Jakten på den perfekte forforsterker=)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jakten på den perfekte forforsterker=)

Heisann
    Lurte på om noen vise menn eller kvinner på forumet kunne komme med noen tips mtp pre?
    Bruker pr idag en lyngdorf dpa-1 men synes den er litt for korrekt for meg=( Skal sies at den spiller veldig godt sammen med en oppo 95. Bruker pr idag emotiva xpa-1 blokker på revel ultima salon fronter og 2 x B&O asp 1000 på mine subber(4 stk audiopuls "15").

Jeg har tidligere brukt parasound p3 og har også en parasound nc2100 som jeg bruker når jeg trenger mere trykk. Har lenge vurdert Mcintosh..men finnes det andre gode merker som kan anbefales? Spiller alt fra enigma/vangelis til sepultura og trance=) Trenger en god allrounder med andre ord. Bruker deling av subber gjennom pre pr idag men skal kjøpe andre filter etterhvert.

Hadde satt pris på noen tanker/tips fra andre med stereo virus=/

Mvh
    Thomas Hoff

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja:

De påstår selv at det er verdens beste forforsterker... :-D

Nº326S Details | Mark Levinson

Har ikke erfaring med akkurat denne modellen om det er så god som andre Mark Levinson produkter stoler jeg nesten på de, har hatt Mark Levinson i huset siden jeg var 3 år 8)

Litt artig at jeg så denne tråden rett etter jeg så denne reklamen :-D

Revel Ultima Salon er eiet av Harman Group de er Mark Levinson også... Begge er en del av Harman Luxury series... burde passe bra?

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cary Cinema 11A

The Cinema 11a offers a level of sophisticated sonic performance typical of top-quality two-channel audio. In my experience, it’s far less common in multichannel gear, and commercial manufacturers rarely achieve it. Certainly, no A/V receiver I’ve ever heard comes close, and my reference surround processor doesn’t either—and it’s pretty good.
    For the skeptics out there, you need to hear a product like Cary Audio’s Cinema 11a before you rant about its “excessive” cost.

Jeg bruker en slik foran McIntosh MC100.. For mine ører er dette en nære Nirvana konstruksjon :-)
    Dukker opp noen på brukten inneimellom, men da gjelder det å være rask for de står ikke mange minuttene...

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Såvidt jeg ser så skriver du ikke noe om pris på forforsterkeren du søker. Om jeg forstår deg riktig så er pre-en du har idag for kjedelig, dvs den spiller for korrekt.

En pre jeg sitter og vurderer veldig sterkt er Audiovalve Eklipse

Er kanskje for billig for deg, men dette er noe av det beste jeg kan komme på i den prisklassen jeg holder meg i.

Denne er stadig på "tilbud" fra norsk hificenter og koster vel veil 37 lapper, men de kjører veldig ofte 30% på den av en eller annen grunn.

Bare en tanke...
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    tja:

De påstår selv at det er verdens beste forforsterker... :-D

Nº326S Details | Mark Levinson

Har ikke erfaring med akkurat denne modellen om det er så god som andre Mark Levinson produkter stoler jeg nesten på de, har hatt Mark Levinson i huset siden jeg var 3 år 8)

Litt artig at jeg så denne tråden rett etter jeg så denne reklamen :-D

Revel Ultima Salon er eiet av Harman Group de er Mark Levinson også... Begge er en del av Harman Luxury series... burde passe bra?
    Heisann og tak for tips=)

Har luktet lit på ML lenge men er ikke så lett å få lyttet til slikt utstyr der jeg bor=( mitt mellom mo i ran og bodø?! Synes det er for mye penger å bruke uten å ha hørt dem.
    Da jeg kjøpte mine revel ble jeg tipset om ML da de er veldig strømsterk=) Revel er veldig tungdrevne synes jeg=( Skal bytte ut blokkene også med tiden men de får duge til julen er i havn. Ligger vel ute en ML pre på brukten til 15 lapper, men kjenner ikke til den modellen?!

Nok engang takk for tipset=) skal sjekke vider og skulle du komme over noe spennende blir jeg glad for å høre fra deg=)

Mvh
    Thomas Hoff

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Hei.

Såvidt jeg ser så skriver du ikke noe om pris på forforsterkeren du søker. Om jeg forstår deg riktig så er pre-en du har idag for kjedelig, dvs den spiller for korrekt.

En pre jeg sitter og vurderer veldig sterkt er Audiovalve Eklipse

Er kanskje for billig for deg, men dette er noe av det beste jeg kan komme på i den prisklassen jeg holder meg i.

Denne er stadig på "tilbud" fra norsk hificenter og koster vel veil 37 lapper, men de kjører veldig ofte 30% på den av en eller annen grunn.

Bare en tanke...
    Heisann Retep og takk for tips=)

Ingenting er for billig for meg hehe...for min del er ikke pris det som avgjør hva jeg liker nødvendigvis=/ Som jeg nevnte tyr jeg ofte til en parasound nc2100 når jeg trenger litt trykk i sakerne og den er jo ikke kostbar egentlig!

Lyngdorfen har en oppløsning i mellomtone/topp som jeg liker veldig godt men synes ikke dypbassen/trykk kommer til uttrykk med den=( Men skal jeg spille Kari Bremnes etc synes jeg den er fantastisk å lytte til=)

Er tidliger blitt anbefalt å kjøre rør på toppene og noe veldig kraftig på bassdelen, men er ikke kommet meg så langt enda=/ Anders Arvidsson hvis du kjenner til han mente audio research på toppene og crest ca12 var supert på revel ultima salon=) Men AR er veldig dyrt synes jeg=(

Takk igjen for tipset=) skal ikke se bort fra at noe slik må innom lytterommet til far hehe

Mvh
    Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann

The Cinema 11a offers a level of sophisticated sonic performance typical of top-quality two-channel audio. In my experience, it’s far less common in multichannel gear, and commercial manufacturers rarely achieve it. Certainly, no A/V receiver I’ve ever heard comes close, and my reference surround processor doesn’t either—and it’s pretty good.
    For the skeptics out there, you need to hear a product like Cary Audio’s Cinema 11a before you rant about its “excessive” cost.

Jeg bruker en slik foran McIntosh MC100.. For mine ører er dette en nære Nirvana konstruksjon :-)
    Dukker opp noen på brukten inneimellom, men da gjelder det å være rask for de står ikke mange minuttene...
    Heisann sveisann og takk for svar=)

Denne så unektelig spennende ut=) dyr? Støtter den alle nye formater? Hadde vært konge med en kino pre som kunne spille stereo!? Bruker en yamaha dsp-z7 til kinodelen men har lenge vurdert å skaffe en god pre heller pga plass, kabler etc..pluss at jeg klarer ikke høre en sang med yamaha som pre da det høres for jæ.....ut hos meg=( Ergo en egen pre med egne kabler.

mvh
    thomas

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jektviking
    Heisann sveisann og takk for svar=)

Denne så unektelig spennende ut=) dyr? Støtter den alle nye formater? Hadde vært konge med en kino pre som kunne spille stereo!? Bruker en yamaha dsp-z7 til kinodelen men har lenge vurdert å skaffe en god pre heller pga plass, kabler etc..pluss at jeg klarer ikke høre en sang med yamaha som pre da det høres for jæ.....ut hos meg=( Ergo en egen pre med egne kabler.

mvh
    thomas
    Det finnes fortsatt noen hos Lyric ser jeg og prisen er 39k... Absolutt verdt det :-)
    Min Cary står foran et sett med MC1000 og Magnepan og der trives den fantastisk bra. Styrken til et slik type anlegg er 3 dimensjonaliteten og detaljene.. Du får ta en Google det finnes mye informasjon og tester på den rundt omkring og alle er svært positive..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •