Trenger hjelp med rotel anlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Trenger hjelp med rotel anlegg.

Hei. Jeg har et rotel anlegg jeg trenger hjelp med og koble riktig. Skal koble en seks kanalers power amplifier rb-956ax: og en stereo tuner preamplifier rtc-950ax og den siste er en surround sound processor rsp-950ax skal ha 2 front høyttalere, 2 bakhøytalere og en senter så det blir surround

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er rx-950ax du har, da er ikke dette en surround prosessor så du får ikke surround fra dette anlegget.
    Bruker du 950ax sammen med effektforsterkeren kobler du fra preout på 950ax til main inn på kanal 1 og 2 på din effektforsterker, koble høyttalerne til utgang 1 og 2. Nå har du stereo.
    RTC-950ax trenger du ikke da der er radio i rx-950ax allerede.
    Om det er RSP-960ax du har, da kan du laste manualen ned her og se hvordan du skal koble det sammen med din effektforsterker.
    B&W Group North America Service & Support - Rotel Archive Manuals & CAD Drawings

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Om det er rx-950ax du har, da er ikke dette en surround prosessor så du får ikke surround fra dette anlegget.
    Bruker du 950ax sammen med effektforsterkeren kobler du fra preout på 950ax til main inn på kanal 1 og 2 på din effektforsterker, koble høyttalerne til utgang 1 og 2. Nå har du stereo.
    RTC-950ax trenger du ikke da der er radio i rx-950ax allerede.
    Om det er RSP-960ax du har, da kan du laste manualen ned her og se hvordan du skal koble det sammen med din effektforsterker.
    B&W Group North America Service & Support - Rotel Archive Manuals & CAD Drawings
    Jeg mente rsp-960ax. Jeg skjønner ikke så mye av manualen men jeg veit jeg kan få surround ut av det, men jeg får det ikke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener du skal kunne koble det slik:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På din 950 ax kan du bruke en kabel fra Tape Out til Tape Inn på din 960ax, når du da vil høre radio må du velge Tape på 960ax.
    Front, Rear, og Center PreOut på 960ax går til Main Inn på 956, se side 3 øverst i manualen. Se til at alle brytere står på "Stereo".
    Det er samme hvilke inn-og utgange du bruker, PreOut Front fra 960ax til A på 956, PreOut Rear fra 960ax til B på 956, og senter høyttaleren kan du koble til C sin høyre inngang og da koble høyttaleren til høyre utgang.

960ax er ikke en moderne, men gammel surround prosessor, den har bare Dolby Pro Logic, altså et system til å lage stereo om til surround, du får ikke ekte surround.
    Om du vil bruke en blu-ray spiller f.eks. må du koble denne til med stereo utgangene på blu-ray spilleren. Om du vil ha ekte surround må du ha en moderne receiver med preout /da kan du fortsatt bruke din effektforsterker, jeg ville gå for dette om det var meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    På din 950 ax kan du bruke en kabel fra Tape Out til Tape Inn på din 960ax, når du da vil høre radio må du velge Tape på 960ax.
    Front, Rear, og Center PreOut på 960ax går til Main Inn på 956, se side 3 øverst i manualen. Se til at alle brytere står på "Stereo".
    Det er samme hvilke inn-og utgange du bruker, PreOut Front fra 960ax til A på 956, PreOut Rear fra 960ax til B på 956, og senter høyttaleren kan du koble til C sin høyre inngang og da koble høyttaleren til høyre utgang.

960ax er ikke en moderne, men gammel surround prosessor, den har bare Dolby Pro Logic, altså et system til å lage stereo om til surround, du får ikke ekte surround.
    Om du vil bruke en blu-ray spiller f.eks. må du koble denne til med stereo utgangene på blu-ray spilleren. Om du vil ha ekte surround må du ha en moderne receiver med preout /da kan du fortsatt bruke din effektforsterker, jeg ville gå for dette om det var meg.
    Takk for svar. Jeg har en yamaha rx-v396rds hvis det hjelper. åssen skal jeg isåfal Gjøre det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •