Erfaringer med Marantz SR-5007?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Marantz SR-5007?

Hallo!

Har nylig gått over til surroundforsterker av typen Marantz SR-5007,fordi jeg ønsker å bygge ut til 3.1/5.1 etter hvert.

Jeg var på Elkjøp og hadde egentlig bestemt meg for Yamaha V773 til 5000, for jeg fikk inntrykk av at den var bra. Litt usikker på hvordan jeg kom frem til den konklusjonen siden det var lite informasjon om den på nettet, men Pre-Out var et must. Men siden den var utsolgt viste selgeren der meg Marantz SR-7007. En helt annen prisklasse en Yamaha'en, men jeg ble overbevist om å kjøpe noe fra Marantz.

Budsjettet var egentlig på 5000+/-, men siden jeg fikk SR-5007 til 6000 kr i steden for fullprisen på 7500 kr syntes jeg det var for dumt å takke nei. Derfor lurer jeg på om noen av dere har noe erfaring med denne forsterkeren?

I dag drives frontene (Klipsch RF62mk1) med effektforsterkeren Vincent SP-331, og skal kjøpe Klipsch RC52/62 snart.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en SR-6004 som låter nydelig, men som gir unødvendig mye varme.

3.1 ? Du får ikke surround uten bakhøyttalere. Totalt bortkastet å kjøpe senterhøyttaler hvis du ikke har noe bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varme er egentlig ikke noe problem for meg, med mindre det kan skade komponentene i forsterkeren. Jeg er egentlig fornøyd, men stusser litt over hva RK gjør. Får undersøke det litt nærmere nå som jeg beholder den, hehe.

Hehe, uttrykte meg kanskje litt uklart, men planlegger å bygge til 3.1, dermed utvide til 5.1 når muligheten byr seg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •