Effektforsterker til swans f2.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til swans f2.2

Noen som har noen gode erfaringer med effektforsterkere til swans f2.2.Ikke Emotiva.......
    Tenker helst en trekanaler så jeg også kan bruke den til senterht.

Skal også kjøpe ny reciever( forslag ønskes....) ,har tenkt å bruke den til bakhøytaler. Har kikket litt på parasound halo a31. Er det et godt valg?
    Vil denne passe HT, har ingen erfaring med parasound, men likte godt designet. Noen som vet om dette gir mye Bang for Bucks?
    Rommet som skal brukes er ca20 m2 med akustikkplater i taket og teppe på gulvet. Prismessig ønsker jeg ikke å gå høyere enn ca30 000kr for effekttrinn og ca 15 for reciever.

Håper noen kan hjelpe. På forhånd takk

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doxa

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Doxa
    Tre kanals?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Tre kanals?
    2 stykk forsterkere, bare og bruk 3 kanaler

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stykk forsterkere, bare og bruk 3 kanaler
    Joda, funker det og.

Model 70 koster jo nada på brukten, men jeg syntes den ble for tlilbakeholden på Klipsch, og da er det en veldig tilbakelent forsterker.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Model 140 er ikke tilbakelent

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Model 140 er ikke tilbakelent
    Den har jeg ikke testet. Den jeg hadde var fra steinalderen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Den har jeg ikke testet. Den jeg hadde var fra steinalderen.
    140 kan oppgraderes ( model 72 ) om mann ikke er førnøyd med lyden.

Og den har større trafoer en 70 modellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt uenig i Doxa. Swans F2.2 trenger effekt, krefter, og jeg mener bestemt at Doxa ikke innehar nok krefter for å vekke disse høytalerne til livet.

Det blir rett og slett for spinkelt med Doxa, men bevares, deler du på 80 hz og lar noen aktive subber gjøre jobben for deg så går det, men i fullrange er Doxa helt bortkastet... min mening da.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Spiller ingen rolle om det er aldri så mye 110dB, du får sikker CV opp i 110 dB med en NAD også, har du 2 stk Doxa 74 så kanskje, men en alene blir altfor spinkelt etter min smak. Vi snakker om en 4 ohm`s høytaler med 88 dB følsomhet. Jeg leste så mye om denne "berømte match i heaven" men fakta er at jeg aldri ble fornøyd. Jeg påpekte at at Vincent SP331 låt dypere på F2.2 enn Doxa 73 og ble kvittert med at folk blåste i hvordan Doxa spillte bass, det ble brukt subber for å spille bass. Og når man vet også at Doxa er veldig kilen på hva du bruker til forforsterker så skurrer det litt når man bruker "billige" receivere som pre. Jeg fant andre forsterkere som låt tøffere enn Doxa, men prisdifferansen forsvarte ikke ett nytt kjøp siden jeg allerede hadde investert i en Model 73.

Skal du ha Doxa på Swans F2.2 så kjøper du 2 stk Model 74... Men da er du oppe i en pris hvor du har andre og bedre alternativer. Vil du absolutt ha en Doxa og kun en, så kjøper du deg andre høytalere som er mere effektive enn Swans F2.2... Det er min anbefaling, som har eid en Doxa 73b og eier Swans F2.2. Så dette er ikke synsing eller noe jeg har lest på ett forum, dette er mine egne erfaringer, men folk må gjerne gjøre sine egne, men det kan bli dyrt, veldig dyrt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle svar.
    Ser at ikke alle er like enige om doxa, har lite erfaring med det selv men tror det er veldig gode produkter. Men føler kanskje det er en forsterker mest for musikk. Er også litt redd den ikke er kraftig nok, men jeg kan jo ta feil.

Kan ikke si jeg ble noe særlig klokere, men kan føye til at dette er i en dedikert hjemmekino der film er 90% og musikk 10%. Egentlig ønsker jeg å kjøpe ny eller nesten ny forsterker.(bare sånn det er...)

Noen meninger om parasounden eller andre forslag? Må jo være noen flere på forumet som har noen gode erfaringer å dele. Har også sett litt på marantz pre og effekttrinn. Er dette et godt alternativ? Liker godt designet, og for meg betyr det og endel.. Setter stor pris på alle tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også Doxa tilhører "HiFi folket", hvor fokuset er litt forskjellig fra en hjemmekino.

Parasound var ett merke jeg snuste lenge på, kom meg aldri så langt at jeg fikk testet. Vurderte en A21 som ble til en A51, men like før bestilling ble gjort så dukket Sherbourn opp. Mange vil si at det er det samme som Emotiva, vel, begge merkene har samme eier, med noen likheter, men i følge LSound er det også store forskjeller. Jeg har kjøpt en Sherbourn 7-350, ett kraftverk av en forsterker som innehar nok krefter og lydkvalitet som har gjort at min søken etter effektforsterker er avsluttet, jeg ble så positivt overrasket over effekttrinnet at jeg har forhåndsbestillt en PT7030 fra Sherbourn, og med LSound så er jeg ikke bekymret, har jeg 45 dager på teste ut greiene før jeg bestemmer meg.

Skulle relasjonene til Emotiva alikevel skremme deg så ville jeg ha sett nærmere på Parasound og A51, hvis man undersøker litt så finnes det gode pakketilbud til tider.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Synes også Doxa tilhører "HiFi folket", hvor fokuset er litt forskjellig fra en hjemmekino.

Parasound var ett merke jeg snuste lenge på, kom meg aldri så langt at jeg fikk testet. Vurderte en A21 som ble til en A51, men like før bestilling ble gjort så dukket Sherbourn opp. Mange vil si at det er det samme som Emotiva, vel, begge merkene har samme eier, med noen likheter, men i følge LSound er det også store forskjeller. Jeg har kjøpt en Sherbourn 7-350, ett kraftverk av en forsterker som innehar nok krefter og lydkvalitet som har gjort at min søken etter effektforsterker er avsluttet, jeg ble så positivt overrasket over effekttrinnet at jeg har forhåndsbestillt en PT7030 fra Sherbourn, og med LSound så er jeg ikke bekymret, har jeg 45 dager på teste ut greiene før jeg bestemmer meg.

Skulle relasjonene til Emotiva alikevel skremme deg så ville jeg ha sett nærmere på Parasound og A51, hvis man undersøker litt så finnes det gode pakketilbud til tider.

Tullkall

Doxa funker utmerket til hjemmekino også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tullkall

Doxa funker utmerket til hjemmekino også

Fungerer gjør det, men tror fokuset til Lauvland var noe annet enn hjemmekino når han konstruerte forsterkerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound HALO A31 3x250 watt - AVMAX

Denne virket veldig spennende, hadde jeg ikke nettopp bestemt meg for Sherbourn så hadde denne 3 kanaleren vært en veldig aktuell kandidat.

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound HALO A31 3x250 watt - AVMAX

Denne virket veldig spennende, hadde jeg ikke nettopp bestemt meg for Sherbourn så hadde denne 3 kanaleren vært en veldig aktuell kandidat.
    Er vel i samme leia jeg også, at denne ser spennende ut, noen som har testa den?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

parasund

vil anbefale parasound på swans ja synes det er bra match

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er muligens ikke identiske forsterkere (sherbourn og emo) men på mine RF-7II låt de skremmende likt altså..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •