Ødelagt HDMI utgang på receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ødelagt HDMI utgang på receiver

Da jeg kom hjem i dag så viste det seg at HDMI utgangen fra min Onkyo 875 har sluttet å fungere. Alt av kilder går via receiveren. Har fått til en midlertidig løsning ved å bruke en switch som igjen splitter signalet til henholdsvis audio (receiver) og video (projektor). Minuset er selvfølgelig at jeg må manuelt bytte kabel mellom TV og projektor.

Er dette noe som lett kan fikses? Receiveren har ingen garanti lengre. I tillegg er det en amerikansk modell, så det er vel poengløst å sende den til til Mono (eller hvem som nå er distributør). Kvier meg for å kjøpe en ny receiver for en slik ting.

Evt. om noen har andre "quick fixes" som kan fungere enda bedre?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må nok bytte HDMI-kortet, ja. Koster muligens rundt 1000-2000 kroner. Har du "hot-swappet" kablene? Det er noe som lett tar knekken på et HDMI-kort.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat same problemet med min no. Sjekk Onkyo klubben tråden. Der står det mulige løysingar. Eg skal prøva om eg får fiksa det i jula...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    De må nok bytte HDMI-kortet, ja. Koster muligens rundt 1000-2000 kroner. Har du "hot-swappet" kablene? Det er noe som lett tar knekken på et HDMI-kort.
    Kablene har stått fast i lang stund, så jeg synes det hele var litt merkelig. Eneste jeg kan tenke meg er noe har lagt press på kabelen.

Men inngangene mine fungerer jo fint, så er det kanskje mulig det bare er selve porten som behøver å skiftes og ikke hele kortet?

Takk for tipset, Komlo. Jeg skal sjekke Onkyo-tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Kan du definere "hot swappet" kablene?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså trukket dem ut eller satt dem inn mens receiveren og/eller TV/prosjektør var slått på.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt lille triks med switch og splitter funket ikke opmimalt. Jeg fikk lyd og bilde men kun PCM lyd (jeg kjørte gjennom en switch som gikk videre til en splitter. Fra splitteren gikk en kabel til HDMI input på receiveren for lyd, og den andre til TV eller projektor). Fungerte i teorien men fikk aldri spilleren til å sende ut noen annet enn PCM stereo. En av komponentene (er nok splitteren) sørget vel for det.

Men jeg tok et kjapt søk på eBay:
    HDMI 4x2 HD 3D True Matrix 1 4 Switch Splitter 1080p 4 in 2 Out w IR Remote New | eBay

Er det noen som tror det vil være mulig å bruke denne istedet. Den blir jo nødt til å kunne sende ut bitstream via en av de 2 utgangene slik at det går til HDMI i receiveren. Hvis det funker så vil jeg jo kunne erstatte receiveren på dette området. Litt surt å kjøpe denne for så å finne ut at det ikke fungerte allikevel.

EDIT: Litt kjapp på avtrekkeren der. Ser at Dreamscreen har en som selges på AVShop, og ifølge beskrivelsen skal den kunne fungere slik. AVshop.no / DreamScreen UltraMatrix 4x2 HDMI 1.4 Switch m. IR-extender Noen erfaringer eller anbefalinger? Er det stor forskjell mellom Dreamscreens og andre lignende OEM-produkter?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •