Receiver til KEF KHT-3005 (egg)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til KEF KHT-3005 (egg)

Kjøpte denne pakken på "black friday"-tilbud til 7.995 kr på MPX på fredag:
    KEF KHT3005SE Høyttalerpakke - Hvit høyglans

Nå er jeg på utkikk etter en passende receiver til å drive disse høyttalerne, og gjerne også en blu-ray-spiller. Var innom Soundgarden og da var det umiddelbare svaret Pioneer VSX-922, som de tilfeldigvis også har et pakketilbud på inkl. Pioneer BDP-150 blu-ray-spiller t.o.m. fredag til 3.495 kr:
    Pioneer VSX-922 og BDP-150 Hjemmekinopakke - Sort

Hva mener dere, er dette et greit tilbud og et godt valg til disse høyttalerne ? Eller bør jeg heller se på andre alternativer, evt. hvilke ? Da tenker jeg på prisklassen 3-4.000 kr for receiveren (regner med pakkeprisen er vanskelig å matche).

Anlegget er ment å brukes til både hjemmekino (TV, blu-ray og DVD) og musikk (streaming/Wimp og radio). Jeg bruker forøvrig iPhone og iPad og vil gjerne ha en receiver med Airplay, internettradio etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har identisk historie og samme spørsmål som "trondhb" forteller - Venter derfor spent på gode råd i denne tråden!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forresten at receiveren nå selges for 2.995 kr og blu-ray-spilleren for 795 kr rundt omkring, så pakketilbudet til Soundgarden med 3.495 kr for begge deler er vel for så vidt ikke så fantastisk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en grei forsterker som er ganske billig nå Yamaha RX-V571 Black - Hjemmekino

Jeg har yamaha og noen kef q1 bakhøyttalere og syns det låter bra sammen med yamaha.

Men kan jo være greit med pre-out's vist du en gang skal oppgradere anlegget med nye høyttalere og en effektforsterker en gang i tiden.
    Men da må du nokk opp et par lapper

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er høyttalere som virkelig fortjener litt mer enn det 922 kan levere. Jeg har ett søskenbarn som nettopp kjøpte dette settet sammen med en HK AVR265 forsterker. Og dette spiller utrolig bra! Så jeg hadde nok vurdert og legge en tusenlapp ekstra i budsjette ditt og kjøpt den fra Harman Kardon.

Konge høyttalere foresten. Spiller helt utrolig bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vurderer Yamaha RX-V773 til disse høyttalerne. Ser den selges for 3995,-. Er dette ein grei kombinasjon, eller "fortjener" dei enda bedre?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon receivere funker utmerket til de syntes jeg. Bruker Denon AVR 1911 og de spiller helt rått!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Stian
    Dette er høyttalere som virkelig fortjener litt mer enn det 922 kan levere. Jeg har ett søskenbarn som nettopp kjøpte dette settet sammen med en HK AVR265 forsterker. Og dette spiller utrolig bra! Så jeg hadde nok vurdert og legge en tusenlapp ekstra i budsjette ditt og kjøpt den fra Harman Kardon.
    Trenger jo ikke det heller, Elkjøp selger den for 2.995 kr nå Harman Kardon 7.1 receiver AVR 265 - Elkjøp
    Dette må jo være et meget bra tilbud når Soundgarden og "alle andre" tar 2.000 kr mer for den... Liker utseendet også. Den kan absolutt være et alternativ.

Edit: Ser at den mangler Airplay og også er litt mer begrenset i forhold til tilleggsfunksjoner enn nyere receivere, så ble litt usikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Yamaha RX-V573 ? Ser den fikk god kritikk i Lyd & Bilde ihvertfall: Yamaha RX-V573 | Lyd & Bilde

3.795 kr er akseptabelt.

Edit: Eller RX-V773, til 3.995 kr, er vel enda bedre regner jeg med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Elkjøp Megastore her i Trondheim i kveld. Da jeg spurte hvilken receiver han ville anbefale til "eggene" sa han med en gang at Kef og Marantz er en veldig bra match. Mer spesifikt anbefalte han SR 5007 som koster 7.495 kr. Må nok innrømme at jeg faktisk hørte en viss forskjell på denne og Yamaha RX-V773 (på musikk), men så er det jo bortimot den doble prisen også da.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Eggene" dine har jeg ikke hørt, men på mine KEF foretrakk jeg Onkyo fremfor Yamaha som musikkformidler. Forutsatt at eggene dine har noe av samme sound/klang så kan Onkyo ha noen alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på TX-NR616, men den har dessverre ikke Airplay som jeg gjerne vil ha.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondhb
    Har sett på TX-NR616, men den har dessverre ikke Airplay som jeg gjerne vil ha.
    Apple TV er jo et alternativ, som ikke koster skjorta

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For så vidt ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Soundgarden igjen i dag, og snakket med en annen person enn sist gang. Han mente Pioneer VSX-922 blir for svakt og hadde 2 anbefalinger (jeg sa at jeg i utgangspunktet var ute etter en receiver til 4-5.000 kr):

Marantz NR1603
    For så vidt kjekt med den litt smalere størrelsen (som han ikke mente går ut over kraften) uten at det er noe viktig punkt. Men en del over mitt budsjett (6.500 kr) og derfor neppe aktuell. Derimot har de en demo-NR1602 som han antydet han kunne selge meg til 4.500 kr (koster 4.990 kr ny ser jeg). Omtrent samme spesifikasjoner visstnok. Må se litt nærmere på denne.

Harman/Kardon AVR170
    En del færre tilkboblingsmuligheter etc., noe som han sa han egentlig hadde sansen for da du likevel har det du behøver og slipper å betale ekstra for noe som uansett ikke brukes. 5 kanaler og ikke 7 i forhold til de andre jeg har sett på, bl.a. Yamaha RX-V773. Pris 4.000 kr.

Jeg nevnte også at jeg hadde sett på Yamaha, siden de ikke forhandler dette kunne han ikke uttale seg "offisielt" om dem, men han sa at han personlig hadde sansen for Yamaha og at dette sikkert også ville fungere greit.

Ser ellers at tidligere nevnte H/K AVR265 nå er satt opp i pris igjen hos Elkjøp fra 2.995 kr til 4.649 kr Mulig dette var et tilbud man bare skulle slått til på tvert... Usikker på hvorfor men det kan vel komme tilsvarende tilbud senere muligens. Denne er vel bedre enn AVR170 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha RX-A2020

Har samme "egg", og kjører de per i dag på en RX-V667. Det funker greit nok, uten at det når de helt store høyder.

Men, jeg går på en heeeelt uforutsett smell om ganske nøyaktig to uker, for da er det noen som pakker ut en Wii-U. Den skal erstatte en normal Wii, men den nye kommer jo til å trenge en hdmi-port, hvilket 667-en ikke har å tilby ettersom det allerede er stappfullt.

Situasjonen er selvfølgelig veldig lei, men det er jo et snev av hell i uhellet her, for dette er jo en utmerket anledning til å få seg ny forsterker (gjett om husvaranen føler seg lurt).

Selv har jeg siklet litt på RX-A2020, men tror vi det blir overkill for "eggene"?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører KEF eggene med en Marantz 7007,
    sinnsyk fin lyd :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne pakken på "black friday"-tilbud til 7.995 kr på MPX på fredag:
    KEF KHT3005SE Høyttalerpakke - Hvit høyglans

Nå er jeg på utkikk etter en passende receiver til å drive disse høyttalerne, og gjerne også en blu-ray-spiller. Var innom Soundgarden og da var det umiddelbare svaret Pioneer VSX-922, som de tilfeldigvis også har et pakketilbud på inkl. Pioneer BDP-150 blu-ray-spiller t.o.m. fredag til 3.495 kr:
    Pioneer VSX-922 og BDP-150 Hjemmekinopakke - Sort

Hva mener dere, er dette et greit tilbud og et godt valg til disse høyttalerne ? Eller bør jeg heller se på andre alternativer, evt. hvilke ? Da tenker jeg på prisklassen 3-4.000 kr for receiveren (regner med pakkeprisen er vanskelig å matche).

Anlegget er ment å brukes til både hjemmekino (TV, blu-ray og DVD) og musikk (streaming/Wimp og radio). Jeg bruker forøvrig iPhone og iPad og vil gjerne ha en receiver med Airplay, internettradio etc.
    POKKER!!!! Jeg har vært på utkikk etter dette settet til en rimelig penge en stund nå, og dette tilbudet fikk jeg ikke med meg! Si fra hvis du vil selge settet ditt til meg :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Fikk bare tilfeldigvis med meg tilbudet jeg også, via en kompis som hadde opprettet varsling på prisjakt.no. Så det kan anbefales hvis man vil følge med litt ekstra på et bestemt produkt.

Det ligger nok an til at det blir Harman/Kardon AVR 170 på meg. Snakket lenge med en kar på Soundgarden i dag og han sa faktisk at han ville ikke vurdert noen annen receiver under 10.000 kr. Har avtalt å få testet oppsettet hos dem på lørdag formiddag, regner med det blir handel etter det.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Fikk bare tilfeldigvis med meg tilbudet jeg også, via en kompis som hadde opprettet varsling på prisjakt.no. Så det kan anbefales hvis man vil følge med litt ekstra på et bestemt produkt.

Det ligger nok an til at det blir Harman/Kardon AVR 170 på meg. Snakket lenge med en kar på Soundgarden i dag og han sa faktisk at han ville ikke vurdert noen annen receiver under 10.000 kr. Har avtalt å få testet oppsettet hos dem på lørdag formiddag, regner med det blir handel etter det.
    Akkurat det syns jeg var sterke ord !!

H/K AVR 170.... beste receiver under 10k ???

Og så koster den 4k , har kun 5 kanaler - den syns jeg var vel drøy for å si det mildt!
    Men at den kan hevde seg bra i 3-4k klassen , det kan jeg gå med på , men selv hadde jeg ikke valgt H/K!
    Hadde stått mellom Yamaha.Pioneer og Denon !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •