Bi-wire med NAD C 355BEEE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-wire med NAD C 355BEEE

Har en NAD C355BEEE som jeg vurderer å Bi-wire til høytalerene mine. Har sett at det er mye forskjellige meninger om Bi-wire her inne. Men det som skiller dette tilfelle fra de fleste andre er at NAD'n har 8 utganger for høytalere selvom det er en stereo forsterker. Den har mulighet for å koble til 4 høytalere. Det er to knapper foran på forsterkeren som man velger om man vil gi signal ut på "Speaker A" eller "Speaker B" eller begge("Speaker A og Speaker B har 4 utganger hver, left +&- og Right +&-). Det vil si at det i dette tilfelle vil gå 2 par med separate kabler til hver høytaler som er koblet til hver sin utgang på forsterkeren. i motsetning til andre tilfeller hvor det går 2 par kalber til hver høytaler, men begge er koblet til samme utgang på forsterkeren. Noe som jeg tror er helt bortkastet. Er det mulig at Bi-wire har noe for seg i mitt tilfelle?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel Bi-amp du tenker på her, jeg litt usikker på hvordan de utgangene håndteres innad i forsterkeren.

Jeg vil tippe B utgangene går på akkurat samme kanalene som A utgangene, så mest sannsynlig får du ikke noe mere kraft ut av den på den måten mere som Bi-wire bare at splitten på signalet tas inne i forsterkern, men skulle ikke gjøre noe skade og prøve heller.

Jeg har heller ikke noen spessielt innsikt i denne forsterkern så kan jo ta helt feil og det er 4 separate kanaler i den.

Største fordelen jeg kan se med Bi-wire (som du og er skeptiskt til) er om det er noe koblings svakheter i den jumper biten som går mellom øvre\nedre terminaler.
    Bi-wire med NAD C 355BEEE-els303connect_big-jpg

Som forsåvidt ikke er helt utenfor mulighetens land.

Sikkert noen andre som har langt langt mer peil enn meg som kan svare bedre men siden du ikke hadde fått noe svar enda kaster jeg inn mine 10 øre :-D

God Jul !

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-wiring er bortkastet.
    Bi-Amping er veien.

Denne NADen har to utgangsforsterkere, en for venstre kanal, og en for høyre kanal. Skal man Bi-Ampe, så må man få fatt i en stereoforsterker til.
    Gjerne også et aktivt delefilter som kobles inn foran utgangsforsterkerne så man kan dra FULL nytte av Bi-Ampingen.

Ferdig snakka.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet så må jeg vell si med trygghet at jeg ikke merket noe forskjell. Jeg konkluderer med at Bi-wireing er borkastet Takk for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •