Kjøpe hjemmekinoprosessor? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mannen (Dan Laufman) som her presenterer PT7030 er en og samme mann som er sjef hos Emotiva og igjen samme person som bl.a. har komt med info om at TACT ikke blir tilgjengelig på Emotivaen fra start av.

Produktene er IKKE identiske, men svært like. I så måte er kanskje PT7030 og XMC1 ett av produkta som tilsynelatende har størst forskjell faktisk. Effektforsterkerene derimot er svært like men med litt forskjell i strømforsyning.

Om du tror på det eller ei Zebby får bli opp til deg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jade har tydeligvis en liste over forskjellene på PT7030 og XMC1, men det blir ikke lagt ut før nærmere lanseringen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en tidligere utgitt liste over forskjellene:

· The two units are based on two totally different platforms.

· The Sherbourn is based on a multi-ARM processing system to increase response and acquisition time. The Sherbourn unit also has dual Cirrus 32 bit decoders, ST video engine running DCDI processing and Analog Devices 7623 HDMI switching and handling for glitch free operation and fast switching between sources.

· The Emotiva XMC-1 will have the Analog Devices 7623 fast switches and HDMI management, running dual 32 bit TI audio decoders.

· The (OSD) menu on the Sherbourn is tailored for installers and is more detailed and advanced to allow the installer to set up precise system management. There is also the ability to lock out the end user from changing the core settings of the processor which the Emotiva does not.

· The Sherbourn unit also has the ability to save, store and restore the user settings in the event the unit needs to be swapped out or replaced. Thus allowing for a quick swap of the head end without having to spend hours re-configuring the system.

· Another nice feature of the Sherbourn processor is the ability to do a factory reset and still restore the installer’s settings which the Emotiva will not have.

· The Sherbourn has RS-232 control and will have the drivers for most of the major controllers. No RS-232 on the Emotiva thus no controller drivers.

· The Sherbourn unit also has the ability to control other devices via the multiple IR outputs built into the unit.

· The Sherbourn was designed from the ground up for the highest performance without cost consideration or compromise. It has individual DAC’s and Volume Controls for each channel as well as a very tightly regulated, multi-stage linear power supply for clean, reliable, long term operation while filtering and rejecting line stage noise.

· The PT 7030 has dual HDMI outputs (1.4 with ARC and 4K compatibility as well as a conventional 1.3a) and the Emotiva will have one HDMI out. Both outputs can be run simultaneously.

· The PT 7030 has three additional zones with composite video and audio. Each zone output can be configured independently. The Emotiva will have one additional zone with no video support.

· The PT 7030 has multiple legacy video inputs (Composite, S-Video and Component) as well as full video processing (Faroudja DCDI) and up conversion to HDMI 1.4. The Emotiva will only have HDMI inputs and no video processing or conversion.

· The PT 7030 can be quickly and efficiently configured and modified as need via a software package and a laptop. This will allow the installer to setup and configure the system in a matter of minutes rather than spending hours on the job site.

· The PT 7030 has configurable CEC commands. The unit has the full set of industry standard CEC commands but can be limited to strictly On/Off commands or turned off all together to avoid conflicts with other devices.

· The PT 7030 has dual 32 bit Cirrus DSP’s and the Emotiva will use TI

· The TACT Audio room correction in the Emotiva will be a “consumer grade” room correction. It will give you the room curve and some preset room curves. Consumers will be able to make small corrections to the signal but will not have full access to the system. The PT 7030 will have a “Pro Version” room correction. It will require a separate interface that will hook to your computer by USB and plug into the RS-232 on the PT 7030. The Tact system for the Sherbourn will have a quick setup feature for plug and play room correction as well as a very advanced version of Tact to allow for very precise and detailed adjustments to be made to the system/room.

· 5 years warranty for Sherbourn.

Som en ser er det endel tekniske forskjeller (mye nok pga den ene er ren digital mens den andre har analoge innganger), i praksis er nok de viktigste forskellene:

- Emotiva kun har 1 HDMI ut
    - Emotiva har kun digitale videoinnganger
    - Sherbourn har 5 års garanti
    - Forskjellige utgaver av TACT

De andre forskjellene høres for meg ikke ut til å bety all verdens i praksis for meg ihvertfall.

Så det er to svært like produkt men med endel forskjeller og det skulle da også bare mangle siden den ene er dobbelt så dyr

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Lsound i dag og 7030 kommer med TACT fra første sending

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldige gode nyheter, da er det nok bare å legge inn bestilling for meg også tror jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det var veldige gode nyheter, da er det nok bare å legge inn bestilling for meg også tror jeg
    Hvorfor går du ikke for en Emotiva?

Vet ikke om det er den listen LSound sitter på som du har publisert her Baldrick, men jeg synes det var vesentlige forskjeller, samtidig som Sherbourn ser mye bedre ut enn Emotiva produktene. Jeg personlig setter en strek med denne Sherbourn vs Emo diskusjonen, nå ser jeg bare frem til å få herligheten i hus. Nå må jeg bare finne meg komponenter til XLR kabler...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lista er den samme som Lsound har lagt ut tidligere..

Dersom Sherbourn kan levere med full versjon av TACT til jul og Emotiva ikke kan levere før om kanskje halvt år blir det lett valg De andre forskjellene foruten garantien er ikke så vesentlige for min del men betyr kanskje mer for andre. Får krysse fingrene for at datoen og alt er til å stole på denne gang, litt lei av utsettelser

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Vel jeg får ikke dette til å rime, hvis Emotiva er praktiskt talt det samme som Sherbourn, hvorfor kjøper vi ikke bare produktene direkte fra Emotiva da, vi sparer jo penger og får samme produktet? Skulle ha vært interessant og vite hva LSound sitter på av info om dette, synes det er litt rart at de tar ett sånt agentur når de vet hvor enkelt det er å importere Emotiva. Tror vi må få litt dokumentasjon frem i lyset her.

Dette er ingen ny diskusjon, og temaet har vært gjennomgått på vennesidene tidligere.

Sherbourne og Emotiva bruker/har brukt samme innmat på svært mye.

Årsak? Emotiva startet som OEM-produsent for større selskaper, deriblant Sherbourn. Så tok de over Sherbourn i fjor og har helt/delvis kuttet andre samarbeidspartnere.

Emotiva sin pro-serie ble til Sherbourn, deriblant Emotiva PMA-7350 som ble den råeste effektforsterkeren til Emotiva, men heter nå Sherbourn PA 7-350. Emotiva skulle selge både den og den tilhørende prosessoren for 3000$ hver, 6000$ samlet. Men nå koster PA 7-350 hele 4800$, over 50% mer enn under Emotiva-navnet.
    XPR 5 bruker mer eller mindre samme innmat, bare færre kanaler.

Som nevnt av andre er XPA 5 samme som PA 5-200. Samme gjelder for de fleste, også UPA-serien Emotiva tidligere hadde flere av.

Slikt er forøvrig helt normalt for mange OEM-produsenter i alle bransjer. Mange store merker kjøper fra OEM-produsenter og setter i sine skall, eller bare klistrer på logo, avhengig av vare.

Prosessorene har nevneverdig forskjell, dog liten. En ekstra HDMI ut for de som bruker to fremvisere og ikke ønsker splitter. Analoge videoinnganger for de som, av en eller annen grunn, fremdeles bruker analoge videokilder. RS232 for spesielt interesserte.

Eneste av særlig relevanse i mine øyner er bedre utgave av TACT. Resten er ikke av interesse. Så er vel spørsmålet om den utgaven i 7030 er så mye bedre enn i XMC at den vil være verdt mellomlegget for hver individuelle kjøper.

Fordelen med norsk forhandler, garanti- og reklamasjonsrett skal ikke undervurderes. Er svært flott å ha. Selv om Emotiva er rimelig sammenlignet med søskenprodukter fra Sherbourn, betry ikke det at Sherbourn er overpriset ift. andre produsenter, bare at Emotiva er billig. Tror uansett at du blir fornøyd med prosessorvalget. Så slikt skal du ikke tenke på

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick

· The TACT Audio room correction in the Emotiva will be a “consumer grade” room correction. It will give you the room curve and some preset room curves. Consumers will be able to make small corrections to the signal but will not have full access to the system. The PT 7030 will have a “Pro Version” room correction. It will require a separate interface that will hook to your computer by USB and plug into the RS-232 on the PT 7030. The Tact system for the Sherbourn will have a quick setup feature for plug and play room correction as well as a very advanced version of Tact to allow for very precise and detailed adjustments to be made to the system/room.
    Nå ble jeg litt usikker, men mener Jan Ove sa at man måtte kjøpe programvaren (separate interface?) utenom for å få tilgang til pro versjonen. Jeg hadde glemt dette i farten til jeg leste gjennom listen din Baldrick.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Nå ble jeg litt usikker, men mener Jan Ove sa at man måtte kjøpe programvaren (separate interface?) utenom for å få tilgang til pro versjonen. Jeg hadde glemt dette i farten til jeg leste gjennom listen din Baldrick.
    Forventer å få med alt jeg trenger for å kunne utnytte prosessoren maks, alt annet blir bare tull. Selvfølgelig om jeg trenger ett USB til RS232 adapter så skal jeg ta det på min kappe, men å kjøpe ekstra software er ikke aktuelt. Så det hadde vært greit å fått avklart.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forventer å få med alt jeg trenger for å kunne utnytte prosessoren maks, alt annet blir bare tull. Selvfølgelig om jeg trenger ett USB til RS232 adapter så skal jeg ta det på min kappe, men å kjøpe ekstra software er ikke aktuelt. Så det hadde vært greit å fått avklart.
    Du kan vel bare sende en mail til Lsound?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Du kan vel bare sende en mail til Lsound?
    Done, kopierte teksten du postet lengre opp her til dem. De liker jo spekulasjoner så...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Done, kopierte teksten du postet lengre opp her til dem. De liker jo spekulasjoner så...
    Ja da er det jo bare å vente på svaret

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TACT Pro romkorreksjon vil bli solgt som tilleggsutstyr første kvartal 2013

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz kommer endelig med en erstattning for sin AV8003: Marantz US | AV8801

Er ett godt alternativ for de som krever litt mer enn hva de billigste prossessorene kan levere. Jeg oppgraderer nok fra min AV8003 til året.

EDIT: Så nå at den har vært nevnt her før

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har forsøkt slike forforsterkere?

D&M Professional NA | Americas - DN-500AV | AV Surround Preamplifier

Koster ca 8k i norsk butikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vi fikk beskjed om dette for et par dager siden. Man kunne annulere forhåndsbestillingen hvis man ønsket, men jeg ville ha den åkke som. Jeg tror det er en meget bra prosessor og etter hva jeg forstod kom ikke dette "Pro-kittet" til å koste all verden.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Marantz kommer endelig med en erstattning for sin AV8003: Marantz US | AV8801

Er ett godt alternativ for de som krever litt mer enn hva de billigste prossessorene kan levere. Jeg oppgraderer nok fra min AV8003 til året.

EDIT: Så nå at den har vært nevnt her før
    Den ser ut til å ha det meste så jeg kunne godt hatt denne. Jeg vet ikke om det er lansert norsk pris, men den ser vel ut til å havne på 30-35K?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte ikke å se at den hadde Audyssey XT32, men det kompenseres kanskje på andre ting. Marantz har hvertfall en prosessor som er oppgradert til Ultimate. Pga sinnsykt tregt nett på båten klarer jeg ikke å gi deg linken direkte. Men du finner den her inne og synes å huske at den kostet 33.000 eller noe sånt.
    Du finner den her :
    Hifisentralen - AVMAX.no - vi feirer lansering med 10% rabatt for alle HFS medlemmer ut året!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste