Receiver til KEF KHT-3005 (egg) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, enig i at det nok er litt i overkant. Men tror nok at den er et godt valg i "budsjettklassen". Han mente ihvertfall at den slår "alt" i denne prisklassen (under 5.000 kr) og egentlig burde kostet mer.

AVR 270 har vel 7 kanaler men koster 2.000 kr mer, den har de ikke testet i butikken her ennå. Ser ikke for meg at jeg kommer til å utvide med flere høyttalere i overskuelig framtid uansett, så at AVR 170 har "bare" 5 kanaler er ikke noe problem for min del.

Han mente forøvrig også at den eneste grunnen til å kjøpe Marantz NR1603/NR1602 er at man ikke har plass til en "vanlig" høy receiver, og at han uten tvil burde valgt AVR 170 framfor Marantz'en, selv om den koster et par tusen mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Egg 3005

Hei dere har samme Kef settet og sliter med å finne forsterker som spiller rent på lavt volum. Pioneer 818 som jeg har nå klarer dette dårlig på lavt volum.
    Hva er etter deres mening en passende reciever som har fokus på lave og klare toner?

MPX.no - Onkyo TX-NR717B hjemmekinoreceiver

DENON AVR-2313 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Yamaha 7.1 receiver RX-A820 (sort) - Lefdal

Harman/Kardon AVR270 surroundreceiver - Sort

Blir bare forvirret jo mer eg leiter.

Hjelp.

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kef egg, som trådstarter kaller dem. Har i 2 - 3 år brukt Pioneer lx51 på dem. Pioneer har en ren og fin oppløst lyd men mangler punch. Spesielt på musikk.
    Kjøpte en H/K avr270 i dag og første inntrykket er veldig bra. Nok av power og punch men ikke like detaljert som Pioneer. Nå har jeg ikke fått fin kalibrert ennå så kan sikkert bli bedre. Alt i alt en mye bedre forsterker. Mye nymotens specs i forhold til min gamle Pioneer. Får teste litt mer musikk og film til helga.
    Var innpå tanken om Marantz sr6006 men slo det fra meg etter en prat med Soundgarden. Han anbefalte avr170 men den mangler 7.1/sone 2 + litt annet småtteri. Så jeg gikk for storebror. So far so good :-)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondhb
    Det ligger nok an til at det blir Harman/Kardon AVR 170 på meg. Snakket lenge med en kar på Soundgarden i dag og han sa faktisk at han ville ikke vurdert noen annen receiver under 10.000 kr. Har avtalt å få testet oppsettet hos dem på lørdag formiddag, regner med det blir handel etter det.
    haha, det er flere kanonreceivere til den prisklassen som nesten sikkert er bedre ;-) Onkyo, Yamaha og Pioneer er de som har fått mest skryt det siste året, hvertfall det jeg har fått med meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Opp til 10.000 kr" var det han fyren som nevnte, budsjettet mitt er (ihvertfall i utgangspunktet) opp til 5.000 kr. Så anbefalinger av receivere til 9-10.000 kr er slik sett ikke så interessant for min del.

Lite tester å bli klok på synes jeg, Yamaha RX-V773 f.eks. har jeg ikke sett en eneste norsk test på ihvertfall.

Litt hektisk for min del nå før jul, samtidig som receiveren ikke er på lager, så jeg har satt innkjøp på vent til over nyttår. Så fortsatt litt tid til å gjøre enda mere research og sikkert bare bli enda mer forvirret...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runejj
    Jeg har også kef egg, som trådstarter kaller dem. Har i 2 - 3 år brukt Pioneer lx51 på dem. Pioneer har en ren og fin oppløst lyd men mangler punch. Spesielt på musikk.
    Kjøpte en H/K avr270 i dag og første inntrykket er veldig bra. Nok av power og punch men ikke like detaljert som Pioneer. Nå har jeg ikke fått fin kalibrert ennå så kan sikkert bli bedre. Alt i alt en mye bedre forsterker. Mye nymotens specs i forhold til min gamle Pioneer. Får teste litt mer musikk og film til helga.
    Var innpå tanken om Marantz sr6006 men slo det fra meg etter en prat med Soundgarden. Han anbefalte avr170 men den mangler 7.1/sone 2 + litt annet småtteri. Så jeg gikk for storebror. So far so good :-)
    Hmmm... kva var argumenta til Soungarden som gjorde at du slo fra deg SR6006?

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, mente sr5006.
    Harman kardon har en bedre bildeprossesor og mer power. Og rett og slett en bedre match for kef høytalerne. + Jeg syntes Marantzen tok seg bedre ut på bilder enn i virkeligheten. Litt billig utsende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En onkel av meg har ett av lillebrødre settene til det KEF3005 og han bruker Yamaha rx-663 på sitt og er godt fornøyd med det oppsettet.

Jeg har samme forsterker på Klipsch her i huset og er godt fornøyd med lyden det og gir.

så alt i alt kan jeg med den lille erfaringen min si meg godt fornøyd med hva Yamaha har fått ut av det jeg har hørt på. Hadde før en Denon forsterker, men det hjalp godt på musikklyden for mine ører å skifte til Yamaha ( og kjøre bi-amp) på hovedhøyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge han som skrev denne testen så kommer de (Lyd & Bilde) snart med en test av RX-V773. Han sier han har tro på den og at jeg trygt kan velge den, basert på erfaring med andre Yamaha-modeller.

Han mener H/K AVR 170 blir litt knapp og ville heller vurdert AVR 270/275.

Testen av KEF-høyttalerne der de fikk kjempekritikk og terningkast 6 ble kjørt på Onkyo TR-616. Han nevner også TR-717. Men de har vel ikke Airplay som jeg helst vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne omtalen av Yamaha RX-V673 som kanskje kan være av interesse for noen: Yamaha RX-V673 review from the experts at whathifi.com

What HiFi kårer den altså til
    PRODUCT OF THE YEAR
    Best home cinema amplifier £350-£700

Tror jeg går for RX-V773 da prisen uansett ser ut til å være den samme, og da i titan. Ble i tvil om AVR 170 etter at jeg var i kontakt med han i Lyd & Bilde, og AVR 270 koster 2.000 kr mer enn Yamaha-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Yamaha RX-V773TI i hus Monteres i løpet av uka.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk etter lang ventetid endelig svar fra KEF sentralt om hvorfor de oppgir 120hz som crossover frekvens for 3005-settet, selv om satellittene har 70hz oppgitt som nedre frekvensområde:

"We recommend 120 Hz as the crossover pint for our satellites as the LFE boundary/cut off is normally at 120Hz.
    Most subwoofers can more than adequately handle frequencies below 120Hz and this will leave the satellites
    to concentrate on anything above 120Hz more efficiently.
    There is a little bit of leeway if you wanted to crossover at a lower frequency (no lower than 90Hz) but there will be
    more chance of damaging the speaker at higher volumes.
    Best Regards
    Andy Gough
    Service Manager
    andy.gough@kef
    www.kef.com
    Direct Line: +44 1622 766624"

Syns det er finurlig at han mener at man absolutt ikke må gå under 90hz, mens soundgarden anbefaler 80hz som et fint utgangspunkt på samme settet...

Til info for andre som lurer :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef KHT-3005 + Yamaha RX-V773 fungerer helt ypperlig :-D Veldig godt fornøyd, skal teste mer i helga.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •