Ulyd i subb.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Ulyd i subb.

Newcomer Ruffe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ulyd i subb.

Har en XTZ 99 W12.18 ICE som er koblet til igjennom input inngangene bak på subben. Den er deretter koblet til høyttalerutgangene på min hjemmekinoreceiver. Problemet oppstår når jeg slår av receiveren, så starter subben å bromme. En dyp lyd som om det er noe forstyrrelser en plass. Ikke et stort problem siden jeg bare kan slå av subben. Men hadde vært fint og hadd den på automatisk, så jeg hadde sluppet og slå den av hver kveld. Noen gode råd noen ?
    Takker så mye får tips.

Mvh Rolv

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruffe
    Har en XTZ 99 W12.18 ICE som er koblet til igjennom input inngangene bak på subben. Den er deretter koblet til høyttalerutgangene på min hjemmekinoreceiver. Problemet oppstår når jeg slår av receiveren, så starter subben å bromme. En dyp lyd som om det er noe forstyrrelser en plass. Ikke et stort problem siden jeg bare kan slå av subben. Men hadde vært fint og hadd den på automatisk, så jeg hadde sluppet og slå den av hver kveld. Noen gode råd noen ?
    Takker så mye får tips.

Mvh Rolv
    flere tråder om samme emnet her så let litt,men det er visst et vanlig problem på XTZ,også på min 10 tommer. Prøv å bytte stikkontakt og legg signalkabelen lengst mulig fra strømkabelen.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår det som TS bruker høynivåinngangen på subwoofer. Da er det ingen signalkabel.

Vurdert et master grenuttak for å sla av subwoofer samtidig som reciever?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye får tips.

Mvh Rolv
    Hvorfor har du koblet suben til høyttalerutgangene i stedet for subutgangen ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt for at dette gir bedre lyd i subben.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Javel , så det er selvsagt ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pøh,bare tull,men det ene er like bra som det andre!! Ville uansett koblet med en signalkabel.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvorfor har du koblet suben til høyttalerutgangene i stedet for subutgangen ?
    Det er på grunn av at når jeg spiller i Pure Audio modus så går det ikke og bruke pre-out sub...

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Pøh,bare tull,men det ene er like bra som det andre!! Ville uansett koblet med en signalkabel.
    Det er ikke mulig i min situasjon. Det er grunnen til at jeg ikke lenger bruker signalkabel...Har pre-out sub vært med i Pure Audio modus så ha jeg selvsagt brukt signalkabel, men slik er det nå bare ikke

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på grunn av at når jeg spiller i Pure Audio modus så går det ikke og bruke pre-out sub...
    Ok skjønner!
    Men går det ikke an å kjøre frontene ukorrigert mtp EQ , og fortsatt ha med sub og x-over funksjoner på Onkyo da?
    Det blir jo rimelig nære pure audio - blir hvertfall det på Pioneer og Yamaha !

Minuset med å koble slik du har gjort , er jo at du mister LFE sporet på film,og det er jo ikke noe heldig!

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok skjønner!
    Men går det ikke an å kjøre frontene ukorrigert mtp EQ , og fortsatt ha med sub og x-over funksjoner på Onkyo da?
    Det blir jo rimelig nære pure audio - blir hvertfall det på Pioneer og Yamaha !

Minuset med å koble slik du har gjort , er jo at du mister LFE sporet på film,og det er jo ikke noe heldig!
    Er ikke sikker. Det eneste jeg vet er at i Pure Audio og Direct så er pre-out sub borte. Må til vanlig Stereo osv får og få den utgangen til og funke. Så eneste utveien jeg fant var og gjøre det sånn...godt mulig at det finnes andre muligheter får og få det til som jeg ikke vet om. Jajo, mister LFE sporet på film...men spiller får det meste musikk

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Forstår det som TS bruker høynivåinngangen på subwoofer. Da er det ingen signalkabel.

Vurdert et master grenuttak for å sla av subwoofer samtidig som reciever?
    Har tenkt på saken, men går det bra med tanken på strømmfårsyningen? Er ikke noe ekspert men har hørdt at det ikke er bra og bare kutte strømmen slik. Kan godt hende at det er bare vås, men vet det ikke selv så

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker. Det eneste jeg vet er at i Pure Audio og Direct så er pre-out sub borte. Må til vanlig Stereo osv får og få den utgangen til og funke. Så eneste utveien jeg fant var og gjøre det sånn...godt mulig at det finnes andre muligheter får og få det til som jeg ikke vet om. Jajo, mister LFE sporet på film...men spiller får det meste musikk
    Er du sikker på at du ikke kan få med suben i "direct" ?

Har du ikke noe som heter "ekstra bass" el no lignende i menyen da? (jeg kjenner ikke Onkyo)
    Eller hvis du setter opp frontene som "small" og deler på f.eks 60 hz - blir det ikke liv i suben da tro ?

Sistnevnte bør egentlig vere den beste løsningen - hvis den virker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel , så det er selvsagt ?
    hehe neida er vel sikkert bra å koble med subkabel også, men jeg byttet fra subkabel til vanlige høyttalerkabler gjennom sub til forsterker å fikk en strammere å finere bass. Aner ikke hvorfor.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at du ikke kan få med suben i "direct" ?

Har du ikke noe som heter "ekstra bass" el no lignende i menyen da? (jeg kjenner ikke Onkyo)
    Eller hvis du setter opp frontene som "small" og deler på f.eks 60 hz - blir det ikke liv i suben da tro ?

Sistnevnte bør egentlig vere den beste løsningen - hvis den virker
    Veldig sikker på det ja. Ja, det står noe slikt(husker ikke eksakte uttrykket) men subb vil ikke være med uansett. Ser helst ikke ha frontene på "small", da jeg vil ha det fulle ut av frontene siden jeg spiller mest musikk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig sikker på det ja. Ja, det står noe slikt(husker ikke eksakte uttrykket) men subb vil ikke være med uansett. Ser helst ikke ha frontene på "small", da jeg vil ha det fulle ut av frontene siden jeg spiller mest musikk.
    Javel da så - jeg kjenner som sagt ikke Onkyo så godt,så dette vet du best !

Men å sette fronter til small , og suplere med sub ska du slett ikke undervurdere - uansett hvor store fronter du har !
    Det avlaster både forsterker og fronter , så får man til integreringen så er det en vinn vinn situasjon

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe neida er vel sikkert bra å koble med subkabel også, men jeg byttet fra subkabel til vanlige høyttalerkabler gjennom sub til forsterker å fikk en strammere å finere bass. Aner ikke hvorfor.
    Fikk det til og spille bedre overens med frontene jeg når jeg byttet fra signal, til høyttaler ledninger. Så vil ikke tilbake til signalkabel, men så var det den j**la brumminga. Men blir sikkert kjøpt en masterslave grenuttak, hvis ikke noen fraråder meg det8)

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel da så - jeg kjenner som sagt ikke Onkyo så godt,så dette vet du best !

Men å sette fronter til small , og suplere med sub ska du slett ikke undervurdere - uansett hvor store fronter du har !
    Det avlaster både forsterker og fronter , så får man til integreringen så er det en vinn vinn situasjon
    Det er godt mulig det ja, skal ikke si imot deg8) Får utforske litt på det imorgen...er jo alltids værdt og prøve Eneste måte å lære på er vel og prøve og feile, og motsatt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •