Bruke HT terminalene på yamaha reciveren når jeg i tillegg bruker effekt ved siden av

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke HT terminalene på yamaha reciveren når jeg i tillegg bruker effekt ved siden av

Er det skadelig og koble til noen ekstra HT på samme utgangene på reciveren som jeg bruker til pre out og inn i effektforsterkern??

Ble noe rart det spm her men prøver alikevell
    Bruker forøverig en gammel yamaha 595 som pre mot en parasound a21

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke spørsmålet helt:

Mener du å koble HT på pre-out? I så fall, nei! Det vil ikke pre-out utgangen være veldig glad i.

Hvis du mente å koble pre-out inn på inngangen av en effektforsteker, vil det gå helt fint.

Du kan også på enkelte forsterkere, og nøden er stor, koble yamaha-ens HT utgang inn på ampen. Uten at jeg er sikker på om parasound ampen støtter dette.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det jeg prøver og si er, jeg har koblet parasounden til som effekt via pre out på reciver. og kjører hovedhøytallere via parasounden. men så har jeg ett par andre høytallere jeg kunne tenkt meg og koblet til via høytaller utgangene på yamahaen samtidig. altså koblet til som fronter på yamahaen i tilegg!!!

Vet ikke om det ble noe lettere og forstå, sitter her etter ett par glass cognac og bare funderer på og prøve noe nytt

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det var bedre. Pre-out på yamahaen sender ut signalet før den går inn i forsterkerdelen. Det betyr at det går aldeles fint å bruke pre-out mot parasound samtidig som du bruker ampen i yamahaen.

Lykke til
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Joda, det var bedre. Pre-out på yamahaen sender ut signalet før den går inn i forsterkerdelen. Det betyr at det går aldeles fint å bruke pre-out mot parasound samtidig som du bruker ampen i yamahaen.

Lykke til
    Men det står vel at du ikke skal gjøre det, jeg mener at du ikke skal sette opp dobbelt sett av fronter og koble et sett over pre+effekt og det andre på ht utgangen for front ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sjekka jeg servicemanualen på min Yamaha RX-V757, og du har helt rett. Det står faktisk i manualen at du ikke skal bruke ampen når du kobler signalet ut på pre-out.

Når jeg ser på skjema, ser jeg at pre-out signalet på yamaha hentes fra det forsterkede signalet - dvs. etter effekttrinnet. Kobler man på en høyttaler på yamahaen, vil det påvirke signalet som går ut på pre-out.

Merkelig gjort av Yamaha...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •