Android nettbrett og telefon - musikkstrømming - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kabel frå pc er desverre ikkje mulig, sidan den må gå gjennom heile huset.

Har tidligere brukt acryan hd mini med tradlaust nettverk tilkopla tv og receiver, og var nøgd med det. Problemet no er at anlegget står ein anna plass, der eg ikkje kan bruka tvskjermen til å navigera i musikksamlinga. Derfor lurer eg på om det finst noko som gjer at eg kan bruka telefonen i staden, utan ay eg treng kabel frå telefonen.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    APTV -> airplay og iphone evt ipod tocuh ? Sonos ? Squeezebox er også et alternativ, men jeg fikk mye problemer med den da den ikke fungerte stabilt.

Dragen fikk en belkin bluetooht sak med et par aktive høyttaler til et budsjettoppsett en gang for litt siden, den belkin saken låt helt JÆVLIG ! så det hadde jeg styrt unna !!
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Belkin saken har eg:-) Men lydkvalitet og stabilitet er langt frå godt nok.

Den Airport express saken såg grei ut. Finst det noko sånt som ikkje er for iphone?

Å kunna strømma frå telefon til anlegget over trådlaust nett hadde jo vert greit. Brukar radio, spotify/wimp og bubble upnp på telefonen no, men må ha kabel (som eg vil unngå).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun Aple som har brukande løysing?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple eller Sonos er vel tingen per nå siden logitech har sluttet med squeezebox.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funne nokre dyrare blåtann produkt som lovar gull og grønne skogar, men er veldig skeptisk til blåtann teknologien til musikk.

Har sonos produkt for kun avspeling? Altså utan forsterkaren?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har vel både med og uten amp ja.

Jeg har blitt fortalt at blåtann ikke er tingen, da det har klare begrensninger på datamengde. Ting som går på bredbåndet som airplay og sonos er klart og foretrekke.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluetooth er nok ikkje tingen for meg...

Ser it som sonos connect saman med bridge er det neste alternativet foreløpig. Kan styrast med telefonen, strømmer musikk over nettverk, Har wimp, spotify og radio. Men då er eg oppe i 3 000kr, som er litt vel mykje syns eg.

Mede8er strømmer frå nettverk, kan styrast frå telefonen og den kosyar kun 1800kr.minuset er at den manglar norske radiokanalar og Spotify /wimp. Er generelt litt meir innvikla.

Veldig rart at det ikkje finst rimeleg wifi løysing sim fungerer med Android...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avogtil er det veldig greit å være eplevenn.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja det ser sånn ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert et eplealternativ ?

iPod touch gen 4 1590,-
    apple tv3 749,-
    Total 2339,-

Rask og stabil spotify app, nettradio app, youtube, filmleie, netflix.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser nesten ut som eg må vurdera å bli eplevenn no. Heilt utruleg at rimelegaste alternativet innebære å kjøpa seg ein ipad. Den har eg forsåvidt ingen bruk for anna enn som fjernkontroll. Apple tv vil og utelukkande brukt til musikk, då stereoen står i ein anna del av rommet enn tv (bevisst).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt merke til at mens volumet når eg brukar mp3 spelar som kilde er heilt kurant. Når eg derimot brukar mobilen som kilde, er volumet meget lavt. Er dette fordi den innebygde forsterkaren i telefonen er "svakare"? Vil det i såfall hjelpa å kopla til ein hodetelefonforsterkar?

Noko anna:
    Er det slik at når eg koplar kilde til med analog kabe, så er det DACen i kilden som vert brukt. Viss eg koplar til kilden med feks optisk kabel, så vil det vera DACen i receiver som er i bruk?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har funne nokre dyrare blåtann produkt som lovar gull og grønne skogar, men er veldig skeptisk til blåtann teknologien til musikk.

Blåtann kan fungere svært bra, men en del telefoner sender lyd over blåtann på en svært dårlig måte dessverre. SIII er en av dem.

Det finnes Android TV-løsninger ala appleTV, som kan styres fra mobiltelefonen med Google Remote TV-appen. Både pinner og bokser.

Jeg har ikke testet enda da jeg venter på denne kraftpluggen her

Roku er jo svært populær.

Det finnes også svært mange apper som lar deg kontrollere PC-skrivebordet ditt fra telefonen, samt spotimote, plex og andre finurligheter. Da behøver du kun trådløs sender fra PC til receiver, som på ingen måte behøver å være blåtann-basert. Ala Audioengine W3. Har høstet svært god omtale.

Hvor langt unna står PC-en? Dersom den har blåtannmodul og er innenfor rekkevidde, kan jo du først og fremst prøve å koble Belkin-saken mot PC-en. Se om det gir bedre resultat enn fra telefonen, før du går til innkjøp av nytt utstyr.

Har lagt merke til at mens volumet når eg brukar mp3 spelar som kilde er heilt kurant. Når eg derimot brukar mobilen som kilde, er volumet meget lavt. Er dette fordi den innebygde forsterkaren i telefonen er "svakare"? Vil det i såfall hjelpa å kopla til ein hodetelefonforsterkar?
    Har du volumet stilt til maks i telefonen? Det må stå maks både når signalet overføres per kabel, eller blåtann. Som regel skal det ikke være noe forskjell her, blant vanlige mp3-spillere og mobil.

Noko anna:
    Er det slik at når eg koplar kilde til med analog kabe, så er det DACen i kilden som vert brukt. Viss eg koplar til kilden med feks optisk kabel, så vil det vera DACen i receiver som er i bruk?
    ja

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for meget utfyllande svar.

Pc står i 2.etg saman med ruteren. Receiveren står i stova i 1.etg, og ikkje kopla til tv. Den vert stort sett brukt til radio (app på telefonen), musikk strømma frå pc til telefonen eller musikk frå mp3 spelar. Det eg er ute etter er egentlig berre å få overført lyden frå telefonen til anlegget utan å bruka kabelen.

Når det gjeld volum så står mp3 på 24 av 25.dette gir høgt nok volum til at eg ikkje kan skru volumet meir enn moderat opp på receiveren. Med telefonen står volum på fult eller hakket under. Då har eg stort sett volum på nesten fult eller fult på receiver.

Edit: Då har eg forstått det rett. Skal testa med optisk kabel eg har liggande. Har tru på at DACen i receiveren er hakket betre enn den i telefonen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for meget utfyllande svar.

Pc står i 2.etg saman med ruteren. Receiveren står i stova i 1.etg, og ikkje kopla til tv. Den vert stort sett brukt til radio (app på telefonen), musikk strømma frå pc til telefonen eller musikk frå mp3 spelar. Det eg er ute etter er egentlig berre å få overført lyden frå telefonen til anlegget utan å bruka kabelen.
    Overføring fra telefon direkte til receiver blir noe vanskelig, når blåtann ikke går. Iallefall uten en skjerm inni bildet.

Det enkleste ville vel vært xbmc på PC og xbmc remote på telefonen. Så koble PC trådløst til receiver med Audioengine W3.

Alternativt, kjøpe et billig nettbrett til under tusenlappen med SD-kort og HDMI og få over alt der. Da vil du jo også kunne ha tablet remote på telefonen, samt få digitallyden håndtert av receiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To veldig gode forslag, Galnes. Eg ser det er mulig å få neettbrett med hdmi og android godt under tusenlappen no. Dette må vel kunna brukast som kilde og ganske enkelt styrast frå sIII?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tablet remote er vel en av flere som kan benyttes for å styre brettet via mobilen.

Å legge inn xbmc på nettbrettet og styre med xbmc remote på telefonen burde vel også gå(?).

Jeg kan teste ut et par forskjellige løsninger i helga.

Av rimelige nettbrett er jeg svært fornøyd med Ainol. Den nettbutikken sender kjapt, og tar man det med DHL, kommer den fort på døra også. Både Novo 7 Venus og Novo 10 Hero II burde holde i lange baner til dette formålet. Samme innmat i de to. Om spilling også er av interesse kommer man litt lengre med Novo 9 spark (den har jeg).

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •