Det er ingen forskjell på forsterkere! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 310
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wabble
    Øl smaker generelt sett godt, men det er like vel forskjeller. Alle her i mitt eksempel er like i mengde. Alle er fatøl i (foreløpig) blå bokser. Jeg kommer til å like smaken på dem alle sammen, men kanskje en stikker hodet litt lenger frem enn andre.
    Faktisk en ganske relevant sammenligning oppi alt dette. Skål btw8)

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    En påstand hvem som helst kan komme med, men ikke kan støtte oppunder.

Ble litt nysjerrig, hvordan forsterker har du? Og hvorfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Gjerne.

Bose er et produkt for folk som ikke bryr seg nevneverdig om lyd, men vil ha noe som funker til daglig bruk, og som hever seg litt over annet rask man får kjøpt på elkjøp.

Toyota er et bilmerke for folk som ikke bryr seg om bil, men som ikke vil bruke tid på bilhold. Dørge kjedelig kvalitet.
    Så kan du fortsette med å forklare hvorfor Bose og Toyota har noe med saken å gjøre? Evt så kan du komme med noe matnyttig som er relevnt til diskusjonen.

Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Ble litt nysjerrig, hvordan forsterker har du? Og hvorfor?
    Denon avc-a10se. Fordi den er veldig kraftig
    H/K 340. Fordi jeg fikk en god pris, og den er sterk nok til surroundanlegget mitt.
    Nad 306. Nedarvet, fungerer utmerket.

Hva trenger du den infoen til?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kan du fortsette med å forklare hvorfor Bose og Toyota har noe med saken å gjøre? Evt så kan du komme med noe matnyttig som er relevnt til diskusjonen.
    At folk som ikke bryr seg om bil mener at de fleste biler er lik, og at folk som ikke bryr seg om stereo mener at alle forsterkere høres lik ut?
    Matnyttig nok for deg?

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk en ganske relevant sammenligning oppi alt dette. Skål btw8)
    Ja skål :-D Legg merke til at Onkyo i Pure Audio innstilling også trekker på fatølens blåfarge, fargen som representerer "noe mer".
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At folk som ikke bryr seg om bil mener at de fleste biler er lik, og at folk som ikke bryr seg om stereo mener at alle forsterkere høres lik ut?
    Matnyttig nok for deg?
    Er ikke dette en smule arrogant å hevde? Jeg tror du bør revurdere om du tror folk som mener noe annet enn deg ikke er interessert i lyd. Mener du det er riktig om jeg påstår at folk som baserer seg på subjektivitet istedetfor ordenlige tester ikke er interessert i lyd?

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øl smaker generelt sett godt, men det er like vel forskjeller. Alle her i mitt eksempel er like i mengde. Alle er fatøl i (foreløpig) blå bokser. Jeg kommer til å like smaken på dem alle sammen, men kanskje en stikker hodet litt lenger frem enn andre.
    Mener du at fatøl ikke kan skilles i blindtester?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matnyttig nok for deg?
    Jeg vil påstå at det finnes en viss mengde med lydinteresserte personer som mener at det ikke er merkbar forskjell mellom to hifi-forsterkere fra seriøse produsenter med samme kraftpotensiale(vekt).

Med matnyttig så mener jeg noe konkret som hjelper til med å komme med en konklusjon i diskusjonen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATWindsor
    Er ikke dette en smule arrogant å hevde? Jeg tror du bør revurdere om du tror folk som mener noe annet enn deg ikke er interessert i lyd. Mener du det er riktig om jeg påstår at folk som baserer seg på subjektivitet istedetfor ordenlige tester ikke er interessert i lyd?
    Arrogant har jeg aldri hevdet å ikke være.

Jeg trenger ikke å revurdere noe som helst, jeg har ører, og vet at det er relativt store lydmessige forskjeller på forsterkere.
    Selv om ikke den ene forsterkeren lager middag, mens den andre pusser opp badet, og den tredje jobber deltidsjobb for å betale huslånet.

Men det er kanskje så store forskjeller som må til?

Du kan være så subjektiv som du bare vil, men faktum er at du går nok glipp av mye lydmoro, fordi du hevder at folk som mener noe annet enn deg er "en smule arrogant".

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon avc-a10se. Fordi den er veldig kraftig
    H/K 340. Fordi jeg fikk en god pris, og den er sterk nok til surroundanlegget mitt.
    Nad 306. Nedarvet, fungerer utmerket.

Hva trenger du den infoen til?

Den trenger jeg til å bruke mot deg når du fortsetter å kverulere om ting du tydeligvis ikke har greie på.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, under trådstarters forutsetninger, la oss ta utgangspunkt i EC 250R og Xindak PA. Førstnevnte er en 2x250W klasse AB, sistnevnte er 230W monoblokker. EC øker til 380 i 4 ohm og Xindak til 430 i 4 ohm. Begge må sies å være gjennomarbeidede produkter med en viss annerkjennelse.

La oss si vi kobler dem til et par Audiopax REF 100 for eksempel. Det vil nok muligens være mulig å høre forskjell, men forskjellene blir neppe særlig store. Høyttaleren har en rimelig linear impedans og lasten er lett. Høyttaleren gjør svært liten forskjell selv på en stor klasse D og en liten SET 300B.

La oss så koble dem opp mot et par Tannoy TD12, eller Pioneer S1-ex, eller noe annet som ikke akkurat er en rørforsterkers drøm. Da blir forskjellene svært store, selv om forsterkerne på papiret kan se tildels like ut.

Er det egentlig noe mer å si om saken?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt uenig med deg her. Det viktigste er at en er fornøyd selv. Den som tester kan ha helt andre preferanser på hva som er bra.

Selfølgelig er tester en positiv ting, men en kan ikke alltid ta testresultatet for en fasit.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Den trenger jeg til å bruke mot deg når du fortsetter å kverulere om ting du tydeligvis ikke har greie på.
    Så jeg har ikke peiling på forsterkere fordi jeg ikke eier en EC eller Mcintosh?

Dersom forskjellene hadde hvert store, hadde ikke blindtester hvert et tema.

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at fatøl ikke kan skilles i blindtester?
    Selvfølgelig mener jeg de kan det, derav en stikker kanskje hodet lenger frem enn alle andre slik jeg opplever dem.

I tillegg, også relevant for diskusjonen. Øl dreier seg også om lidenskap (personlig preferanse). Noen vil trekke mot den enes smak fremfor den andre, mens andre kanskje vil trekke mot bryggeriet den er tappet på. Bergensere kanskje foretrekker Hansa om de vet det er det de drikker fremfor Ringnes. Selv som oslogutt holder jeg en knapp på Frydenlund fordi jeg liker smaken på denne bedre. Jeg tror alle disse bryggeriene kan sakene sine, men de utvikler like vel 3 forskjellige produkter med forskjellig smak, selv om produksjonen går ut på kjente arbeidsoppgaver for alle av dem. Hansa imponerte forøvrig ikke, men den var god
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arrogant har jeg aldri hevdet å ikke være.

Jeg trenger ikke å revurdere noe som helst, jeg har ører, og vet at det er relativt store lydmessige forskjeller på forsterkere.
    Selv om ikke den ene forsterkeren lager middag, mens den andre pusser opp badet, og den tredje jobber deltidsjobb for å betale huslånet.

Men det er kanskje så store forskjeller som må til?

Du kan være så subjektiv som du bare vil, men faktum er at du går nok glipp av mye lydmoro, fordi du hevder at folk som mener noe annet enn deg er "en smule arrogant".
    Er det ørene dine som forteller at folk som mener noe annet enn deg om forsterkere ikke er interessert i lyd? Jeg hevder ikke at folk er arrogante fordi de mener noe annet enn meg, men når folk begynner å snakke om at folk er uinteressert i lyd pga andre meninger, så er det vanskelig å se på det som noe annet enn en viss arroganse, eller en hersketeknikk. Jeg tror du revurdere om du virkelig tror det er slik det henger sammen.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Er litt uenig med deg her. Det viktigste er at en er fornøyd selv. Den som tester kan ha helt andre preferanser på hva som er bra.

Selfølgelig er tester en positiv ting, men en kan ikke alltid ta testresultatet for en fasit.
    Klarer man ikke å skille mellom forsterkeren, så er det lite relevant med preferanser, man klarer ikke å skille de.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ok, under trådstarters forutsetninger, la oss ta utgangspunkt i EC 250R og Xindak PA. Førstnevnte er en 2x250W klasse AB, sistnevnte er 230W monoblokker. EC øker til 380 i 4 ohm og Xindak til 430 i 4 ohm. Begge må sies å være gjennomarbeidede produkter med en viss annerkjennelse.

La oss si vi kobler dem til et par Audiopax REF 100 for eksempel. Det vil nok muligens være mulig å høre forskjell, men forskjellene blir neppe særlig store. Høyttaleren har en rimelig linear impedans og lasten er lett. Høyttaleren gjør svært liten forskjell selv på en stor klasse D og en liten SET 300B.

La oss så koble dem opp mot et par Tannoy TD12, eller Pioneer S1-ex, eller noe annet som ikke akkurat er en rørforsterkers drøm. Da blir forskjellene svært store, selv om forsterkerne på papiret kan se tildels like ut.

Er det egentlig noe mer å si om saken?
    Det er ikke noe mer å si, om du regner din påstand som fasit. Jeg gjør ikke det, og mener det er mer å si.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg har ikke peiling på forsterkere fordi jeg ikke eier en EC eller Mcintosh?

Dersom forskjellene hadde hvert store, hadde ikke blindtester hvert et tema.

Ingen automatikk i det. Jeg har hverken EC eller Mcintosh men jeg har dekning for mine påstander allikevel.

Forskjellene er ikke nødvendigvis store, men de kan være det..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kommer absolutt ingen vei med krangling, personangrep og kverulering.

Jeg har kommet med noen ganske konkrete spørsmål og utsagn, men det har blitt pakket inn og vekk av alt dette tullet. Vi kan ta det helt saklig her, og så kan vi starte en sutretråd et annet sted.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig mener jeg de kan det, derav en stikker kanskje hodet lenger frem enn alle andre slik jeg opplever dem.

I tillegg, også relevant for diskusjonen. Øl dreier seg også om lidenskap (personlig preferanse). Noen vil trekke mot den enes smak fremfor den andre, mens andre kanskje vil trekke mot bryggeriet den er tappet på. Bergensere kanskje foretrekker Hansa om de vet det er det de drikker fremfor Ringnes. Selv som oslogutt holder jeg en knapp på Frydenlund fordi jeg liker smaken på denne bedre. Jeg tror alle disse bryggeriene kan sakene sine, men de utvikler like vel 3 forskjellige produkter med forskjellig smak, selv om produksjonen går ut på kjente arbeidsoppgaver for alle av dem. Hansa imponerte forøvrig ikke, men den var god
    Isåfall er sammenlikningen din dårlig, er det noen som mener det ikke er forskjell på forsterkere om de kan skilles i blindtester? Hele utgangspunktet er om de kan skille i blindtester, kan de det, så er det jo en forskjell.

Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •