Yamaha Aventage RX-A2020 justering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha Aventage RX-A2020 justering

Hei!

Har fra før bare hatt en billig Denon reciever på surround anlegget mitt (AVR-1912), men nå tenkte jeg det var på tide å oppgradere litt, siden jeg begynner å bli fornøyd med det andre stereo anlegget mitt. (som er første pri)

Uansett, Denonen ble solgt og jeg kjøpte en Yamaha A2020. En reciver som skulle ha nok fres til å dra høytalerne mine bra. Høytalerne er forresten en salig blanding av ting som har blitt til overs fra stereooppsettet mitt.

Klipsch RF 82 fronter, og noen gamle B&W senter og bakhøytalere, og en diger ***** av en 18 toms Cerwin Vega sub. Et oppsett som jeg vet er kapabelt til å lage mye trøkk i stua mi i alle fall.

Problemet er at med den nye forsterkeren låter det flatt og tamt uansett hva jeg gjør. Spesielt når jeg bruker kalibreringsmikrofonen blir det alt for lite trøkk og dynamikk. Selv med den gamle Denonen med alt for lav effekt var det betydelig saftigere lyd..

Jeg har prøvd å justere nivå på bass, sub, og det er ikke der problemet ligger. Den buldrer fælt. Jeg savner dynamikk i frontene!

Først når jeg går inn og fikler på Parametric IQ skjer det ting. Da fikk jeg plutselig liv i Klipschene.. Men vakkert låt det ikke. Aner ikke hvordan jeg skal justere slike grafer! Dette kan jeg jo fint lite om!

Litt synd at det skal være så komplisert å få skiten til å låte bra. For meg som er vant til rørforsterker blir det vel mange justeringsmuligheter.

Takknemlig for råd og veiledning!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp effekter til frontene så skal du se det blir liv i de. Har nettopp gått fra en 2010 og selv om Klipsch ikke er av de tyngste å drive trenger Yamaha hjelp.

I en kort periode kjørte jeg med en Rotel RMB1575 på de med Yamaha 2010 som pre og det var som natt og dag. I dag er det full Rotel pakke....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja.. men som sagt så var det mer liv med den lille Denonen! Og det blir som sagt liv når jeg fikler med kurven.. Tror ikke bare det dreier seg om watt i første omgang. Instillinger til å rote seg helt bort i for en amatør..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden