Onkyo TX-NR717B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR717B

Akkurat kommet ihus etter black friday-salget hos Komplett. tenkte at her kunne folk legge inn erfaringer.
    Først: Nettverk-usb dongle kjøper dere ikke den orginale men denne:
    Komplett.no - TP-LINK TL-WN722NC Wireless adapter

Koster bare 179,- og har skikkelig antenne så du er sikker på kontakt. Den orginale er crap iflg. am. brukere og koster det 3-dobble.. Den fra Komplett er plugg & play og funker supert her.

Ellers har jeg akkurat kobla forsterkeren opp og lydmessig en stor forbedring fra min gamle Pioneer ASX-AX2AV.
    Lydmessig mye bedre trøkk i stereo og bedre lyd.
    I surround er den mye bedre å separere lydkanalene enn min gamle pioneeer....

Sliter med å få opp min gamle dvd-hdd spiller fra Sony, men skal vel få det til... Eller blir det ny Blue-ray... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har Onkyo TX NR-616B i huset og der funket det ikke med noe annet trådløs adapter enn det orginale :S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok forskjell på 616 og 717. Som sagt her funker alt trådløst helt supert.

Og nå funker dvd-spilleren og ... Så da får blue-ray vente

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde prøve Audyssey Dynamic EQ viss du ikke har den på,den hjelper
    en del på lyden
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt Audyssey nå og er kanonfornøyd med lyden. Har ikke sub og mine AUdio pro fronter leverer nå skikkelig bass, noe jeg ikke hadde før med min pioneer reciever. nå savner eg ikkje en sub. Trenger det ikke og har det ikke. Så langt kanonfornøyd med 717.
    Ser på linken over at de med sub får altfor mye bass, men men... her må man jo jobbe sjøl med oppsettet sitt.

Ellers har eg prøvd å programmere fjernkontrollen nå, men der er det en nedtur gitt. Støtter ikke Grundig 8860, og heller ikke min gamle Sony DVD-recorder.
    Men har Harmody One så det er nada problem sånn sett, men hadde vært kjekt å få alt inn på Onkyo-kontrollen.....

(Det gode er at nå har kjerringa endelig gått med på ny tv. Så snart kommer Pana ST50 i hus... Og da går PX80 42" i kjelleren sammen med gamle recieveren om ingen vil kjøpe den.)

Ellers kom Junior hjem på perm og la inn sin Spotify-konto og det gikk så det suste. Han var fornøyd med det ... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Dynamic Volume og erfaringer? Skal fikse variasjoner i volume level....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om det mulig å justere ned styrken på oppstartsbilde fra forsterkeren? Tenker spesielt på ONKYO-logoen. Den har antydning til innbrenning på tv'en.....

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    noen som vet om det mulig å justere ned styrken på oppstartsbilde fra forsterkeren? Tenker spesielt på ONKYO-logoen. Den har antydning til innbrenning på tv'en.....
    Høres merkelig ut:???: ONKYO-logoen er der jo bare noen sekunder under
    oppstarten av receiveren.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det samme på min Panasonic ST50 når jeg starter opp, men ser ikke noe til det når dekoderen eller hva det måtte være fyrer i gang å begynner å vise bilde.
    Virker som om den NeoPlasmaen ghoster litt når den er kald...
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei Onkyo-logoen er ikke lenge framme men fy flate så skarp den er. Så hadde vært kjekt å få justert dette ned, men er vel ikke mulig....
    Kanskje vi skulle sende en mail til Onkyo og be om en oppdatering på dette....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sendt en mail så får vi se hva de svarer.....
    Går jo an å justere dette ned fra Forsterker forsåvidt, men det gjelder jo da også bildet generelt, så det er lite aktuelt.....

Virker som at med kald skjerm er det lite som skal til ja, som Skåra sier....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være at dette er etn dumt spørsmål, men jeg spør likevel. Jeg har et Samsung HT-C7550W greie fra før. Nå har det seg sånn at selve....blu-ray spiller tingen som alle høytalerene er koblet inn i tok kvelden, og jeg gikk til inkjøp av en Onkyo TX-NR717B.

Det jeg lurer på er, kan samsung høytalerene kobles til denne, eller vil det ødelegge recieveren? De er opgitt til 3 ohm, så tar ingen sjanser, da får jeg heller prøve å skrape sammen penger til noen andre høytalere, men kunne det overflødige av Samsung "anlegget" fungert hadde det vært gunstig. Noen som vet noe om dette? På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    717 kan settes til 4 OHM ut og da skulle det være greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Onkyo at dette kunne\ville de ikke gjøre noe med på en update....
    Jaja - fikk no svar iallefall

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt problemet,Onkyo logoen er der bare noen sekunder,og viss du
    får inn brenning så tror jeg nok at det forsvinner ganske kjappt Har plasma selv
    og Onkyo receiver,og har aldri sett på det som noe problem,da logo innbrenningen forsvinner nesten med en gang

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja får da håpe at det ikke blir permanent.
    men hvorfor skal det være nødvendig å sende logoen ut med full effekt....
    Dette kunne man gjort noe med.... men men.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blåser liv i denne 717B-tråden med å si at Onkyo har virkelig levert varene her. Jeg har koblet de på Euphonia MS4 for å teste, og jeg har fått helt bakoversveis av hele greia. Selv om det er en 7.2-reciever leverer den også i bøttevis i stereo. Med romkorreksjon, Bi-Amp og Dynamic EQ er det bare helt fantastisk hva man får ut av to høyttalere, både på høyt og lavt lydnivå. La forresten merke til at nettsteder selger denne på 50% nå, det er et godt kjøp.
    Dali Euhponia MS4 | Dali Mentor Vokal | Dali Ikon 5 MKII | XTZ 99.W12 |
    Yamaha CX-A5000 | Parasound A51 | Har en Prasound A21 til overs for øyeblikket |
    JVC HD750 | Oppo BDP-93 EU | Abrahamsen V6.0 UP | Apple TV | Altibox |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettter et års bruk kan jeg si meg helt enig i at forsterkeren var et godt kjøp. Kanonfornøyd med lyden og den oppstartslogoen jeg var redd for innbrenning med er ikke et problem. Var nok bare skjermen som trengte innkjøring.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •