Android nettbrett og telefon - musikkstrømming - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det gikk fint å styre nettbrettet fra telefonen via xbmc remote. Måtte inn i innstillinger og godta styring fra ekstern enhet etc, og legge inn ip adresse. Så gikk det fint.

Godt mulig noen tilfeldigheter var inni bildet, men xbmc taklet ikke HD-videoer særlig godt på nettbrett mitt. Lagget selv på 720p video, de andre spillerne jeg har takler fullHD svært bra over retina-oppløsningen. Kan jo alltids være mp4-formatet den ikke likte også.

Skulle vel uansett ikke være allverdens til krise siden det er musikk som er det du skal styre

Tablet remote ser greit ut å bruke, ganske rett frem - såfremt man har blåtann på nettbrett, noe jeg ikke har.
    EDIT: Ser ut til at droidmote (krever root hos nettbrettet som skal styres) gjør dette over wifi. Har ikke testet da det er en betalapp =)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjempegod hjelp, Galnes.

Får kjøpa meg eit nettbrett og testa med når eg får lønn. Er det spesielle egenskaper nettbrettet må ha?

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Correct me if i'm wrong? men var det ikke så at Hdmi inn/utganger var gåen på din Onkyo? da er du jo like langt med et nettbrett som kun har digital ut via sin hdmi utgang da..
    det du kan gjøre er å kjøpe en squeezebox mottager og sette opp den slik den blir styrt fra telefonen. da kan du streame spotify og wimp via wifi fra pc og styre boksen med android eller iphone app.. brukte slike bokse finner du til en grei penge!
    jeg hadde selv squeezebox Duet der fjernkontrollen døde.. da satte jeg det bare opp slik! http://avforum.no/forum/showthread.p...77#post1766877
    funket helt flott det :-)
    den har både digital og analog utganger da :-)

edit:
    har forsåvidt en slik mottaker her som du kan få mot porto? siden jeg ikke bruker den lenger. jeg bruker Xbmc som har blitt omtalt tidligere i denne tråden.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Takker for kjempegod hjelp, Galnes.

Får kjøpa meg eit nettbrett og testa med når eg får lønn. Er det spesielle egenskaper nettbrettet må ha?
    Avhengig av løsning vil det holde med wifi og hodetelefonutgang.
    Blåtann vil være fordelaktig for styring via gratisappen tablet remote. HDMI-utgang mot HDMI switch som har optisk/coax ut for å beholde digitallyd. Ser prisen på slike har gått opp siden HDMI-kortet på min receiver tok kvelden for en tid tilbake. Evt. bruke analogutgangen på brettet.

Sitat Opprinnelig postet av runarmoe
    jeg hadde selv squeezebox Duet der fjernkontrollen døde.. da satte jeg det bare opp slik! http://avforum.no/forum/showthread.p...77#post1766877
    funket helt flott det :-)
    den har både digital og analog utganger da :-)
    Det var jo en fin løsning ja
    Rimeligst også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har fått fiksa hdmi inngangane på receiveren no. Så dei går an å bruka. Har og optisk kabel med hodetelefon kontakt i eine enden (til mp3 spelar, minidisc, telefon osv). Kan denne brukast for å overføra signalet digitalt?

Men eg tester gjerne med squeezebox mottakar, viss det er lett å bruka:-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg har fått fiksa hdmi inngangane på receiveren no. Så dei går an å bruka. Har og optisk kabel med hodetelefon kontakt i eine enden (til mp3 spelar, minidisc, telefon osv). Kan denne brukast for å overføra signalet digitalt?
    Så flott, da er det bare behov for HDMI-utgang på brettet. Det tror jeg de aller fleste har. Jeg tror ikke så mange netbrett kjører optisk ut via minijack-utgangen slik som minidisk osv.

Dette til eksempel har HDMI-utgang samt blåtann så du også får styre via tablet remote, uten behov for rooting for å bruke droidmote. ADT kan forøvrig rootes ved å følge guiden her.

Så grei ut den squeezebokx-løsningen, guiden er vel en god indikator på hvorvidt vanskelighetsgraden er akseptabel eller ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg, etter gode råd frå Galnes, fått Andersson 1.0 7 nettbrett i hus:-)

Så då er det berre å gå i gang med å få satt det opp for å få fjernstyrt det. Er det programmet "tablet remote" som er best egna til dette? Går det an å setja dette opp slik at nettbretter kan stånpå/klart heile tida og klart til å para med mobilen, så eg kun treng para telefonen min med det, utan å fysisk røra nettbrettet?

Erfaringar?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BubbleUPnP fungerer godt til å strømma musikk frå nettverket (strømmer til telefon og spelar av på nettbrettet). Så får eg til fjernstyring, så er Spotify og radio delen i boks og.

Men no har eit par nye problem dukka opp. Eg får lyd ut frå HDMI utgangen, men eg får ikkje skrudd av lyden i høgtalaren på nettbrettet. Så no spelar nettbrettet og anlegget av same lyd.

Når nettbrettet har spelt musikk i 30 min. slår skjermlåsen seg på (valgbart kor lenge, men 30 min er maks). Dette stoppar ikkje musikken, og nettbrettet spelar fortsatt av. Problemet er at lyden ut frå HDMI kuttar når skjermlåsen kjem på.

Nokon tips til kva eg kan gjere med desse problema?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Instillinger - utvilkerinnstillinger/utvikling (eller liknende) - "alltid på/hold våken" (eller noe i den) duren.

Det finnes også apper som KeepScreen og ScreenStandby som sørger for at skjermen holdes på.

ScreenStandby-appen skal også kunne tillate at skjermen er av mens HDMI kjører aktivt.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Qed uPlay plus? Den kjører aptx og har digital lydutgang. Da gjør heller dacen din jobben. Koster like over 900kr. Lydkvaliteten blir veldig god, men rekkevidden er fortsatt det svakeste ledd. Men oppholder du deg i samme rom, fungerer det utmerket

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vert artig å testa, men no er nettbrett kjøpt inn til formålet, så då prøver eg å få den løysinga til å fungera optimalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endeleg funne, og slått av, skjermlås instillinga. Har og lasta ned screenstandby, og skal testa det.

Tablet remote fungerer forsåvidt som det skal. Probleet med det er at det kun er pilnavigering o.l. Det gjer at eg må sjå direkte på nettbrettet for å fjernstyra det. Då er poenget med å fjernstyra det borte for min del...

Finst det noko som gjer at eg kan feks ha nettbrettet liggande i eit skap, mens eg startar og styrer appar med telefonen? Altså 2vegskommunikasjon...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har tips til program ala Teamviewer, som fungerer mellom SIII og Andersson 1.0 7 (Android jellybean)?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er visst program som kan go meg funksjonalitet ala airplay. Dette krevjer desverre rooting av telefonen, noko eg ikkje har peiling på.

Men no leser eg på Lydogbilde at Spotify connect skalfungera mellom Android dingsar. Nokon som har fått dette til?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •