Receiver og effektforsterker til Klipsch RF 82 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Jeg bruker Emotiva XPA-2 på høyttalerne mine, før brukte jeg Yamaha'en som jeg nå bruker som forforsterker. Og merket når jeg gikk fra Yamaha'en til Emotiva'en at Emotiva'en legger til litt bass i bunnene og er bitte litt dempet i toppen i forhold til Yamaha'en.

Så kan godt hende den passer for deg.

Han som jeg kjøpte Emotiva'en av brukte den på et par Klipsch høyttalere, og han hadde Vincent før han byttet til Emotiva pga han synes Vincent'en ble for lys... Så er ikke sikkert Vincent er veien å gå for deg...
    Takker så mye for svar begge to.

Er vanskelig å vite hva som blir for lyst ja, men er nok forsterkeren min som ikke greier å holde kontroll på høytalerne min når man skrur opp. Emotivaen er nå i hvert fall kraftig nok.

Er vanskelig for meg å si hva som funker på høytalerne mine i rommet her og med mine ører, men gjerne mest mulig rund i toppen og store strømreserver.

Kan en brukt Primare A33.2 være en kraftplugg med god lyd?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Hva er best av Vincent SP 331 og Sherbourn PA-160 da montro? Er dette nok oppgradering fra den jeg allerede har?
    Jeg hadde Vincent SP 331 før på RF-82mk2,så bytter jeg til Sherbourne PA-160 som jeg har nå,og jeg må si jeg liker bedre Sherbourn`en
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Jeg hadde Vincent SP 331 før på RF-82mk2,så bytter jeg til Sherbourne PA-160 som jeg har nå,og jeg må si jeg liker bedre Sherbourn`en
    Mer kraft i Sherbourn PA-160 eller bedre kvalitet på lyden?
    Har du spilt til Sherbournen mister kontrollen, eller holder den ut til ørene har det ubehagelig?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer kraft i Sherbourn PA-160 eller bedre kvalitet på lyden?
    Har du spilt til Sherbournen mister kontrollen, eller holder den ut til ørene har det ubehagelig?
    Føler Sherbourn`en er mye mer aggressiv og mer frem på iforhold til Vincent`en.
    Vincent var kanskje litt snillere og spilte finere på enkelte områder.Bra forsterkere begge to,men til mitt bruk så er jeg mest fornøyd med Sherbourn
    Har aldri spilt så høyt at den har mistet kontroll ,men så bor jeg i en blokk leilighet også
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler Sherbourn`en er mye mer aggressiv og mer frem på iforhold til Vincent`en.
    Vincent var kanskje litt snillere og spilte finere på enkelte områder.Bra forsterkere begge to,men til mitt bruk så er jeg mest fornøyd med Sherbourn
    Har aldri spilt så høyt at den har mistet kontroll ,men så bor jeg i en blokk leilighet også
    Mer frempå som i skarpere/klarere diskant?

Å ja, da blir det vanskelig å si hvordan den er når man kommer opp på et bra høyt lydnivå. Men sikkert atskillig bedre begge de forsterkerne enn den jeg har til Klipsch.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer frempå som i skarpere/klarere diskant?

Å ja, da blir det vanskelig å si hvordan den er når man kommer opp på et bra høyt lydnivå. Men sikkert atskillig bedre begge de forsterkerne enn den jeg har til Klipsch.
    Har ikke merket noe til så veldig skarp diskant.Det jeg mente med mer frempå var,mer trykk i bassen/diskanten8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket noe til så veldig skarp diskant.Det jeg mente med mer frempå var,mer trykk i bassen/diskanten8)
    Mer trykk i bassen enn Vincent ja Det liker vi. Da får vi se litt over jul, håpløst å få tilsendt noe nå hehe. Da har jeg litt tid å tenke på. Emotiva XPA 2 kunne også vært meget interesant da.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Knall forsterker det der sikkert. Men koster det dobbelte av en XPA2 så blir litt vel dyr i disse tider. Takk for tips du.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •