjerne hadde litt påkostet elektronikk som gjorde at de skilte seg ut og kunne ta litt ekstra betalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja neimen om jeg vet, har ingen erfaring med HK egentlig. Skal ha noe til mine JBL Studio 5 og 370 er veldig aktuell for å holde prisen litt nøkternt å kunne ha ett foreløpig greit 7.1 og 2.1/2.0 oppsett enklest mulig. Fant en litt lenger test på fransk da men er bare oversette med google. Det er 9 sider totalt. Test Amplificateur Harman Kardon AVR-370 - Résumé

Det jeg har funnet på nett er mye barnesykdommer på de første modellene som ble ship'et. Det sagt så er vel denne serien ny med switch mode powersupply, noe som forklarer den lave vekta som også med forsterkerdelen skal være utviklet av / med Crown så jeg klarer ikke la vær å være nysgjerrig.. Heller veldig mot en sånn, blir nok en demo i butikken snarest før jeg bestemmer meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Mr.dØrtie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hk

hk har vært VELDIG treigt ute med og få til 2 X hdmi ut...

siden min gamle hk reciver ikke har hdmi har jeg vært på utikk etter en ny reciver. men er ikke først nå i det siste dem har klart og få på plass 2 hdmi ut. da på AVR370.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artikkelen til Lyd & Bilde er litt merkelig. AVR-370 er såvidt jeg skjønner fortsatt en klasse A/B forsterker og ikke en klasse D forsterker. Men den har en SMPS strømforsyning som er mer økovennlig og gjør at også hele boksen veier mindre.

Jeg velger å vente til neste generasjon som også får nye prosessorer, x70-serien benytter fortsatt de samme gamle Cirrus Logic.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Artikkelen til Lyd & Bilde er litt merkelig. AVR-370 er såvidt jeg skjønner fortsatt en klasse A/B forsterker og ikke en klasse D forsterker. Men den har en SMPS strømforsyning som er mer økovennlig og gjør at også hele boksen veier mindre.

Jeg velger å vente til neste generasjon som også får nye prosessorer, x70-serien benytter fortsatt de samme gamle Cirrus Logic.

LES NØYE !!!!!

Svitsjet strømforsyning (Klasse D) gjør receiveren både lettere og mer effektiv enn den tradisjonelle ringkjernetrafoen. Og skulle du ha fordommer mot slike, såkalte digitale forsterkere, så vit at det i dag finnes mange vellydende forsterkere med dette prinsippet, som ikke står tilbake for det tradisjonelle Klasse AB-prinsippet.

Surroundreceiver med AirPlay | Lyd & Bilde

Newcomer Mr.dØrtie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

avr370

Blei en AVR370 på meg på lørdag. plugget opp og sett flere filmer, markant løft i lyden, har ikke fått finjustert alt enda, men regner med at jeg klarer og få det enda litt bedre etter noen timer med kalibrering

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @JD
    Jeg innrømmer lett at jeg ikke er en ekspert på dette, men etter hva jeg forstår har den fått en SMPS som kun trekker strømmen den til enhver tid trenger fra nettet og således mer økovennlig. Fungerer sikkert helt fint.

Men den inneholder likevel de samme analoge utgang-effekttrinnene som før. Dermed er den vel ikke å regne som en klasse D-forsterker? Jeg har ingen problemer med å lese nøye, det var fordi jeg leste artikkelen nøye at jeg postet kommentaren min i utgangspunktet. Har heller ikke sett noen steder at h/k markedsfører den som en klasse D forsterker.

@Mr.dørtie
    Gratulerer så mye, høres bra ut! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •