Spiller dette Cerwin-Vega VE-15F bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spiller dette Cerwin-Vega VE-15F bra?

Hei!

Vurderer å kjøpe Yamaha RX-V773BL med en Behringer EP2000 til mine to fronthøyttalere som er Cerwin-Vega VE-15F.

Vil dette kjøre de bra?

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg kjørte EP4000 på et par CLSC-12 følte jeg at det holdt greit, problemet er at de ikke hadde stor nok kontroll over bassen slik at denne bunnet et par ganger for meg når jeg mer enn gjerne skulle spilt høyere

Hva er budsjettet ditt? Jeg hadde ikke gått for PA + Reciever om du ikke har planer om hjemmekino senere. Du kan få billigere forforsterker trinn enn å heller legge mer penger i effekt.

Jeg har kjørt mine VS12 på maks av det signalet DACen min leverte med fullt pådrag(volum på maks) ut fra P3 forforsterkeren min i 2 timer i strekk uten noen form for forvrengning eller bunning med Midgard Oberon monoblokker. Har også prøvd CLSC-12 på de monoblokkene og det er merkbart at Midgardblokkene har mer kontroll på bassene. Visa endte med at den ene kobbertråden som går fra terminalene på den ene bassen røyk tvert av på grunn av vandringene.

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Da jeg kjørte EP4000 på et par CLSC-12 følte jeg at det holdt greit, problemet er at de ikke hadde stor nok kontroll over bassen slik at denne bunnet et par ganger for meg når jeg mer enn gjerne skulle spilt høyere

Hva er budsjettet ditt? Jeg hadde ikke gått for PA + Reciever om du ikke har planer om hjemmekino senere. Du kan få billigere forforsterker trinn enn å heller legge mer penger i effekt.

Jeg har kjørt mine VS12 på maks av det signalet DACen min leverte med fullt pådrag(volum på maks) ut fra P3 forforsterkeren min i 2 timer i strekk uten noen form for forvrengning eller bunning med Midgard Oberon monoblokker. Har også prøvd CLSC-12 på de monoblokkene og det er merkbart at Midgardblokkene har mer kontroll på bassene.
    Grunnen til at det er receiver er pga. det er i hjemmekinoen min. Budsjettet mitt er vel på rundt 7000 kroner. Folk jeg har snakket med dette om før sier at om jeg kjøper EP2000 som da har rundt 650W i 8Ohm vil kjøre høyttalerne helt på maks.
    Hva annet ville du anbefalt meg?

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang
    Grunnen til at det er receiver er pga. det er i hjemmekinoen min. Budsjettet mitt er vel på rundt 7000 kroner. Folk jeg har snakket med dette om før sier at om jeg kjøper EP2000 som da har rundt 650W i 8Ohm vil kjøre høyttalerne helt på maks.
    Hva annet ville du anbefalt meg?
    Det vil vel holde bra, men som sagt har jeg opplevd bunning når låter med massiv dypbass ble spilt på et par CLSC-12 med EP4000. En bekjent kjører 2 par CLSC-12 i parallell(4ohm) på EP4000 og han er mer enn fornøyd.

Du velger altså EP2000 fordi du da går innenfor budsjett?

Jeg opplever uansett Behringer PA trinnene som mye effekt for lite penger og er det samme jeg "anbefaler" andre om å handle når de trenger mye krefter for lite penger til sine CV.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EP2000 leverer bare 350w i 8ohm.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil vel holde bra, men som sagt har jeg opplevd bunning når låter med massiv dypbass ble spilt på et par CLSC-12 med EP4000. En bekjent kjører 2 par CLSC-12 i parallell(4ohm) på EP4000 og han er mer enn fornøyd.

Du velger altså EP2000 fordi du da går innenfor budsjett?

Jeg opplever uansett Behringer PA trinnene som mye effekt for lite penger og er det samme jeg "anbefaler" andre om å handle når de trenger mye krefter for lite penger til sine CV.
    Parallell vil det si at det er mono?

Jeg velger EP2000 fordi det er de jeg har fått anbefalt og de var ganske billige. Noen andre alternativ? Er EP4000 verdt de ekstra kronene?

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parallell vil det si at det er mono?

Jeg velger EP2000 fordi det er de jeg har fått anbefalt og de var ganske billige. Noen andre alternativ? Er EP4000 verdt de ekstra kronene?
    Det betyr at høytalerene er koblet parallellt, 2 høytalere er koblet parallellt over en kanal, impedansen halveres bare. Han kjører stereo, men har da 2 høytalere per kanal.

Det er en prisforskjell jeg fint hadde tatt meg råd til

4SOUND.no - Forsterker Behringer EP4000 (Art:209248)

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr at høytalerene er koblet parallellt, 2 høytalere er koblet parallellt over en kanal, impedansen halveres bare. Han kjører stereo, men har da 2 høytalere per kanal.

Det er en prisforskjell jeg fint hadde tatt meg råd til

4SOUND.no - Forsterker Behringer EP4000 (Art:209248)
    Så akkurat nå at Behringer EP4000 koster MINDRE enn EP2000. Hvorfor gjør det egentlig det? :O

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du sett det?
    På 4Sound.no
    EP2000 - 2199,-
    EP4000 - 2699,-

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du sett det?
    På 4Sound.no
    EP2000 - 2199,-
    EP4000 - 2699,-
    Beklagee, blingsa med prisen! :P Hadde sett på litt andre steder og.
    Går nok for EP4000 istedenfor EP2000 da.
    Så konklusjonen er da at VE-15 vil kjøres bra med den Yamaha receiveren og Behringer EP4000?

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok funke greit, men vær obs på at det er mye viftestøy fra disse forsterkerene, så en vifte mod. må påregnes hvis du skal bruke de i hjemmekino.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklagee, blingsa med prisen! :P Hadde sett på litt andre steder og.
    Går nok for EP4000 istedenfor EP2000 da.
    Så konklusjonen er da at VE-15 vil kjøres bra med den Yamaha receiveren og Behringer EP4000?
    Vil tro det skulle være krefter nok til å spille greit høyt uten å knekke noen diskanter

Viftestøy ja.. Det regner jeg med at du tåler? Evt. setter du inn en kvalitetsvifte.

Newcomer old cerwin sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ep4000 er vel målt til ca 450w i8ohm og ca 650w i 4ohm, så vist ikkje d er nok så veit ikkje eg :-P

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det skulle være krefter nok til å spille greit høyt uten å knekke noen diskanter

Viftestøy ja.. Det regner jeg med at du tåler? Evt. setter du inn en kvalitetsvifte.
    Tåler viftestøy, men hvis det er helt forferdelig får jeg vel ta en viftemod.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •