Yamaha Rx-v459, mistet fjernkontroll, hva gjør jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha Rx-v459, mistet fjernkontroll, hva gjør jeg?

Hei!
    Nett skaffet meg ein yamaha rx -v459 forsterker. Har koblet til center, front og bakhøytalerne. Men, hvilken utgang osv skal jeg bruke? http://i.computer-bild.de/imgs/1/1/0...66664af57b.jpg Sånn ser den ut bak. Er en utgang som heter surround der men da får jeg ikke lyd i noe. Nå bruker jeg Cd utganger, da funker bare front høytalerene. Meget dårlig forklart, men er helt brød på dette emnet. Noen som kan hjelpe?

EDIT : Har nå funnet ut at det er siden jeg ikke har fjernkontrollen, men hvor kan jeg evt skaffe en ny? og hvist jeg skaffer universal, hvilken må jeg ha da? å er det ikke mulig å stille på dette via selve forsterkeren??

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra hvilken spiller regner du med å få surround, og hvordan har du koblet den til Yamahaen?
    Forklar tilkoblingene dine hele veien så blir det lettere å svare på spørsmålet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Front er koblet til front, center til center, bak til bak og sub til sub. RCA kabelen er koblet til cd utgangen nå. Skjønner ikke en drit av dette :-( har forresten kun prøvd å spille av musikk i spotify, og lyd fra tv'n.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du få surround (sånn ekte) må du bruke en av de digatale inngangene oppe i høyre hjørne på bildet du linka til, og spille film på ,feks, en dvdspiller.
    Har du brukt en av audioinngangene oppe i venstre hjørne skal du allikavel få lyd i flere høytalere hvis du velger rett progr i forsterkeren.
    De velger du mellom med de grønne knappene på fjernkontrollen, prøv deg frem og trykk gjerne flere ganger på hver knapp da de ofte har flere funksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fjernkontrollen.. Men dette kan vell gjørest fra selve forsterkeren? Får prøve litt til imorgen :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukefer
    Har ikke fjernkontrollen.. Men dette kan vell gjørest fra selve forsterkeren? Får prøve litt til imorgen :-)

Niks.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Så jeg må altså ha kontrollen.. Hvor kan jeg kjøpe den? :-) takk for hjelpen!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haukefer
    Hmm.. Så jeg må altså ha kontrollen.. Hvor kan jeg kjøpe den? :-) takk for hjelpen!
    Snakk med forrig eier, han har den vel ? Du kan og skaffe universal kontroll, men når du skal inn i menyer og slik kan det være en fordel med den originale. Tror det er dyrt å skaffe nye via leverandør.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Snakk med forrig eier, han har den vel ? Du kan og skaffe universal kontroll, men når du skal inn i menyer og slik kan det være en fordel med den originale. Tror det er dyrt å skaffe nye via leverandør.
    Nei, han hadde den ikke.. Jeg trodde ikke det var så nøye me den kontrollen hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •