Receiver til under 10k for System Audio oppsett - forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til under 10k for System Audio oppsett - forslag?

Jeg har akkurat kjøpt meg høyttalere og trenger receiver. Følgende høyttalere: System Audio Mantra 60, senter: SA mantra 10av, bakhøyttalere SA talent.

Jeg har sett på følgende alternativ til receiver:
    - Yamaha RX-A1020
    - Onkyo TX-NR818

Komplett.no

Noen som har forslag til hvilken jeg bør velge? Ønsker en som gir ok kvalitet i stereo i tillegg til film. Har Marantz en kurant konkurrent med bra specs?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun erfaring med Yamaha på SA. Lydmessig så er det en fin kombinasjon. SA er ikke de vanskeligste å matche.

Gratulerer med nye høyttalere.

Du bør være klar over at Mantra 60 trenger mye strøm for å våkne. Jeg kjørte mine en stund med en RX-V 3067, men opplevde en ny verden når jeg koblet dem på en Emotiva XPA-5.

Jeg skal ikke si for mye om ulike merker, men du skal kanskje vurdere en rimeligere receiver og bruke noe av pengene på effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjibba
    Jeg har kun erfaring med Yamaha på SA. Lydmessig så er det en fin kombinasjon. SA er ikke de vanskeligste å matche.

Gratulerer med nye høyttalere.

Du bør være klar over at Mantra 60 trenger mye strøm for å våkne. Jeg kjørte mine en stund med en RX-V 3067, men opplevde en ny verden når jeg koblet dem på en Emotiva XPA-5.

Jeg skal ikke si for mye om ulike merker, men du skal kanskje vurdere en rimeligere receiver og bruke noe av pengene på effekt.
    Takk. Ser frem til å høre lyden i egen stue. Likte godt det jeg hørte i butikken, men skjønner det vil være litt forskjell når jeg ikke netter de opp med en 30k Hegel forsterker.. Dedikert effektforsterker til Mantraene vil jeg vurdere å bygge ut med etterhvert, men ikke nå i første omgang. Hva ligger en Emotiva XPA-5 på i pris og er det forhandler i Norge?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bovrebo
    Takk. Ser frem til å høre lyden i egen stue. Likte godt det jeg hørte i butikken, men skjønner det vil være litt forskjell når jeg ikke netter de opp med en 30k Hegel forsterker.. Dedikert effektforsterker til Mantraene vil jeg vurdere å bygge ut med etterhvert, men ikke nå i første omgang. Hva ligger en Emotiva XPA-5 på i pris og er det forhandler i Norge?
    Emotiva er bare i utlandet desverre. er effektforsterker i 5 kanaler til ca 7000 NOK da er allt kommet til sitt, frakt, toll allt! men de vil jeg tro ville vær en fryktelig bra kombo på SA mantra! ellers ville jeg sagt Pioneer SC-LX76 var en god kombo på dem, men da må du gå over budskjett! :wink:

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til de receiverne som er nevnt vil Denon AVR-3313 være en god kandidat til å drive disse høyttalerne.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Emotiva er bare i utlandet desverre. er effektforsterker i 5 kanaler til ca 7000 NOK da er allt kommet til sitt, frakt, toll allt! men de vil jeg tro ville vær en fryktelig bra kombo på SA mantra! ellers ville jeg sagt Pioneer SC-LX76 var en god kombo på dem, men da må du gå over budskjett! :wink:
    Takk for tips. Ble sjarmert av å lese om Pioneer sin... gikk på en budsjettsmell, men nå er den bestilt...
    Pioneer SC-LX76 surroundreceiver - Sort
    Gleder meg til å lytte på dette

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •