Yamaha RX-V773: Kraftig nok?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V773: Kraftig nok?

Hei!
    Jeg har kjøpt meg ny receiver, en Yamaha RX-V773. Jeg skal nå kjøpe nytt høyttalersett, og kommer til å gå for enten KEF KHT 2005.2 eller 3005SE. Da jeg ikke har noen som helst peiling på hva jeg driver med, lurer jeg på om noen kan svare meg på om denne receiver'en vil passe bra til disse settene? Er den kraftig nok? Har hørt at 3005SE trenger en kraftig forsterker for å spille godt. Faller min receiver innenfor kategorien "kraftig" i forhold til dette settet?

På forhånd takk for svar!

Magnus

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en receiver vil aldri være "kraftig", men settet virket lite og greit så vil tro det skal gå bra!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra spec. så skal de ha en følsomhet på 88dB og max SPL 104dB. Det vil si at max SPL oppnås med 40W.
    Slik jeh ser det bør en 773 greie dette godt, normalt skal disse høyttalerne stå som small uansett, så noen voldsom belastning for forsterkeren skal de ikke være da.

Har selv en 667 som drar noen relativt store høyttalere, men det er bare to av dem, og de står som small, det går greit inntil jeg prøver å gå over i spilletilørevoksensmelter modus. 773 er utstyrt med litt mer krefter enn denne, så det skal gå bra.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •