Pioneer VSX-922 og problemer med lydretur (ARC)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Pioneer VSX-922 og problemer med lydretur (ARC)

Hei,

Er det noen som har denne eller en annen Pioneer av nyere dato hvor de har fått ARC til å virke ? Bruker den sammen med en Philips 55PFL8007 som sier den sender lyd ut til forsterkeren, ARC er slått på både på tv og receiver, alle hdmi portene skal støtte ARC. Jeg får lyd når jeg bytter til tv høyttalere etc.

Tenkte jeg skulle slippe en ekstra kabel mellom TV og receiver, men nå er jeg rimelig tom for ideer...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Hei,

Er det noen som har denne eller en annen Pioneer av nyere dato hvor de har fått ARC til å virke ? Bruker den sammen med en Philips 55PFL8007 som sier den sender lyd ut til forsterkeren, ARC er slått på både på tv og receiver, alle hdmi portene skal støtte ARC. Jeg får lyd når jeg bytter til tv høyttalere etc.

Tenkte jeg skulle slippe en ekstra kabel mellom TV og receiver, men nå er jeg rimelig tom for ideer...
    På min Panasonic TV er kun HDMI 2 som støtter ARC - det kan ikke vere noe av det samme på din TV ?
    Ellers så er det vel kun på TV du må gjøre disse innstillingene tror jeg .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    På min Panasonic TV er kun HDMI 2 som støtter ARC - det kan ikke vere noe av det samme på din TV ?
    Ellers så er det vel kun på TV du må gjøre disse innstillingene tror jeg .
    Takk for rask svar Det står eksplisitt i hjelpesystemet til Philipsen at ARC finnes på alle hdmi tilkoblinger, så det bør være greit. I tillegg så står det på TV inngangen på forsterkeren at lyd kommer fra ARC. Skjønner ikke dette....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rask svar Det står eksplisitt i hjelpesystemet til Philipsen at ARC finnes på alle hdmi tilkoblinger, så det bør være greit. I tillegg så står det på TV inngangen på forsterkeren at lyd kommer fra ARC. Skjønner ikke dette....
    Hmm , rart !
    Og du har HDMI kabel som støtter ARC også?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hmm , rart !
    Og du har HDMI kabel som støtter ARC også?
    Trenger man spesielle kabler for det ? Mener jeg leste at alle hdmi kabler støtter det

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man spesielle kabler for det ? Mener jeg leste at alle hdmi kabler støtter det
    Er ikke helt sikker , men mener du må ha HDMI 1.4 for at den skal støtte ARC , men dette skal jeg ikke si for sikkert !

Noen andre som vet ??

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du må ha en 1.4HDMI kabel viss du skal ha støtte for ARC.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører gammel 5m kabel mellom samsungen min og ARC funker helt ok.
    (Runefalk kan ha rett, jeg bytta denne i sommer,,, billig biltema kabel uansett)

Nå er jo dette med en annen tv, men jeg måtte fortsatt la tv'n høytalerne stå på,
    Pioneer receivern må ha HDMI control satt til ON i input innstillinger, og sist må tv'n ha slått på anynet+ og anynet receiver, da vil jeg f.eks kunne starte netflix\youtube i tv'ns smart app og receiver bytter da om til tv-sat kanalen og får lyd.
    Jeg må sørge får at volum på tv'n står på 0 FØR jeg kobler receiver med anynet ellers så styrer volum på tv'n receivern..

Håper det kunne være en peke pinne, håper du finner ut av det.

Googla litt og virker som det egentlig er "CEC (Consumer Electronics Control) over HDMI" phillips kaller denne koblingen for Easylink, samsung kaller det Anynet, skal ikke være lett nei.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Jeg kjører gammel 5m kabel mellom samsungen min og ARC funker helt ok.

Nå er jo dette med en annen tv, men jeg måtte fortsatt la tv'n høytalerne stå på,
    Pioneer receivern må ha HDMI control satt til ON i input innstillinger, og sist må tv'n ha slått på anynet+ og anynet receiver, da vil jeg f.eks kunne starte netflix\youtube i tv'ns smart app og receiver bytter da om til tv-sat kanalen og får lyd.
    Jeg må sørge får at volum på tv'n står på 0 FØR jeg kobler receiver med anynet ellers så styrer volum på tv'n receivern..

Håper det kunne være en peke pinne, håper du finner ut av det.

Googa litt og virker som det egentlig er "CEC (Consumer Electronics Control) over HDMI" phillips kaller denne koblingen for Easylink, samsung kaller det Anynet, skal ikke være lett nei.
    Har du ekstern dekoder eller dekoder i tven:???:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har du ekstern dekoder eller dekoder i tven:???:
    Er en:
    MPX.no - Samsung 51" 3D Plasma Smart TV PS51E6505
    og den har vel ingen analoge lyd utganger i det hele tatt.
    Om det er den dekoderen du tenker på aner jeg ikke.
    For og få surround lyd må jeg sette den til dolby eller sts respektivt.

Jeg kom og på at jeg faktisk kjøpte ny hdmi kabel i sommer etter jeg hadde posta så den er nok 1.4 ja.

Ville jo tro det er dekodern i min pioneer sc-lx85 jeg benytter meg av da.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Er en:
    MPX.no - Samsung 51" 3D Plasma Smart TV PS51E6505
    og den har vel ingen analoge lyd utganger i det hele tatt.
    Om det er den dekoderen du tenker på aner jeg ikke.
    For og få surround lyd må jeg sette den til dolby eller sts respektivt.

Jeg kom og på at jeg faktisk kjøpte ny hdmi kabel i sommer etter jeg hadde posta så den er nok 1.4 ja.

Ville jo tro det er dekodern i min pioneer sc-lx85 jeg benytter meg av da.
    Det var det jeg trodde,for jeg tror ikke du får ARC med en 1,3 HDMI kabel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •