Det er ingen forskjell på forsterkere! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 310
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ATWindsor
    Det er ikke noe mer å si, om du regner din påstand som fasit. Jeg gjør ikke det, og mener det er mer å si.
    Da står vi vel egentlig igjen med at du må teste selv. Det betyr ingen ting hva vi skriver i denne tråden. Hvorfor startet du den egentlig?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ørene dine som forteller at folk som mener noe annet enn deg om forsterkere ikke er interessert i lyd? Jeg hevder ikke at folk er arrogante fordi de mener noe annet enn meg, men når folk begynner å snakke om at folk er uinteressert i lyd pga andre meninger, så er det vanskelig å se på det som noe annet enn en viss arroganse, eller en hersketeknikk. Jeg tror du revurdere om du virkelig tror det er slik det henger sammen.
    ATWindsor, lån deg et par forsterkere som vi andre mener har forskjellig lydsignatur, og høyttalere hvis du ikke har noen som er "gode nok", og sett deg ned og hør på favorittmusikken din i noen dager på hver forsterker.
    Hvis du faktisk da fremdeles ikke hører forskjell, så poster du det her.
    Og så lar vi hele diskusjonen ligge.
    Ikke verre enn det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele utgangspunktet er om de kan skille i blindtester, kan de det, så er det jo en forskjell.
    Påstanden din kan jo ikke verifiseres av en blindtest. En blindtest kan ikke påvise at det ikke er forskjell, det blir logisk feil.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Påstanden din kan jo ikke verifiseres av en blindtest. En blindtest kan ikke påvise at det ikke er forskjell, det blir logisk feil.
    Den kan ikke verifiseres, men den kan forkastes, det er det jeg er ute etter. Det er slik man vanligvis tester hypoteser

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer man ikke å skille mellom forsterkeren, så er det lite relevant med preferanser, man klarer ikke å skille de.
    Det var ikke vanskelig å høre at det kom betydelig mer detaljer i lydbildet hos meg når jeg tok vekk Doxaen i hvertfall.

Forskjellene er ikke store på nogenlunde like forsterkere. Men de er der, jeg er i hvertfall overbevist om det.

Kabler derimot tror jeg er mest placebo.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står vi vel egentlig igjen med at du må teste selv. Det betyr ingen ting hva vi skriver i denne tråden. Hvorfor startet du den egentlig?
    Nei, vi står igjen med at andre sannsynligvis har testet dette, folk med tilgang til godt utstyr og gode testprotokoller. Hvorfor skal vi høre på meg når vi antakelig har profesjonelle å høre på? Jeg startet ikke tråden for å få subjektiv synsing, fordi det slår i alle retninger, og det er beviselig enorme mengder feilaktig subjektiv synsing om audio, jeg startet tråden for å finne ut om noen viste om ordentlige tester/analyser av denne problematikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er vel så interessant er hva som utgjør forskjellen. Rent konkret hva gjør at en forsterker ikke takler en vanskelig last, og hvordan utspiller problemet seg?

Blir det en endring i frekvensresponsen? Begynner det å vrenge?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk plutselig opp for meg, påståerne i tråden her har sikkert klipsch og da sier det seg jo selv at alt høre like ille ut uansett forsterker..

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er faktisk ikke enig med deg, tvert i mot. Du skal lete lenge etter et eldre, mer spesialisert og utviklet produkt enn øl.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wabble
    Jeg er faktisk ikke enig med deg, tvert i mot. Du skal lete lenge etter et eldre, mer spesialisert og utviklet produkt enn øl.
    Hva så? Kan det skilles fra hverandre i blindtester så er det en forskjell, kan det ikke skilles fra hverandre i blindtester så er det snansynligvis ikke forskjeller? Det er du vel enig i, uansett produkt?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Gikk plutselig opp for meg, påståerne i tråden her har sikkert klipsch og da sier det seg jo selv at alt høre like ille ut uansett forsterker..
    Jeg har Klipsch, som har gjort det veldig bra i test :razz:
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor holder det ikke at forsterkere måler forskjellig med last?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    BOOM Den satt! Slagkraftig argument. Lyst til å heller kommentere den forrige posten min, som var et forsøk på å få tråden på rett sport igjen? Du har jo mye bedre forutsetninger til å vite dette enn meg, så kjør på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en test viser markante forskjeller så er jeg overbevist, ikke verre enn det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Klipsch, som har gjort det veldig bra i test :razz:
    Dette er frekvensresponsen til diskanten i en høyttaler som også har gjort det bra i test:

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er andre forskjeller også. F.eks crossover forvrengning som er meget hørbart. Og det kommer ikke frem i vanlige målinger (THD+noise).

Crossover distortion is a particularly insideous form of nonlinearity because it happens at all signal levels and there is no comparable mechanism in a loudspeaker to mask it.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva så? Kan det skilles fra hverandre i blindtester så er det en forskjell, kan det ikke skilles fra hverandre i blindtester så er det snansynligvis ikke forskjeller? Det er du vel enig i, uansett produkt?
    Selvfølgelig er jeg enig i at det er forskjeller mellom produkter. Er det ikke det jeg har sagt hele veien ang øl? Når det kommer til forsterkere så har vi jo sett et økt fokus på tilleggsfunksjonaliteten de siste årene (i min prisverden i hvert fall). Kanskje dette er et resultat av nettopp det du sier, de er likere. I siste Lyd & Bilde ble det forresten gitt ekstra fokus på noe som er relevant for denne diskusjonen. Denon og Marantz har akkurat samme innmat i forsterkere som var inne til test samtidig. Like vel opplevde tester forskjell mellom disse produktene
    --

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil alltids kunne måles forskjeller med gode nok instrument, men ikke alle forskjeller er hørbare, store forskjeller vil holde, men det er enklere å se om det er hørbar forskjell med blindtester enn kun med specs/elektriske/akustiske målinger.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er jeg enig i at det er forskjeller mellom produkter. Er det ikke det jeg har sagt hele veien ang øl? Når det kommer til forsterkere så har vi jo sett et økt fokus på tilleggsfunksjonaliteten de siste årene (i min prisverden i hvert fall). Kanskje dette er et resultat av nettopp det du sier, de er likere. I siste Lyd & Bilde ble det forresten gitt ekstra fokus på noe som er relevant for denne diskusjonen. Denon og Marantz har akkurat samme innmat i forsterkere som var inne til test samtidig. Like vel opplevde tester forskjell mellom disse produktene
    Jo, du har sagt det hele veien med øl, men sammenlikningen er ikke spesielt god, fordi det er ingen som mener at om forsterkere kan skilles greit i blindtester så er det ikke hørbar forskjell. Derfor er det ikke noe paradoks at folk smaker forskjell på øl.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er frekvensresponsen til diskanten i en høyttaler som også har gjort det bra i test:
    Tror ikke noen her har sagt at det ikke er forskjeller mellom høyttalere som er hørbare, det er også godt underbygd med blindtester.

Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •