Receiver og effektforsterker til Klipsch RF 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver og effektforsterker til Klipsch RF 82

Hei

Har fra før Yamaha RXV 667 + Adcom GFA 5400 effekt på Klipsch RF 82. Men dette oppsettet har ikke nok krefter, i tillegg til at det blir for lyst/masete for min del. Trenger derfor tips til receiver som pre + effektforsterker. Noen forslag?

Har tenkt på Emotiva XPA 2/3 som effekt, men vet ikke om disse er optimale heller.

Pris får man vurdere, men receiver til 5k og effekt til max. 7k kanskje? (brukt eller ny).

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville beholdt receiveren og kjøpt en brukt Parasound Halo A21.
    Det er ikke receiveren din som lager den lyse klangen.
    Ihvertfall ikke Yamahareceivere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har emotiva xpa2 på rf-82 og synst dette spiller bra, værtfall nok krefter i emo`n til å drive de er litt lyst i toppen, men så har jeg også mk1. vet ikke hva du har men har ikke hørt mk2 på emotiva, kun på annen elektronikk og mk2 er virkelig en mye bedre ht...

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke første gangen jeg hører misnøye med Adcom. Har hørt kombinasjonen Yamaha-Emotiva-Klipsch, og det låter temmelig bra. Selv har jeg Yamaha RX-V771 og 665 og er happy med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det er ikke første gangen jeg hører misnøye med Adcom. Har hørt kombinasjonen Yamaha-Emotiva-Klipsch, og det låter temmelig bra. Selv har jeg Yamaha RX-V771 og 665 og er happy med dem.
    Kan se om jeg finner en Parasound A21 på bruktmarkedet, men har prøvd A23 på høytalerne og det ble også vel lyst. Eller den slippert fort kontrollen slik som GFA 5400n.

Har MK1 jeg også, mine er 1 1/2 år, så burde være både innspilt og klare for bruk med riktig elektronikk. Men er så vanskelig å vite hva man skal få tak i.

Det stemmer nok godt det. Men Adcom GFA 5400 (2x125 8ohm) blir masete på grunn av for lite kontroll når volumet økes montro? Så også Primare 33.2 effektforsterker tilsalgs på hifisentralen, men vet ikke hvor mye denne leverer sammenlignet med Emotiva. En stor Vincent eller Parasound kunne sikkert også vært bra, men de er sjelden å finne på bruktmarkedet dessverre.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Kan se om jeg finner en......
    Det ligger en AMC på torget her. Det er kraftplugg med lyd som minner om Parasound og Emotiva. Har samme design som NAD forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det ligger en AMC på torget her. Det er kraftplugg med lyd som minner om Parasound og Emotiva. Har samme design som NAD forresten.
    Denne så interessant ut, men er det mye mer power i denne enn den jeg har?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve en av Sherbourn sine effektforsterkere,har det selv på
    Klipsch,og er fornøyd:-D Stereo
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Du kan jo prøve en av Sherbourn sine effektforsterkere,har det selv på
    Klipsch,og er fornøyd:-D Stereo

Har sett på denne før også, skulle gjerne hatt 250 x 2 watter utgaven, men den koster 9 høvdinger. 160 x 2 på den er sikkert nok det, men hvor mye bedre det blir enn den jeg da allerede har vet jeg ikke. Men sikkert flotters med Sherbourn PA 160 også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som hadde flere formeninger eller innspill?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av Ante1; 12-04-2013 kl 13:10

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Vincent SP-331, varme og kraft
    Har tenkt på den også Den dukker opp stadig vekk på bruktmarkedet, men er sjelden ute for salg i sort.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ........
    Sist endret av Ante1; 12-04-2013 kl 13:10

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Det ligger en på finn.no i sort
    Bor 30 mil unna Oslo. Annonsøren ser kun ut til å godta henting. Men skal se om jeg kontakter han i morgen. Takk for tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best av Vincent SP 331 og Sherbourn PA-160 da montro? Er dette nok oppgradering fra den jeg allerede har?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adcom er da ikke lys i lyden. Har ikke testet 2x160w deres, men kjørte 5x300w deres på mitt gamle Klipsch oppsett. Synes det funket kjempebra sammen. Adcom har typisk Amerikansk lyd synes jeg. Mørk tilbaketrukken topp, og en fet bunn.

Mulig 160w'eren rett å slett ikke har nok strømreserver, eller at romkorreksjonen på Yamaha'en har tullet det til. Yamaha + Adcom + Klipsch bør være en kjempematch spør du meg.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Adcom er da ikke lys i lyden. Har ikke testet 2x160w deres, men kjørte 5x300w deres på mitt gamle Klipsch oppsett. Synes det funket kjempebra sammen. Adcom har typisk Amerikansk lyd synes jeg. Mørk tilbaketrukken topp, og en fet bunn.

Mulig 160w'eren rett å slett ikke har nok strømreserver, eller at romkorreksjonen på Yamaha'en har tullet det til. Yamaha + Adcom + Klipsch bør være en kjempematch spør du meg.
    Ikke lys i lyden på tv-volum, men om man skal ha musikk/lytte volum så blir den fort lys. Bemerk at jeg har bare 2 x 125 watt 8ohm, så det er mulig denne mister kontrollen fort på RF 82 høyttalerne.

Vet egentlig ikke hva disse høytalerne krever jeg, må de 2 x 150 watt 8 ohm med eventyrlige strømreserver? Er vel strømreservene som "tar knekken" på lyden for min del.

Syns det er dumt at det spiller så lyst i toppen for utenom det er jo høyttalerne knall med den forsterkeren jeg har. Men ser at lampene i fronten der begynner å blinke ganske fort, det er vel et tegn på at strømreservene er oppbrukt.

Rotel har garantert mer krefter enn det jeg har, men blir vel enda lysere enn det jeg alt har det?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Ikke lys i lyden på tv-volum, men om man skal ha musikk/lytte volum så blir den fort lys. Bemerk at jeg har bare 2 x 125 watt 8ohm, så det er mulig denne mister kontrollen fort på RF 82 høyttalerne.

Vet egentlig ikke hva disse høytalerne krever jeg, må de 2 x 150 watt 8 ohm med eventyrlige strømreserver? Er vel strømreservene som "tar knekken" på lyden for min del.

Syns det er dumt at det spiller så lyst i toppen for utenom det er jo høyttalerne knall med den forsterkeren jeg har. Men ser at lampene i fronten der begynner å blinke ganske fort, det er vel et tegn på at strømreservene er oppbrukt.

Rotel har garantert mer krefter enn det jeg har, men blir vel enda lysere enn det jeg alt har det?
    Høres ut som du rett å slett går tom for strømreserver ja. Rotel blir lysere enn Adcom ja. Klipschene trenger ikke nødvendigvis så mye watt nei, men strømreserver er viktig. Vet Adcom har ett par 2x200w som er rimelig kraftige. Hvis ikke er nok Parasound/Emotiva/Sherbourn veien å gå. Er selvsagt mange andre merker også som funker. Billigste bra løsningen tror jeg nok er en brukt Vincent SP-331 eller Emotiva XPA-2. Har testet begge disse på Klipsch RF-7, og synes begge funket veldig bra.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Emotiva XPA-2 på høyttalerne mine, før brukte jeg Yamaha'en som jeg nå bruker som forforsterker. Og merket når jeg gikk fra Yamaha'en til Emotiva'en at Emotiva'en legger til litt bass i bunnene og er bitte litt dempet i toppen i forhold til Yamaha'en.

Så kan godt hende den passer for deg.

Han som jeg kjøpte Emotiva'en av brukte den på et par Klipsch høyttalere, og han hadde Vincent før han byttet til Emotiva pga han synes Vincent'en ble for lys... Så er ikke sikkert Vincent er veien å gå for deg...
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •