Kjøpe hjemmekinoprosessor? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    7705 er jo en utgående modell og kan kjøpes for 10K, mens 7701 og 7030 ligger på 18K. 7701 har vel knapt kommet på markedet og 7030 kommer iflg. Lsound 20.12. Det er jo vanskelig når produktene ikke har kommet enda, men litt synsing må være lov :wink:

Er det andre prosessorer å vurdere i noenlunde samme prisklasse? Er det bare tull å skifte ut Yamaha'en med en av disse?
    Litt sjokkert når jeg leser at Marantz 7701 tydligvis heller ikke har Audyssey MultEQXT32 Når en kjøper en ny prosessor i den prisklassen med Audyssey forventer en dette...

7030 virker lovende men jeg blir desverre ikke overrasket dersom den ikke kommer før godt utpå nyåret. Emotiva XMC-1 som blir utviklet parallet med Sherbourn har lenge blitt sagt nå i første omgang blir levert uten TACT (og at det kommer ny FW som støtter TACT mot sommeren), om det samme gjelder for Sherbourn er ikke godt å spå men er vell absolutt ikke utenkelig.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke prosesorer/receivere er det som leveres med XT32? Både de som allerede er lansert og de som kommer nå fremover?

Jeg er også på utkikk etter ny.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅvidt jeg kan se her er det faktisk bare Onkyo og Denon som har XT32

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz kommer med AV8801 som skal ha XT32. Forventet pris blir ca. $3500 (noen sier rundt $3000) og skal lanseres i desember eller januar.

Edit: Den skal også ha 32/192 DAC's og prosessering av 11.2 kanaler både på RCA og XLR.

Den støtter også 4K oppløsning så tilsynelatende har den det meste.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Også fått et godt tilbud av Lsound på denne komboen. Reiser bort om 2 uker og er ikke hjemme igjen før sent i Januar, så det er jo kjedelig å vente så lenge.
    Prisen på 18.000 vil neppe vare veldig lenge. Den prisen er temmelig skviset og vil nok stige til 20.000 fra nyttår. Den er nesten allerede utsolgt og Lsound får ikke ubegrenset av denne i første forsendelse. Så til evt TS og andre som ønsker denne og til 18.000 bør hive seg rundt å holde den av fort.
    Takk for opplysningene. Jeg tok likegodt og forhåndsbestilte en selv om jeg liker best å få noen førstehåndserfaringer før jeg kjøper. Siden det står at den er forsinket pga. Apple lisensering (skulle vært i salg fra september), så får vi håpe de har brukt høsten til å gjennomteste produktet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    7030 virker lovende men jeg blir desverre ikke overrasket dersom den ikke kommer før godt utpå nyåret. Emotiva XMC-1 som blir utviklet parallet med Sherbourn har lenge blitt sagt nå i første omgang blir levert uten TACT (og at det kommer ny FW som støtter TACT mot sommeren), om det samme gjelder for Sherbourn er ikke godt å spå men er vell absolutt ikke utenkelig.
    Leser at det er mange som hevder at Sherbourn og Emotiva er samme produktene, bare med forskjellig navn og pris. Jeg leste en test PT7020 vs en eller annen Emotiva prosessor, og Emotivaen hadde mye av det som PT7020 hadde, men det manglet jo en hel haug også av funksjoner og muligheter som PT7020 hadde. Nå greier jeg selvfølgelig ikke å finne igjen artikkelen... :evil:

Men jeg tipper at XMC1-1 blir en PT7030 light version...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke identiske produkter men svært like, er også samme eier og utviklere på begge firmaene osv. 7020 er svært lik UMC-1 og 7030 blir svært lik XMC-1, dog skal Sherbourn ha noe mer features noe som også gjenspeiles på prisen.

Men nå er det vell også slik at XMC-1 ikke toppmodellen fra Emotiva men det kommer enda en modell som er hakket bedre... så om det betyr at det også kommer en "Sherbourn 7040" er uvisst

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du gjorde et godt valg der, Dolbytor. Du også Zebby.
    For de som er interessert i spesifikasjoner så er det altså feil på høydemålet på Lsound sine sider. Sjekket dette for en stund tilbake og den er ca 17,9 cm høy og ikke 14,9 cm høy som det står. Det er en ekstra koblingshøyde som tilsvarer høydeforskjellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg håper jo at det var et godt valg, men det er jo vanskelig å vite når man ikke har noen referanser. Jeg hadde tenkt å bruke litt lenger tid på dette og håper ikke jeg angrer på det. Hvis den feks. blir levert uten TACT i første omgang som Baldrick skriver så er dette i utgangspunket en dealbreaker for meg.

Da jeg snakket med Jan Ove i dag så sa han at den skulle være grundig testet fra fabrikk så vi får se! Jeg spurte om den støttet 4K oppløsning og det skulle han sjekke. Det er jo ikke noe must, men det kan jo være kjekt å ha etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Ja jeg håper jo at det var et godt valg, men det er jo vanskelig å vite når man ikke har noen referanser. Jeg hadde tenkt å bruke litt lenger tid på dette og håper ikke jeg angrer på det. Hvis den feks. blir levert uten TACT i første omgang som Baldrick skriver så er dette i utgangspunket en dealbreaker for meg.

Da jeg snakket med Jan Ove i dag så sa han at den skulle være grundig testet fra fabrikk så vi får se! Jeg spurte om den støttet 4K oppløsning og det skulle han sjekke. Det er jo ikke noe must, men det kan jo være kjekt å ha etterhvert
    Hvorfor skulle Sherbourn levere ut og videre Lsound og andre selge en 7030 uten romkorreksjon til full pris? Mener de da at kunden skal få dette ettersendt når høna får tenner?
    De har hatt allverdens med tid til å få dette på stell pga forsinkelse pga Apple lisensen.
    Virker ikke sannsynlig for meg at den kommer ut uten RK, men andre har vel bedre info enn meg på Sherbourn.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så vet jeg ingenting iforhold til Sherbourn... Men Emotiva har selv uttalt at XMC-1 kommer til å bli lansert uten TACT i første omgang og at TACT bli implemtert i en FW oppdatering sannsynligvis til våren. Og såvidt jeg kan se står det ingenting om TACT på hjemmesidene hverken til Lsound eller Sherbourn

Jeg håper virkerlig at Sherbourn blir lansert med TACT og allerede til jul, isåfall bestiller nok jeg også en og heller avbestiller Emotivaen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så vet jeg ingenting iforhold til Sherbourn... Men Emotiva har selv uttalt at XMC-1 kommer til å bli lansert uten TACT i første omgang og at TACT bli implemtert i en FW oppdatering sannsynligvis til våren. Og såvidt jeg kan se står det ingenting om TACT på hjemmesidene hverken til Lsound eller Sherbourn

Jeg håper virkerlig at Sherbourn blir lansert med TACT og allerede til jul, isåfall bestiller nok jeg også en og heller avbestiller Emotivaen
    Når du sier det så mener jeg at jeg leste tidligere at den skulle komme med TACT, men nå står det ingen ting om dette hos Lsound. Det står faktisk ingen ting om romkorreksjon i det hele tatt. Søkte på "PT-7030 TACT" og fikk da opp en del treff. Her står det bla. på Lsound sine engelske sider at den kommer med TACT:

Sherbourn PT-7030

Mulig at dette er en side som ikke er oppdatert, men håper ikke at de har tatt vekk dette. I farten ser du ut til å være gamle omtaler som nevner TACT.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har ikke noe tro på at det blir levert en prosessor uten romkorreksjon, hva skulle poenget med det være? Om Emotiva velger å gjøre dette så tror jeg vi skal stoppe sammenligningen her og nå, da blir Emotiva bare en kjip kopi i mine øynene...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Jeg har ikke noe tro på at det blir levert en prosessor uten romkorreksjon, hva skulle poenget med det være? Om Emotiva velger å gjøre dette så tror jeg vi skal stoppe sammenligningen her og nå, da blir Emotiva bare en kjip kopi i mine øynene...
    Men trenger du egentlig romkorreksjon ?

Før hadde jeg Yamaha RK-A2010 som tok seg av dette. Alikevel måtte jeg i etterkant inn å justere det meste for at det skulle låte bra.

På min nye Rotel RSP1572 finnes ikke rom korreksjon. Jeg klarer fint å måle avstander med en laser og en Silverline lydtrykkmåler gir meg det jeg trenger for å stille inn nivå. Skulle det låte ille har den en 10 trinns EQ, men det har jeg ikke følt behov for å bruke enda - det låter alikevel mye bedre enn det Yamaha'n klarte å få til alene. Og jeg har ikke en spesialbygd dempet kino, bare et ledig rom som og brukes til gjesterom med harde vegger mm - ikke ideelt.

Rotel har prioritert lyd og det har de klart i mine ører - bare snakk med Lyd&Bilde :wink:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget til Emotiva med å levere uten romkorreksjon er enkel.... produktet er allerede ekstremt forsinket og de sliter vistnok bl.a. med å få på plass implementeringa av TACT. Derfor er det blitt sagt at første utgave som forhåpentligvis kommer i salg i år blir uten romkorreksjon og at dette kommer på plass via FW oppdatering etterhvert. Om det samme gjelder for Sherbourn aner jeg ikke men jeg ville ikke blitt overrasket iom at utviklinga av produkta skjer paralellt og det er samme folka som står bak...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Men trenger du egentlig romkorreksjon ?

Før hadde jeg Yamaha RK-A2010 som tok seg av dette. Alikevel måtte jeg i etterkant inn å justere det meste for at det skulle låte bra.

På min nye Rotel RSP1572 finnes ikke rom korreksjon. Jeg klarer fint å måle avstander med en laser og en Silverline lydtrykkmåler gir meg det jeg trenger for å stille inn nivå. Skulle det låte ille har den en 10 trinns EQ, men det har jeg ikke følt behov for å bruke enda - det låter alikevel mye bedre enn det Yamaha'n klarte å få til alene. Og jeg har ikke en spesialbygd dempet kino, bare et ledig rom som og brukes til gjesterom med harde vegger mm - ikke ideelt.

Rotel har prioritert lyd og det har de klart i mine ører - bare snakk med Lyd&Bilde :wink:
    Om jeg trenger RK, ja...uten å legge opp til en diskusjon for eller i mot...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget til Emotiva med å levere uten romkorreksjon er enkel.... produktet er allerede ekstremt forsinket og de sliter vistnok bl.a. med å få på plass implementeringa av TACT. Derfor er det blitt sagt at første utgave som forhåpentligvis kommer i salg i år blir uten romkorreksjon og at dette kommer på plass via FW oppdatering etterhvert. Om det samme gjelder for Sherbourn aner jeg ikke men jeg ville ikke blitt overrasket iom at utviklinga av produkta skjer paralellt og det er samme folka som står bak...
    Hvis produktene er så like på utseende, produksjons og ytelsemessig, hvorfor ikke selge det under ett navn med en pris?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis produktene er så like på utseende, produksjons og ytelsemessig, hvorfor ikke selge det under ett navn med en pris?

Emotiva selges direkte, uten mellomledd. Sherbourn føres i kjeder.

Man treffer ulike kundegrupper på ulike måter. Like, men ikke alt er identisk, selv om mye er svært likt på deres proukter. Er vel på forsterkersiden de er mest like.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Emotiva selges direkte, uten mellomledd. Sherbourn føres i kjeder.

Man treffer ulike kundegrupper på ulike måter. Like, men ikke alt er identisk, selv om mye er svært likt på deres proukter. Er vel på forsterkersiden de er mest like.
    Vel jeg får ikke dette til å rime, hvis Emotiva er praktiskt talt det samme som Sherbourn, hvorfor kjøper vi ikke bare produktene direkte fra Emotiva da, vi sparer jo penger og får samme produktet? Skulle ha vært interessant og vite hva LSound sitter på av info om dette, synes det er litt rart at de tar ett sånt agentur når de vet hvor enkelt det er å importere Emotiva. Tror vi må få litt dokumentasjon frem i lyset her.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jade Design Acquires Sherbourn Technologies for CE Channel Debut — Reviews and News from Audioholics

Ifølge denne så kjøpte selskapet som også eier emotiva sherbourn desember 2010.
    (bruker 5 kanals forsterkern som eksempel)

og Sherbourn PA 5-200 - Hjemmekino ser jo veldig lik ut xpa-5.

Så hva jeg kan se gir sherbourn to ting, en litt annen look og at du har med en norsk sluttforhandler og gjøre altså
    fulle rettigheter for reklamasjon etc.

Sistnevnte er jo sånn sett eneste jeg kan se som reel grunn til og gå sherbourn.
    Men fortsatt 3000 kr forskjell omtrent på xpa 5 (med 250$ frakt og moms) og nesten 4 nå under juletilbudet.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •