Effektforsterker: Parasound vs Electrocompaniet vs Hegel - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Det tok meg tre mnd å finne effekten jeg ville ha. Ble veldig positivt overrasket av Emotiva så kunne lett ha blitt 2x XPA-1. Brukt da, prøver å holde meg til å kjøpe brukt så en slipper det verste tapet.
    Ja jeg har vanligvis likt å kjøpe nytt, av en eller annen grunn. Men en så "enkel" ting som effekt kan jeg gjerne kjøpe brukt.
    Men en ting... ser du har EC 250R, kan du sammenligne det med hva du hørte fra Emotiva? Jeg kjenner jo generellt lyden fra EC og liker den veldig godt.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo mye mer for pengene hvis en kan kjøpe utstyret brukt samt at en får det meste av det en har betalt tilbake når en selger igjen. Er jo en god følelse å få tak i en strøken oppgradert 250r til 13k. Jeg leitet en stund etter 2xXPA-1 men dukket aldri opp da jeg var på leit etter effekt, ligger ett sett for salg nå forresten. Jeg hadde XPA-3 tidligere en stund, mye likt med 250r men selvfølgelig ikke så mye krefter.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Parasound A21 i over lengre periode (2år?) og den imponerer fortsatt... men skulle jeg byttet den ut, hadde det faktisk blitt EC sin AW250-R, men pga pris så utgår dette byttet en stund fremover .

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å sjekke ut Adyton Cordis 1.8. Det virker som den har uendelig med krefter, samt at den har en vanvittig dynamikk, uten å noen gang bli for skarp. Hvis du har litt tålmodighet bør du finne en på brukten for rett under 50k.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket ut denne Adyton Cordis 1.8, ser frisk ut den ja, hehe Har det ikke travelt så jeg kan se hva som dukker opp til salg på nett etterhvert.

Men.... hadde vært deilig å kommte litt "billigere ut av det" og gått for en brukt A21 for eksempel, den har nok også mye mer krefter en det jeg har i dag med ECI-5. Ble jo nevt om en på nett her, har sett på den. Men jeg venter nok uansett til litt over nyttår før jeg isåfall tar steget

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville ha godt for en Bryston 4b sst2 nesten like god som adyton til en mye lavere pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound har kommet med en 3 kanaler også...

Ellers så vil jeg anbefale deg å snuse litt på Sherbourn.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører kun stereo så jeg trenger forsåvidt ikke 3 kanaler. Men er greit å vite i tilfelle jeg ombestemmer meg en "vakker" (eller dyr) dag

Min filosofi nå er at har man ett bra nok stereo anlegg trenger man ikke sub og heller ikke senter eller bakhøytalere, for "holografien" skal være bra nok i rein stereo (var det mulig å forstå hva jeg mente?). Også får man desto bedre lyd i hver kanal for samme summen, etter min mening.

Jeg har fått litt "flashbacks" i forhold til A21 egentlig, dette var en forsterker jeg faktisk nesten drømte om for ca 6-7 år siden. Hadde vært morsomt å eid det en gang

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Ja jeg har vanligvis likt å kjøpe nytt, av en eller annen grunn. Men en så "enkel" ting som effekt kan jeg gjerne kjøpe brukt.
    Men en ting... ser du har EC 250R, kan du sammenligne det med hva du hørte fra Emotiva? Jeg kjenner jo generellt lyden fra EC og liker den veldig godt.
    Hadde selv xpa-2 og xpa-3, og var veldig fornøyd, men lyden er mer detaljert og oppløst på EC synes nå JEG. emotiva er mere rockenroll. Det står jo på hvilket høyttalere du har også. Hadde aldri kjøp EC til nypris. Synes de er vel "litt" overprisa, men go' lyd absolutt.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimrippa
    Hadde selv xpa-2 og xpa-3, og var veldig fornøyd, men lyden er mer detaljert og oppløst på EC synes nå JEG. emotiva er mere rockenroll. Det står jo på hvilket høyttalere du har også. Hadde aldri kjøp EC til nypris. Synes de er vel "litt" overprisa, men go' lyd absolutt.
    Vel høyttalerene mine er ett eget kapittel, hehe... de er hjemmelaget med to stk 8" alu fra Seas, Seas mellomtone og Scan Speak diskant som heter air cirk. Holder fremdeles på med delefilteret for å perfeksjonere det så godt som mulig. Men for å ta det jeg hadde, som jeg ville prøve og overgå, var Dali Mentor 8 som var de siste jeg kjøpte. Det er vel det nærmeste jeg kommer
    Hadde ikke kjøpt den integrerte EC jeg har i dag hadde det ikke vært for at den var satt ned ca 30% i pris fra butikk. Men når det er sagt så hørte jeg på de i butikk i en såkalt "AB test" med Hegel H200, og likte EC lyden best selv om Hegel hadde mere krefter og var mere "rå og skarp". (kunne sikkert nevt det i en viss annen tråd som går her på forumet nå som tar for seg om det er forskjell på forsterkere, mine ører som hører sannheten slik jeg ser det sier ja, det er forskjell... men det er vel ikke noen vits i å diskutere i den tråden for jeg er jo ingen "håndfaste bevis"... bare en person sin egen erfaring... hehe)

Men både Mentor 8 og de jeg har laget selv er relativt tunge å drive for en ECI-5. De jeg har i dag er relativt stramme i bassen, kanskje ikke så "rumlete" i bassen som mentor 8, men det kan ha med å gjøre at jeg har bassrefleksporten i front, mens på mentor 8 så var det to stk bak. Jeg har høyttalerne relativt nærme vegg i stua. Tror de jeg har i dag er rocka, de er ihvertfall bra å høre på når jeg setter pink floyd, deftones, marilyn manson og lignende musikk i spilleren. Enda bedre når jeg setter på Ani Difranco eller annen akustisk musikk på

Men kan du sammenligne Emotiva og EC da? Jeg tenker jo til å starte med, å bruke EC som pre, for eventuellt å se hva jeg kan gjøre senere. Jeg ønsker jo å ha det billigst mulig, men jeg KAN bruke mere hvis jeg føler jeg MÅ, hehe... for å si det slik. Jeg vil ikke kaste penger ut vinduet, jeg må føle jeg får noe igjen for det. Krefter er ikke noe problem hverken med A21 eller hos de fleste alternativene hos Emotiva (eller EC 250R), så jeg funderer veldig på hva som vil være det klokeste valget

Edit: Etter noe gode drinker i går overså jeg at du hadde jo sammenlignet Emotiva og EC, EC var mere detaljert og oppløst, sorry

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt en Emotiva XPR-2, så vil jeg bruke EC'n som forforsterker. Skal bli morro å sammenligne effekt-delen på EC'n med Emotiva nå og se hva jeg tjener på mere effekt og hva jeg taper i oppløsning

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •